تابش گفت: فروش فوق‌العاده خودرو به شیوه فروش مبتنی‌بر قرعه‌کشی تا پایان سال در ۳ مرحله دیگر ادامه خواهد داشت.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رادیو اقتصاد، عباس تابش رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به شیوه جدید فروش ۲۵ هزار خودرو به روش قرعه‌کشی گفت: سازمان حمایت به عنوان عضو ثابت کمیته خودرو در بخش تولید، ساماندهی شیوه‌های فروش و تنظیم بازار نقش‌آفرینی می‌کند. فروش فوق‌العاده خودرو با هدف واگذاری محصولات خودروسازان به مصرف‌کننده واقعی به شیوه فروش مبتنی‌بر قرعه‌کشی کنونی ختم نخواهد شد و تا پایان سال در ۳ مرحله دیگر ادامه خواهد داشت.

ممنوعیت فروش وکالتی خودرو‌های صفر کیلومتر

وی با هشدار به محتکران خودرو گزارش مختصری درباره شناسایی چندین انبار دپوی خودرو‌های صفر کیلومتر در کشور ارائه و تصریح کرد: بیشترین فشار در بازار خودرو از جانب سودجویانی است که به دنبال سود حداکثری از این کالای مصرفی هستند. با هماهنگی دستگاه قضائی مقرر شد، خودرو‌های احتکار شده مکشوفه در مرحله اول به قیمت کارخانه به فروش برسند و در صورت تکرار فعل احتکار از سوی سوداگران، خودرو‌ها به سازمان جمع‌آوری اموال تملیکی تحویل و پرونده خاطیان روانه قوه قضائیه شود.

تابش افزود: در تازه‌ترین هماهنگی صورت گرفته با مسئولان سازمان ثبت اسناد انتقال وکالتی خودرو‌های صفر کیلومتر در سراسر کشور ممنوع شد.

 تا پایان ماه جاری تعهدات معوق ایران خودرو به صفر  می رسد

فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو در ادامه با اشاره به وضعیت تولید خودرو گفت: با وجود اثر تحریم‌ها، بیماری کرونا و حذف محصولات CKD از خطوط تولید، در اردیبهشت سال جاری رکورد ۲ ساله تولید خودرو را با ۵۱ هزار و ۴۰۰ دستگاه شکستیم. البته همچنان ۳۰ هزار دستگاه تعهد معوق در گروه ایران خودرو داریم که در تلاشیم تا پایان ماه جاری و با ترخیص برخی قطعات از گمرکات کشور، این میزان تعهد معوق به صفر میل کند.

وی افزود: اگر تقاضای خرید خودرو مدیریت شود، قطعاً خودروسازان توان تأمین نیاز بازار کشور را خواهند داشت. با ثبات شاخص‌های کلان اقتصادی، دیگری جهشی در نرخ بازار رخ نخواهد داد و روند کاهشی قیمت بازار ادامه‌دار خواهد بود.

۵۹ هزار دستگاه خودروی تولید شده ناقص در خودروسازی‌ها وجود دارد

مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت نیز درباره اختلال در ترخیص قطعات خودرو از گمرکات کشور گفت: موضوع تخصیص ارز برای واردات قطعات خودرو، نیازمند همکاری بیشتر بانک مرکزی برای تخصیص و تأمین ارز است. بحث تداوم تولید و عرضه در کنار واقعی‌کردن طرف تقاضا از محوری‌ترین برنامه‌های وزارت صمت در شرایط کنونی است.

نیارکی افزود: در اردیبهشت سال جاری در مجموع حدود ۵۹ هزار دستگاه خودروی تولید شده ناقص در خودروسازی‌ها وجود دارد که این عدد نسبت به ۱۷۳ هزار دستگاه در اردیبهشت سال گذشته، حاکی از کاهش ۷۱ درصدی خودرو‌های ناقص دارد.

