مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: طرح احداث پتروشیمی مسجدسلیمان ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بزودی افتتاح خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، اکبر افتخاری مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در حاشیه بازدید از این مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان در جمع خبرنگاران گفت: مجتمع پتروشیمی این شهرستان از جمله پروژه‌های عظیم در صنعت پتروشیمی است که با هدف تولید اوره و آمونیاک عملیات احداث آن آغاز شد.

او با بیان اینکه این پروژه در حال حاضر مراحل پایانی خود را طی می‌کند، بیان داشت: امروز با همکاری و تلاش‌هایی که در استان خوزستان انجام شد، آب و گاز مورد نیاز مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان تامین گردید.

افتخاری با بیان اینکه یک خط انتقال آب به طول ۱۱ کیلومتر از پشت سد گتوند احداث شد تا کار ذخیره سازی آب در مخازن مجتمع پتروشیمی را انجام دهد، اظهار کرد: بعد از این با فیلترینگ و دیگر مسائل، آب ذخیره شده پمپاژ می‌شود تا از طریق تولید بخار بتواند به عملیات تولید در کارخانه منجر شود.

این مقام مسئول، ایجاد لوله گاز در فرآیند تولید در پتروشیمی مسجدسلیمان را از جمله اقدامات ضروری برای آغاز فرآیند کار دانست و ادامه داد: با تامین آب و گاز مورد نیاز این مجتمع، پیشرفت فیزیکی این پروژه به ۹۹ درصد رسیده است و بعد از اقدامات جزئی مربوط به آزمایشگاه پتروشیمی مسجدسلیمان، می‌توانیم کار بهره‌برداری از آن را به صورت رسمی آغاز کنیم.

به گفته مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ا، راه اندازی پتروشیمی مسجدسلیمان گام موثری در تولید صنعتی کشور به ویژه در بخش پتروشیمی و همچنین اشتغال پایدار محسوب می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.