امام جمعه قزوین با حضور در منزل شهید مدافع حرم الیاس چگینی با خانواده این شهید والامقام دیدار کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی امام جمعه قزوین در دیدار خانواده شهید والامقام الیاس چگینی از شهدای مدافع حرم که پیکرش هنوز به میهن باز نگشته است، گفت:شهدا از آن دسته مؤمنانی هستند که خداوند آن‌ها را در معامله پذیرفته است و این موضوع جایگاه والای شهدا را نشان می‌دهد و به همین خاطر به آن‌ها حیات طیبه عنایت کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: اسلام و خون شهدا، ایران را در مقابل آمریکا صاحب عزت و اقتدار کرده است.

او با تأکید بر اینکه عزت و اقتدار امروز کشور را مرهون خون شهدا هستیم، گفت: امروز به برکت خون شهدا کشتی‌های جمهوری اسلامی با وجود تهدید‌های جدی آمریکا، وارد کشور ونزوئلا شدند و با این اقدام اقتدار ایران را به رخ جهانیان کشیدند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها پیش از انقلاب اسلامی در کشور ما جولان می‌دادند و کسی حق حرف زدن به آن‌ها را نداشت، اما پس از انقلاب اسلامی به برکت اسلام و خون شهدا صاحب عزت، کرامت و اقتدار شده‌ایم.

شهید الیاس چگینی سی ام شهریورماه سال ۱۳۵۳ در امیر آباد بویین زهرا به دنیا آمد. تا پایان دوره متوسطه درس خوانده بود. در تاریخ ۱۷ بهمن ماه ۱۳۸۲ ازدواج کرد و دارای دو فرزند دختر و پسر بود. پاسدار بود و به عنوان رزمنده‌ی تیربارچی مدافع حرم از سوی سپاه صاحب الامر (عج) قزوین در جبهه دفاعی سوریه حضور یافت. چهارم آذر ماه سال ۱۳۹۴ در حلب سوریه و درگیری با گروهک داعش بر اثر برخورد با تله‌های انفجاری و جراحات وارده شهید شد و تاکنون اثری از پیکرش به دست نیامده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار