دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: مطالبات ۸۰۰ کارگر چند واحد نیمه تعطیل ریسندگی بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان پرداخت شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، محمد قاسمی دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: چند واحد تولیدی ریسندگی استان از جمله شرکت‌های فرنخ، مه نخ و ناز نخ مشکلات چندین ساله بخصوص مطالبات کارگری داشتند که با ورود و پیگیری‌های دستگاه قضایی و مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان، مطالبات ۸۰۰ کارگر این واحد‌ها بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان پرداخت شد.

قاسمی افزود: مشکلاتی همچنان در این واحد‌های مطرح است که امیدواریم با پیشنهاد‌هایی که از سوی این ستاد به ستاد استانی اعلام می‌شود، بتوانیم راهکار و تصمیمی برای حل مشکلات موجود این واحد‌ها اتخاذ کنیم.

او درباره مشکلات شرکت بلورگمین قزوین هم گفت: این شرکت دارای ۲۵۰ کارگر است که به علت ایجاد مشکل در یکی از کوره ها، دچار مشکلاتی شده است که مقرر شد از منابع ستاد تسهیل استان، تسهیلاتی برای تعمیرات خط تولید و از سرگیری فعالیت آن اعطاء شود.

قاسمی گفت: امیدواریم این موضوع در ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان مصوب و در کمترین زمان مشکل این واحد تولیدی نیز برطرف شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین درباره الکترونیکی شدن عوارضی‌های استان و مشکلات ایجاد شده، گفت: اخذ الکترونیکی عوارضی آزادراه‌های استان مشکلاتی را برای برخی شهر‌ها از جمله ساکنان شهر محمدیه و مهرگان ایجاد کرده بود و علی رغم اینکه مردم شریف این مناطق مسافت زیادی را طی نمی‌کردند، ولی می‌بایست عوارض را به صورت کامل پرداخت می‌کردند و همین موضوع موجب نارضایتی و تضییع حقوق ساکنین این مناطق شده بود.

او افزود: با توجه به پیگیری‌های انجام شده در استان، مقرر شد اخذ عوارضی برای این مناطق به صورت پیمایشی باشد و از این پس هزینه اخذ عوارض برای خودرو‌هایی که ساکن شهر محمدیه و شهرک مهرگان و همچنین خودرو‌های خدمات عمومی که روزانه از مقابل دوربین‌های عوارضی عبور می‌کنند، مبلغ ۴ هزار ریال تعیین و محاسبه شود.

قاسمی همچنین تصریح کرد: با راه اندازی اخذ الکترونیکی عوارضی ها، بحث بیکاری افراد شاغل در این عوارضی‌ها در استان مطرح و مشکلاتی را هم ایجاد کرد و بدون شک در اجرای طرح‌های نوین باید راهکار‌هایی برای مسائل احتمالی نیز اندیشیده شود و نباید این موضوعات موجب بیکار شدن افراد شاغل شود.

دادستان قزوین افزود: با توجه به اقدامات انجام شده، حدود دو سوم از افراد شاغل در عوارضی‌های استان در بخش‌های مختلف اداره راه و شهرسازی استان مشغول فعالیت شده‌اند و حدود ۵۰ نفر دیگر نیز از این افراد موضوع اشتغال آن‌ها برطرف نشده است که در کارگروهی که تشکیل می‌شود، موضوع جذب و بکارگیری این افراد در سازمان مربوطه بررسی و انشالله مشکل آن‌ها نیز برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار