گوگل سیستم جدیدی را برای به اشتراک‌ گذاشتن آدرس نقشه‌ها ابداع کرد

شرکت گوگل تصمیم گرفت با استفاده از کدهای کوتاه پلاس، به اشتراک گذاشتن آدرس را برای کاربران ساده‌تر سازد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس اطلاعات به دست آمده، شرکت گوگل قصد دارد با استفاده از Plus Code مختصات و آدرس‌های جدیدی را اختراع کند تا بتواند از این طریق بازدهی بیشتری را از تمامی برنامه‌های خود کسب کند. پلاس کد‌ها اعداد کوتاهی در نقشه‌ها هستند که بیانگر آدرس خیابان‌ها و کوچه‌هایی هستند که مسیر مشخصی را به خود اختصاص نداده‌اند.

اطلاعات تکمیلی از اقدامات اخیر شرکت گوگل برای نقشه اینترنتی خود

همان‌طور که ذکر شد، Plus Code اعدادی با باطن الفبایی هستند که هدفشان مشخص کردن مکان‌هایی است که آدرس دقیقی ندارند. این اعداد با کد مخصوص شهر و کشور تجمیع می‌شوند و دقت مسیریابی را افزایش می‌دهند. شرکت گوگل سعی داشته با افزودن این فناوری به برنامه‌های خود قدمی تازه در سرویس راه‌یابی آنلاین خود بردارد. طبق اطلاعات به دست آمده، به‌روزرسانی اخیر برنامه گوگل مپ به کاربران گوشی‌های اندرویدی این اجازه را می‌دهد تا خیلی سریع‌تر و آسان‌تر اطلاعات محلی که در آن قرار دارند را با نزدیکان خود به اشتراک بگذارند.

گوگل سیستم جدیدی را برای به اشتراک‌ گذاشتن آدرس نقشه‌ها ابداع کرد

کاربران برای ارسال اطلاعات محلی که در آن قرار دارند تنها کافی است که بر روی دایره آبی نمایانگر محل افراد ضربه بزنند و سپس جزئیات محل قرارگیری خود را از طریق هر برنامه‌ای برای دوستان خود ارسال کنند. گفتنی است که شرکت گوگل همچنین به مخاطبین اعلام کرده تمامی کدهای نوشته شده برای این این قابلیت به صورت منبع باز در دسترس عموم قرار دارد و افراد می‌توانند در صورت تمایل از آن‌ها بهره‌مند شوند.

در ادامه اگر اشخاص تمایل داشته باشند که مکان دیگری را در نقشه با دوستان خود به اشتراک بگذارند، آن‌ها باید محل مورد نظر را لمس کرده و مدتی نگه دارند تا برنامه گوگل مپ به آن‌ها کد پلاس را ارائه دهد، پس از دریافت کد اشخاص می‌توانند آن را کپی کرده و برای دوستان خود ارسال کنند. انتظار می‌رود شرکت گوگل قابلیت جدید خود را در هفته‌های پیشه رو در اختیار کاربران خود قرار دهد و کار را برای آن‌ها آسان سازد.


بیشتر بخوانید: افزایش چشمگیر کاربران ویندوز برنامه‌های مایکروسافت را تغییر داد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار