استاندار هرمزگان از پیگیری جدی برای راه انداز‌ی معادن راکد استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،فریدون همتی استاندار هرمزگان گفت:با پیگیر‌ی های انجام شده ۵۴ معدن راکد هرمزگان فعال می‌شوند.

او با بیان اینکه این استان از قابلیت‌های بسیار خوبی در حوزه معادن برخوردار است، گفت: در حال حاضر ۱۲۵ معدن فعال در استان هرمزگان وجود دارد.

فریدون همتی در نشست شورای معادن استان هرمزگان، افزود: پارسال ۲۵ معدن غیرفعال و راکد در استان هرمزگان با مجموع سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای ۲۷۰ نفر فعال شدند.

او گفت: از ابتدای امسال تاکنون نیز چهار معدن غیرفعال دیگر در هرمزگان فعال شده است و فعال سازی ۵۴ معدن راکد دیگر در استان به طور جدی در حال پیگیری می‌باشد.

استاندار هرمزگان افزود: تاکنون در نتیجه مطالعات پهنه‌های اکتشافی ۱۱۰ میلیون تن ذخیره قطعی مواد معدنی در استان هرمزگان شناسایی و احصا شده است.

همتی بخش معدن را یکی از محور‌های مهم در راستای جهش تولید در هرمزگان برشمرد و گفت: با تمرکز و توجه بسیار خوبی که در حوزه معادن استان صورت گرفته، سال گذشته میزان اکتشاف پهنه‌های معدنی در استان ۴۰۰ درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش یافت.

او افزود: مطالعات سطح‌های گسترده‌تر برای اکتشاف پهنه‌های معدنی از جمله در مناطق کوشا احمدی شهرستان حاجی آباد و همچنین شهرستان بشاگرد انجام شده است که نتایج این مطالعات اکتشافی تا پایان خردادماه سال جاری مشخص می‌شود و بر اساس نوع و ظرفیت مواد معدنی در هرکدام از این پهنه ها، سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه این استان از قابلیت‌های بسیار خوبی در حوزه معادن برخوردار است، گفت: در حال حاضر ۱۲۵ معدن فعال در استان هرمزگان وجود دارد و علاوه بر آن یک واحد معدن گچ جدید در استان نیز آماده افتتاح است و همچنین با حل مسائل یک معدن بزرگ در بشاگرد به زودی عملیات اجرایی این معدن با ظرفیت ایجاد اشتغال برای هزار نفر آغاز می‌شود.

همتی افزود: مجوز‌های صادر شده برای معادن منطقه کوشا احمدی شهرستان حاجی آباد نیز به مدت شش ماه تمدید شد تا سرمایه‌گذاران دریافت کننده این مجوزها، معادن را فعال کنند و در صورت عدم فعال سازی معادن ناچار به سلب مجوز از آنان و جذب سرمایه گذاران جدید برای ایجاد اشتغال و تولید در این منطقه هستیم.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.