خداییان گفت: حدود ۵ شاخص در بهبود فضای کسب و کار قوه قضاییه نقش مستقیم دارند و ما توانسته‌ایم شاخص زمان ثبت شرکت‌ها را کم کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ذبیح الله خداییان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مراسم افتتاح رسمی راه‌اندازی پنجره واحد شروع کسب‌وکار گفت: در صدر سیاست‌های کلی نظام در بخش اقتصادی بر بحث بهبود فضای کسب و کار و ایجاد رقابت تاکید شده است، علاوه بر آن دولت مکلف شده در جهت اصلاح رویه‌ها برای بهبود  فضای کسب و کار اقدام و هر سال ۱۰ رتبه جایگاهمان بهبود پیدا کند و در پایان قانون برنامه پنجم توسعه به رتبه ۷۰ برسیم که تا کنون موفق به دست یابی به این هدف نشده‌ایم.

او گفت: بخشی از دلایل  عدم موفقیت در بهبود کسب و کارها ریشه در اقتصاد مریض ما دارد که شاید بخشی از آن به دلیل اقتصاد دولتی و وابسته بودن به دلار‌های نفتی است.


بیشتر بخوانید: آغاز فروش سهام عدالت در بورس / فرآیند آغاز کسب و کار ۳ روزه شد 


خداییان بیان کرد: دولت باید نقش خود در اقتصاد کشور را کم کند و همین موضوع باعث شده که به فکر خصوصی سازی بیفتیم و متاسفانه با وجود داشتن اصل ۴۴ در خصوصی سازی دچار مشکل هستیم و واگذاری‌ها به اهل آن سپرده نشده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: برای بهبود در اقتصاد نیازمند کار جهادی و مدیران جهادی هستیم و در این صورت می‌توانیم فضای کسب و کار را بهبود دهیم.

خداییان گفت: در حدود ۵ شاخص در بهبود فضای کسب و کار قوه قضاییه نقش مستقیم دارند در زمان شروع کسب و کار و ثبت شرکت‌ها سازمان ثبت اسناد و املاک نقش دارد که البته ما توانستیم شاخص زمان ثبت شرکت‌ها را  کم کنیم.

او تصریح کرد: الکترونیکی کردن فرایند ثبت شرکت‌ها و ثبت اسناد و سوء پیشینه و طراحی آگهی ثبت شرکت‌ها و ثبت اطلاعات افراد حقوقی و راه اندازی میز خدمت و برگزاری کارگاه‌های مستمر از جمله کار‌های سازمان ثبت اسناد برای کاهش زمان شروع کسب و کار‌ها است.

خداییان گفت: اگر لایحه ثبت شرکت‌ها در دولت تصویب و به تایید مجلس برسد فضای کسب و کار بهبود پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار