به گزارش خبرنگار
گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محسن کرمی نیا، شهردار شهربابک از برون سپاری خدمات شهری شهرداری خبر داد و گفت: بخشی از خدمات شهری شهرداری شهربابک به دفاتر خدمات الکترونیک واگذار و از این پس این خدمات در
دفاتر پیشخوان انجام میشود.
او با اشاره به اهمیت شهر هوشمند و توسعه فعالیتهای الکترونیک افزود: این اقدام در راستای اجرای ماده ۶۷ برنامه پنج ساله ششم توسعه و مطابق با قانونی است که الکترونیکی کردن خدمات و برون سپاری آنها در دستور کار شهرداری شهربابک نیز قرار گرفته است.
کرمی نیا بیان داشت: طبق بند پ-ماده ۶۷- برنامه پنج ساله ششم توسعه- دستگاههای اجرایی موظفند نسبت به الکترونیکی کردن کلیه فرایندها و خدمات با قابلیت الکترونیکی و تکمیل بانکهای اطلاعاتی مربوط، تا پایان سال سوم اجرای قانون برنامه اقدام کنند.
او تصریح کرد: دستگاههای اجرایی میتوانند به منظور الکترونیکی کردن فرایندها و خدمات قابل ارائه در خارج از محیط اداری خود و قابل واگذاری یا برون سپاری را به دفاتر پستی و دفاتر پیشخوان خدمات دولت و دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات ict روستایی حسب مورد واگذار کنند.
کرمی نیا در خصوص خدمات برون سپاری شده بیان داشت: در فاز اول با استقرار زیرساخت "
سیماک" در شهرداری تمام فرایندها مربوط به صدور مجوزهای ساخت و ساز و محاسبات آنها الکترونیکی شده است.
شهردار شهربابک با بیان اینکه اکنون بخش "تشکیل شناسنامه واحد ملک (تشکیل پرونده) " برون سپاری و به دفاتر پیشخوان شهری واگذار میشود، افزود: در ادامه نیز سایر خدمات قابل برون سپاری شهرداری به دفاتر مذکور سپرده خواهد شد.
او ضمن اشاره به سهولت استفاده از این خدمات گفت: زیرساخت ارائه دهنده خدمات حاضر با نام اختصاری سیماک بر بستر اینترنت بوده (و نه اینترانت)، بنابراین استفاده از تمام خدمات آن هم برای شهروندان، کاربران و دستگاههای اجرایی، با اینترنت شخصی هم (و اینترنت هر یک از مراکز خدمات دهنده اینترنتی) قابل دسترسی و بهره برداری است.
کرمی نیا زمان آغاز طرح را ۱۰ خرداد ماه اعلام کرد و افزود: ایجاد زیرساختها برای برون سپاری خدمات از ابتدای سال ۹۹ شروع شد که شامل تهیه لیست نقشه برداران ذیصلاح، آموزش نقشه برداران، آموزش کاربران دفاتر پیشخوان و تجهیز دفاتر پیشخوان بود.
او تصریح کرد: اکنون با مهیا شدن این زیرساخت از روز شنبه ۱۰ خرداد ماه تمامی دفاتر پیشخوان آماده ارائه خدمات به متقاضیان بوده و تشکیل شناسنامه واحد ملک در این دفاتر انجام خواهد شد و دیگر نیاز به حضور متقاضیان به شهرداری برای تشکیل پرونده نیست.
شهردار شهربابک با اشاره به محاسن الکترونیکی شدن صدور پروانههای ساخت و ساز تصریح کرد: الکترونیکی شدن خدمات تاثیر بسیاری در کاهش
تخلفات ساختمانی و تخلفات حوزه ملک و املاک دارد و همچنین میتوان توضیح داد که ویژگی بارز شناسنامه الکترونیکی واحد ملک "توامان بودن اطلاعات توصیفی ملک با اطلاعات جغرافیایی ای" است که توسط نقشه برداران ذیصلاح برداشت شده و حداقل خطا را دارد (کمتر از ۵ سانتی متر در محیطهای شهری)، که از جمله دستاوردهای این ویژگی جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز است به این صورت که سامانه به صورت الکترونیکی اجازه ثبت هیچ گونه درخواست ساخت و سازی را برای یک ملک خارج از محدوده و حریم شهر نمیدهد.
او افزود: با ترسیم پلیگون عرصه ملک در سامانه تخلفات مربوط به تصرفات ملکی، مغایرتها با طرح تفصیلی، بروکف و ساخت و سازهای غیر مجاز بدلیل اختلافات در پروندههای کاغذی به شدت کاهش خواهد یافت همچنین با ثبت سوابق اولین تخلفات روی پرونده الکترونیکی شهرداری میتواند پرونده را "توقیف" کند و با توجه به بهره گیری پرونده از پلیگون جغرافیایی ملک امکان هر گونه اقدامی تا رفع تخلف توسط سامانه ممنوع خواهد شد و این تاثیر بسیاری در کاهش تخلفات ساختمانی دارد.
انتهای پیام/ب