روز گذشته در منطقه یقه حسنی آبشخور قدیم منطقه حفاظت شده میانجنگل فسا آتش سوزی اتفاق افتاد که با اقدام به موقع و عملیات سریع نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست از گسترش آن جلوگیری به‌عمل آمد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بهنام محمدی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فسا گفت: عصر روز گذشته متوجه آتش سوزی در منطقه یقه حسنی شدیم که با حضور به موقع ماموران یگان حفاظت محیط زیست و همکاری منابع طبیعی و آتش نشانی و پرسنل باغ تحقیقات کشاورزی و مردم محلی بلافاصله آتش مهار شد.

او افزود: در این حادثه مساحت تقریبی ۵۰۰ متر دچار حریق شد که حدود ۵۰ بوته جنگلی بطور کامل در آتش سوخت.

محمدی ادامه داد: سرعت عمل در مهار آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع از نکات حیاتی در این زمینه بوده و مهار حریق در بدو امر آسانتر و با کمترین امکانات قابل انجام است، اما با گسترش حریق ضمن افزایش خسارت مهار آن نیز نیرو و امکانات زیادی طلب می‌کند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فسا گفت: عاملان حادثه با یک دستگاه خودروی سواری پژو متواری شدند که با هماهنگی‌های لازم مراحل شناسایی و پیگیری آنان متعاقبا انجام خواهد شد.

منطقه میانجنگل ا حدود ۵۶ هزار و ۵۲۰ هکتار وسعت دارای پوشش گیاهی غنی شامل بنه، بادام کوهی، درختچه های تنگرس کیکم و گونه های بوته ای متفاوتی شامل گونه درمنه، انواع گندمیان است.

کل و بز، قوچ و میش وحشی، انواع گربه سانان، سگ سانان، جوندگان، خزندگان و پرنده هایی از قبیل کبک، تیهو، انواع پرندگان شکاری از جمله جانوران این منطقه هستند.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار