بازگشایی مجدد مرز‌های ایران و ترکمنستان بزودی انجام می شود

در نشست ویدئو کنفرانسی کارگروه مشترک نظارت بر عملیات تجهیز مرز‌ها با ترکمنستان، شیوه نامه همکاری به منظور انجام اقدامات لازم برای بازگشایی مجدد مرز‌های دو طرف به امضا رسید.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت راه و شهرسازی، در نشست ویدئو کنفرانسی کارگروه مشترک نظارت بر عملیات تجهیز مرز‌ها با ترکمنستان، دو طرف آخرین اقدام‌های انجام شده در زمینه ساخت و تجهیز پایانه‌های مرزی به دستگاه‌های ضدعفونی کننده را ارایه کردند.

امین ترفع، مدیر کل دفتر تجاری سازی تشکل‌ها در این ویدئو کنفرانس از پایان عملیات تخریب پل سرخس خبر داد و گفت: عملیات تخریب پل سرخس به پایان رسیده و بستر رودخانه در حال بازگشت به حالت قبلی است.

وی افزود: علاوه بر این، تجهیزات ضدعفونی کننده در پایانه‌های ریلی و جاده‌ای نصب شده و آماده بهره برداری است.

در این نشست همچنین شیوه نامه همکاری فی مابین دو کشور به منظور انجام اقدام‌های لازم برای بازگشایی مجدد مرز‌های دو طرف به امضا رسید. بر اساس این شیوه نامه دو طرف متعهد شدند گزارشی از برنامه‌های انجام شده در خصوص ضدعفونی و گندزدایی محموله‌های باری در مناطق مرزی را رسما به سازمان بهداشت جهانی ارایه کنند.

ترفع گفت: پس از شیوع ویروس کرونا و بسته شدن مرز‌ها اکنون به دنبال این هستیم تا مجددا مرز‌ها بازگشایی شوند البته با ایجاد این اطمینان که جلوی شیوع بیماری را خواهیم گرفت. در این خصوص با کشور ترکمنستان همکاری‌های خوبی صورت گرفت تا تجهیزات ضدعفونی کننده و گندزدایی که در پایانه‌های ریلی و جاده‌ای مستقر شده است را با یکدیگر مرور کنیم.

وی افزود: درباره زمان بندی بازگشایی مرز‌ها نیز با یکدیگر به تفاهم رسیدیم و به زودی مرز‌ها بازگشایی می‌شوند. همزمان پل جدید سرخس نیز به زودی افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار