آغاز برداشت گل گاوزبان از مزرعه تحقیقاتی گیاهان دارویی اصفهان

برداشت گل گاوزبان از سه هزار متر مربع مزرعه تحقیقاتی گیاهان دارویی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا اصفهان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدحسین بابایی مسئول ترویج گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا گفت: از این وسعت مزرعه بیش از ۱۲۰ کیلوگرم محصول مرغوب گل گاوزبان برداشت و روانه بازار می‌شود.

محمدحسین بابایی افزود: در مزرعه پنج هکتاری دانشگاه، حدود ۵۰ گونه از گیاهان دارویی کشت می‌شود که ازجمله آن‌ها گیاهانی همچون آویشن، بادرنجبویه، رازیانه، نعنای بومی و فلفلی، کنگر فرنگی، رزماری، اسطوخدوس، مریم گلی، سرخار گل، کاسنی، گل مغربی، زرین گیاه، روناس، گل محمدی، مرزنجوش، مخلصه، مارچوبه، انیسون، بومادران ورازیانه است.

او روش آبیاری گیاهان دارویی کشت‌شده را در مزرعه تحقیقاتی واحد شهرضا قطره‌ای بیان کرد و افزود: در فرآیند برداشت، خشک‌سازی و بسته‌بندی این محصولات، ۱۰ نفر نیروی انسانی به‌کار گرفته شده است.

مسئول ترویج گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا گفت: محصولات گیاهان دارویی مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا پس از برداشت و خشک‌کردن برای مصارف فروشگاه‌های مربوط روانه بازار و میزان قابل توجهی از آن برای استفاده در صنعت داروسازی و دمنوش‌های گیاهی به کارخانه‌های صنعت گیاهان دارویی ارسال می‌شود.

او، رشته تولید گیاهان دارویی را از رشته‌های کارآفرین برشمرد و افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب، تولید گیاهان دارویی ازجمله بخش‌های پیشرو و یکی از محصولات اساسی و مورد نیاز در سال جهش تولید است و در این زمینه دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا مفتخر بوده که از سال ۱۳۹۴ اقدام به راه‌اندازی کند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.