نرخ خودرو‌های بازار متأثر از قیمت‌گذاری دلالان

مرتضی شجاعی کارشناس اقتصادی در ادامه درباره اهداف فروش خودرو به شیوه قرعه‌کشی گفت: اگر هدف سیاست‌گذار، از فروش خودرو به شیوه قرعه‌کشی، مدیریت در واگذاری خودرو به متقاضی واقعی است، تا حدودی در این امر موفق خواهیم بود؛ اما اگر بنا بر شکست قیمت در حاشیه بازار خودرو داریم، موفقیت چندانی کسب نخواهد شد. با وجود محدودیت‌های اعمال شده به واسطه شکاف قیمتی بین بازار و کارخانه پیش‌بینی می‌کنم، بیش از ۱میلیون نفر در ثبت‌نام اخیر شرکت کنند که همین موضوع شانس افراد را به طور قابل توجهی کاهش خواهد داد.

شجاعی تصریح کرد: نمی‌توان خودروسازان را با وضعیت کنونی تولید تنها بازیگر طرف عرضه در بازار خودرو دانست. به جهت حذف خودرو‌های ckd و وارداتی از طرف عرضه و افزایش تقاضا ناشی از ایجاد انتظارات تورمی، التهاب در بازار خودرو ایجاد شده است. نمود این ادعا قیمت‌گذاری‌های بی‌قاعده خودرو‌های ckd نظیر پژو ۲۰۰۸ و مزدا ۳ و وارداتی صفر کیلومتر مدل ۲۰۱۸ توسط برخی سرمایه‌گذاران و سودجویان در کف بازار است که موجب تسری تنش قیمتی به سایر محصولات شده است.

این تحلیلگر بازار خودرو در ادامه با تأکید بر ضرورت تنوع بخشیدن به سبد محصولات خودروسازان در شرایط تحریم صنعت افزود: خودروسازان باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی و مصون از تحریم، به سرعت با جایگزینی خودرو‌های جدید متناسب با خودرو‌های خارج شده از خطوط تولید، خلاء بازار را جبران کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فلاح زاده
۱۵:۰۶ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
اگر در صورت ثبت نام نوع خودرو مشخص نشود آیا میشود بعد از قرعه کشی مشخص کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۴ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
شمالطف کنیداین خودروراارانحصاردربیاورید. رانتواختلاس واحتکاروگرانفروشی وخیانت وعدم کیفیت وخلاصه همه نواقص وعیبهارفع میشه سرچشمه راببندیدفقط بادستگیری وحتی اعدام چندتاخدمات گیرنده بنام سلطان وفلان اول اون خدمات دهنده وزمینه سازوزمینه چین رابگیریددست واسطه کوتاه بشه دیگه هیچ مدیرعاملومدیرفروشوکارخونه وفلان جرات خلاف نکنه والاهمینی که هست دههاسلطان اعدام کنیدصدهاسلطان دیگه بدنیامیان. سلطان پروررابگیرید.
Iran (Islamic Republic of)
معصومه
۱۶:۰۱ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
یعنی الان اگه یکی ماشین قراضه داره نباید ثبت نام کنه.بابا تو رو خدا شرط نداشتن پلاک فعال رو بردارین یا حداقل یه شرط بزارین که افراد دارای ماشین قدیمی بتونن ثبت نام کنند
Iran (Islamic Republic of)
آرمان
۱۵:۱۳ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
از اسفند ۹۶ ساندرو ثبت نام کردیم،هیچکی نیست جواب مارو بده،اگر ساندرو ندارید پولش رو بدید،پول تکمیل وجهمون رو بگزاریم روش خودمون میتونیم از بازار تهیه کنیم.
-
ناشناس
۱۰:۴۴ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
بازم یه عده کارنشناس نمیخوان قیمت خودور پایین بیاد
همین کارنشناس الکی فردا که قیمت ها سقوط کنه میگه نفهمیدیم! مثل اون رءیس اتحادیه خودرو!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
بايد به خريداران خودروهاي صفر هشدار بدن تا سند رسمي به نام كسي نخورده ٥٠٪‏ مسئول هرگونه سؤاستفاده و خسارت ناشي از در اختيار قراردادن خودرو به ديگران هستند
Iran (Islamic Republic of)
علی صالحی
۰۸:۲۳ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
این چک دیگه تاول داغ روی. دستان مردم بی دسته چک شد.که همه طلا های خودشان رافروختن وام گرفتن به طرقه مختلف که ماشین ثبتنام کنند حالا بانک بهشان چک نمیده اینو چیکار کنند.
وقتی پول نقدوتعهد از مردم می گیرید.این چک چی معنی داره ...اون یکی ماشین سنگین داره بهش میگید نمی تونه ثبتنام کنه اون آدم نیست که یک ماشین سواری داشته باشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۳ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
ایران خودرو وسایپا خیلی پررو تشریف دارن!؟؟ چه طور جرأت کردن وبا پشتوانه چه کسی دارن به مشتری ظلم می کنند!!؟؟ چرامحصولات این دوَشرکت بدون اینکه تغییر وتحولی درکیفیت وظاهر کرده باشند، باچنین فیمتهای نجومی وحبابی، درحال غالب کردن آنها به مردم هستند!؟!؟ آیا شرکتهای خودروسازی دیگرکشورها، که مسلمان هم نیستند، اینچنین با مردم خود معامله می کنند!؟!؟ اکنون ودراین شرایط کرونایی، آنها باهمان قیمت قبلی که مسلما نسبت به قیمتهای ما باصرفه وبا کیفیت هستند، درحال التماس به مشتری هستند!؟!؟ چرادرایران با مردم اینگونه رفتار می شود!؟!؟ کمی تعقل ورحم ومروت هم خوبه، ای بی رحم ها!؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۸ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
ازماست که برماست. . دوست عزیزخودمون کردیم
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۳:۴۱ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
خدا کنه راست باشه ما که ای دوره پول نداریم ماشین بگیریم شاید خدا خواست مراحل بعد وضعمون خوب شد یه ماشین گرفتیم به ارزومون رسیدم اگر خدا بخواهد
Iran (Islamic Republic of)
امیر حسین
۰۲:۵۹ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
با سلام. میشه یه پیگیری بکنین چرا قیمت مصوب خودشون با قیمت اعلامی برا ثبت نام یک میلیون فرقش هست؟ اینا که دارن پول کامل رو میگیرن این یک میلیون تومن بالاتر از قیمت مصوب خودشون چیه باز با تشکر از شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۰ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
ماشین فراوان هست هر کس ماشین بخره، ضرر کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۸ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
بین سرپرست خانواده های که اعضای خانواده آنها فاقد خودرو هستن قرعه کشی انجام دهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
سلام یک سهمی برای خودروهای 10-15ساله داخلی مانند آردی که ازنظراستانداردهم و پلیس راهنمایی رد شده است ودرتمام این مدت صاحب اولیه آن یک نفر بوده بکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
آقا یه ماشین تولید کنید تا ده میلیون تا ماهم بتوانیم بخریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
هرچه بگندد نمکش میزنند وای بروزی که بگندد نمک
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا سبحه
۲۲:۲۶ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
امیدوارم هر چه زودتر فکری برای مشکلات ثبت نام بکنن.
الان کلی ادم اومدن کافی نتا ثبت نام کردن در صورتی که قصد خرید خودرو ندارن یا پولی برای خرید ندارن و اصلا واسشون مهم نیست که تا دوسال محروم بشن !
Iran (Islamic Republic of)
کف کردیم
۲۱:۰۱ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
فعلا تاهمین امروز بالای یکصدهزارماشین دپوشده احتکارکشف شده که داریدهمین ماشینهارا به خلق الله میاندازید ضمنا این مسخره بازیهادراقتصادکشور را تمام کنید کف بازار قیمت درب کارخانه این دلقک بازیها فقط درایران است وبس
آخرین اخبار