تشکیل کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان مورد پیگیری و تأکید روسای مجلس سنای پاکستان و مجلس ایران قرار گرفت.

تشکیل کمیسیون همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان/ اجرای سریع همه توافقات دو کشوربه گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی و محمدصادق سنجرانی، رئیس مجلس سنای پاکستان ظهر امروز (شنبه، ۱۰ خرداد) در گفت‌وگوی تلفنی با یکدیگر تبادل نظر کردند که در این گفت‌وگو تشکیل کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان مورد پیگیری و تأکید قرار گرفت.

قالیباف در این گفت‌وگوی تلفنی خطاب به ملت و دولت پاکستان گفت: تقویت و تحکیم مناسبات دوستانه دو کشور همسایه و مسلمان جمهوری اسلامی ایران و پاکستان که مورد توجه مقام معظم رهبری نیز هست، از اهمیت فراوانی برخوردار است.

او افزود: مجلس شورای اسلامی از تداوم مناسبات دوستانه و رو به گسترش با مجالس سنا و نمایندگان جمهوری اسلامی پاکستان استقبال می­ کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجالس در نظام سیاسی دو کشور از جایگاه رفیعی برخوردارند و امیدوارم نمایندگان مجالس ایران و پاکستان بتوانند از ظرفیت‌های پارلمانی در جهت تقویت همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی بویژه در حوزه امنیت مرز‌ها استفاده کنند.

قالیباف همچنین در این مکالمه تلفنی، وقوع سانحه هوایی اخیر در این کشور را که به کشته شدن ده‌­ها نفر منجر شد، به مجلس، دولت و مردم پاکستان تسلیت گفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان این گفت‌وگوی تلفنی از اجرایی شدن تمام توافقات دو کشور و تسریع در برگزاری کمیسیون­ مشترک همکاری­‌های اقتصادی ایران و پاکستان استقبال کرد.

محمدصادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان نیز در این مکالمه تلفنی با تبریک انتخاب قالیباف به ریاست مجلس شورای اسلامی، بر اهمیت مناسبات پارلمانی جمهوری اسلامی پاکستان و جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و گفت: گسترش ارتباط میان مجالس دو کشور، نقش مهمی در توسعه همکاری­های فی مابین در عرصه­‌های مختلف دارد.

او با اشاره به مناسبات دیرینه و برادرانه دو کشور در عرصه­‌های مختلف، ارتباطات اقتصادی دو کشور را با اهمیت خواند و افزود: امیدواریم مبادلات اقتصادی و تجاری بین دو کشور به ویژه در مناطق مرزی که به دلیل شیوع کرونا و بسته شدن مرز‌ها متوقف شده است، با تلاش مسئولان دو کشور دوباره برقرار شود.

رئیس مجلس سنای پاکستان در بخش دیگری از سخنان خود، با تحسین برانگیز خواندن تلاش­های کادر پزشکی و درمانی جمهوری اسلامی در مقابله با ویروس کرونا گفت: بخش­های بهداشتی و درمانی جمهوری اسلامی ایران در شرایط سخت تحریم­‌ها توانسته اند در مبارزه با ویروس مهلک کرونا به توفیقات و دستاورد‌های مهمی نائل گردند.

او در این خصوص، اعمال تحریم­‌ها علیه کشورمان در شرایط همه­ گیری ویروس کرونا را ناعادلانه خواند و گفت: از جامعه بین­ الملل می­خواهیم تا برای رفع تحریم­ها علیه جمهوری اسلامی ایران تلاش کنند.

سنجرانی در پایان این گفت‌وگوی تلفنی، نسبت به تداوم همکاری­ میان بخش­های مختلف مجالس دو کشور و توسعه ارتباطات دوستانه فیمابین ابراز امیدواری کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار