کافی گفت: تعویق المپیک فرصتی شد تا مقداری بیشتر به نقاط ضعف خود نگاه کنم و تمرین بیشتری داشته باشم.

کافی:تعویق زمان المپیک فرصت خوبی برای من استنگین کافی عضو تیم ملی شمشیربازی در اسلحه فلوره کشورمان در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نحوه ورودش به رشته شمشیربازی اظهار کرد: حدود ۱۳ سال است که عضو تیم ملی شمشیربازی هستم. در یک طرح استعداد یابی با رشته شمشیربازی آشنا شدم و تا اکنون در تیم ملی حضور دارم.

او افزود: در مسابقات زیادی شرکت کردم و صاحب مدال‌های متفاوتی شدم. از جمله در مسابقه کاپ A در تایلند مقام سوم انفرادی را کسب کردم، در مسابقات بین المللی موفق به کسب مقام اول تیمی انفرادی شدم و در مسابقات اوپن در مالزی دوم شدم.

او با اشاره به اینکه مسابقات زون آسیا مهم‌ترین رقابت‌های پیش روی تیم فلوره است، افزود: قرار بود قبل از تعطیلی اردو‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا یک مسابقه انتخابی میان اعضای تیم فلوره برگزار شود تا در نهایت از بین ملی پوشان یک نفر جهت اعزام به مسابقات زون آسیا معرفی شود. با تعطیلی همه رقابت‌ها در سراسر جهان برنامه فدراسیون شمشیربازی نیز تغییر کرد و تمامی رقابت‌های داخلی نیز لغو شد و تاکنون تاریخی برای مسابقه انتخابی المپیک تعیین نشده است.

کافی گفت: تمرین در خانه در مقایسه با باشگاه متفاوت است و کیفیت پایین تری دارد. در رشته شمشیربازی یک سری تمرینات وجود دارد که تمرین حرکات آن نیاز به پیست شمشیربازی و تجهیزات دارد و نمی‌توان این تمرینات را در خانه انجام داد. چون باید آمادگی جسمانی خود را حفظ کنم روزانه در خانه تا جایی که امکان داشته باشم تمرین می‌کنم.

عضو تیم ملی شمشیربازی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و لغو مسابقات گفت: برای من شیوع ویروس کرونا و لغو مسابقات فرصتی شد تا نقاط ضعف خود را رفع کنم. همه این اتفاقات فرصتی شد برای من که مقداری بیشتر به نقاط ضعف خود نگاه کنم و تمرین بیشتری داشته باشم.

او درباره تعویق زمان المپیک گفت: برای من زمان خریدن خوب است. خوشحالم که فرصت زیادی برای تمرین بیشتر دارم. اینکه می‌توانم به این فکر کنم که با رقبایی که داشتیم ذهنیت و برنامه ریزی آن‌ها به هم ریخته است یک امتیاز مثبت برای من است.


بیشتر بخوانید: مرتضوی: تمرینات شمشیربازی را در خانه ادامه می‌دهم


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار