معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی ازافزایش مراکز یادگیری محلی سوادآموزی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  مهدی مودی معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: در حال حاضر در استان هفت مرکز یادگیری محلی سوادآموزی در شهرستان‌های مختلف وجود دارد که با توجه به پراکندگی جمعیت و به تناسب آن وجود افراد بیسواد و کم سواد در یک منطقه امکان افزایش تعداد این مراکز به ۱۰ مورد وجود دارد.

مودی عنوان کرد: در هر شهرستانی که ۷۵ سوادآموز برای مراکز دولتی، ۴۰سوادآموز برای مشارکتی و ۵۰ سوادآموز برای غیر دولتی در یک مکان داشته باشد امکان ایجاد مراکز یادگیری محلی سوادآموزی در آن منطقه مهیا است.


بیشتر بخوانیم :جذب بیش از ۵ هزار نفر در برنامه‌های سوادآموزی خراسان شمالی


او افزود: براساس نتایج سرشماری سال ۹۵ در گروه سنی ۴۹ تا ۱۰ سال، ۵۰۸ هزار و ۹۴۶نفر از جمعیت این استان معادل ۹۲.۸۵ درصد باسواد و حدود هفت درصد شامل ۳۰هزار نفر بیسواد و ۳۰ هزار نفر هم کم سواد هستند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: مراکز یادگیری محلی سوادآموزی، با هدف آموزش سواد پایه، حقوق شهروندی، حقوق اجتماعی، حرفه آموزی و مهارت‌های زندگی به سوادآموزان، براساس طرحی ملی در حوزه توانمندسازی شهروندان ایجاد شده است.

مودی با اشاره به اهمیت ایجاد مراکز یادگیری محلی سوادآموزی، افزود: تجربه نشان داده که آموزش ترکیبی خواندن و نوشتن و مهارت به دلیل برقراری پیوند بین زندگی و سواد افراد در جهت ایجاد انگیزه، توانمندسازی و نیز افزایش قابلیت‌ها در زندگی فردی و اجتماعی سوادآموزان نقش به سزایی دارد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه در این مراکز علاوه بر سوادآموزی مهارت‌های مختلف از جمله مهارت‌های زندگی به سوادآموزان انتقال خواهد یافت، گفت: توانمندسازی و آموزش‌های کاربردی در هر یک از مراکز بسته به نیاز و شرایط در هر مرکز متفاوت است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.