مبارزه با آفت ملخ در ۱۶ هزار هکتار از اراضی طارم

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: عملیات کنترل و مقابله با هجوم ملخ‌ها در ۱۶ هزار هکتار از اراضی این استان در حال اجرا است.

مبارزه با آفت ملخ در ۵۲ هزار هکتار از اراضی طارممهندس نبی اله بختکی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجاندر گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،گفت:یکی از آفت‌هایی که هر ساله  مزارع کشاورزی، دامداری و محصولات مختلف در شهرستان طارم را مورد تهدید قرار می‌دهد ریزش و هجوم م آفت ملخ‌  است.
 
او با بیان اینکه عملیات مبارزه شیمیایی با آفت ملخ در شهرستان طارم از پنجم فروردین سال جاری آغاز شده افزود: تیم‌های مبارزه کننده و ردیاب در نقاط مختلف شهرستان طارم  شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند .
 
بختکی با اشاره به انجام عملیات ردیابی و پایش در سطح بیش از ۵۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان طارم گفت: در سطح ۱۶ هزار هکتار از اراضی نیز سمپاشی انجام شده است.
 
او اظهار کرد:در حال حاضر نیز در مناطقی که ملخ مراکشی بالدار شده است و همچنین در مناطقی که ملخ‌های بی بال (در ارتفاعات) مزارع و باغات کشاورزان هجوم می‌آورند طعمه مسموم برای مبارزه استفاده می‌شود.

انتهای پیام/ن

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.