مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام گفت: به تازگی ۴۶ کیلومتر فیبر نوری در روستا‌های استان برای افزایش خدمات تلفن همراه و اینترنت به بهره برداری رسیده است.

۴۶ کیلومتر فیبر نوری در روستا‌های ایلام به بهره برداری رسید

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛عباس بیرامی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام گفت: طی هفته‌های گذشته، ۴۶ کیلومتر فیبر نوری در روستا‌های ایلام به بهره برداری رسیده که زمینه افزایش خدمات اینترنت و تلفن همراه را در روستا‌های استان فراهم می‌کند.

او بیان کرد: علاوه بر این ۱۸ سایت تلفن همراه نیز در روستا‌های ایلام با پوشش نسل سوم و چهارم به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام با اشاره به اینکه هشت روستای استان نیز به نسل دوم تلفن همراه مجهز شده اند، افزود: این طرح‌ها نقش مهمی در توسعه زیرساخت‌های روستا‌های محروم دارد.

بیرامی افزود: در حال حاضر ۸۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار ایلام به سرویس کامل ارتباطی مجهز شده‌اند.

او تصریح کرد: یکی از مهمترین نیاز‌های روستا‌های ایلام بحث ارتقای اینترنت در این مناطق است که شرکت ارتباطات و فناوری اطلاعات استان به دنبال ارتقاء سرعت و کیفیت اینترنت در روستا‌ها است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام بیان کرد: با اجرای بیش از ۵۳۰ کیلومتر شبکه فیبرنوری شرکت ارتباطات زیرساخت با هزینه‌ای بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال طی دو سال گذشته در استان طول پروژه شبکه فیبرنوری زیرساخت هم اکنون به یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر افزایش یافته است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.