فرماندار آستارا گفت: گردشگری در بالادست رودخانه بهارستان، برای تضمین سلامت آب شرب شهروندان ممنوع است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حسن رستم زاد، فرماندار بندر آستارا در بازدید از رودخانه و تصفیه خانه آب بهارستان این شهر گفت: گردشگری در بالادست رودخانه بهارستان، برای تضمین سلامت آب شرب شهروندان ممنوع است و عوامل هنگ مرزی و شرکت آب و فاضلاب از ورود افراد به آن محدوده جلوگیری کنند.

او با بیان اینکه همکاری شهروندان و گردشگران برای جلوگیری از آلودگی آب شرب ضروری است، افزود: هنگ مرزی و شرکت آب و فاضلاب شهری با انسداد مسیر‌های بالادست رودخانه و پایش مستمر تصفیه خانه، کار‌های خوبی برای سلامت آب انجام داده اند.

فرماندار آستارا ادامه داد: شبکه آب این شهرستان مربوط به سه دهه پیش است و در فصول گرم سال برای تأمین آب شرب و کشاورزی آستارا با مشکلاتی مواجه هستیم.

رستم زاد با اشاره به اینکه امکانات آبرسانی پاسخگوی نیاز‌ها نیست، اظهار کرد: با توجه به افزایش جمعیت و ورود سالانه ۵ میلیون گردشگر داخلی و خارجی به آستارا، باید برای تأمین آب این شهرستان برنامه مدون تدوین شود.

او یادآور شد: در آخرین سفر رئیس جمهوری به گیلان ۲۰۰ میلیارد ریال برای تقویت شبکه آب و افزایش ظرفیت تصفیه خانه آستارا اختصاص یافت و در برنامه ریزی بلند مدت با احداث سد لاستیکی بر روی رودخانه ملا هادی و انتقال آب از رودخانه چلوند، مشکلات آب برطرف خواهد شد.

فرماندار آستارا تصریح کرد: طرح‌های آبرسانی آستارا در وزارت نیرو پیگیری می‌شود و مسئولان شرکت‌های آب منطقه‌ای گیلان و آب و فاضلاب شهری و روستایی آستارا، تکمیل طرح‌ها را در قالب کارگروه‌های تخصصی پیگیری کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.