مهم‌ترین حوادث امروز ۸ خرداد ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهم‌ترین حوادث امروز ۸خرداد ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

توقیف تُخمه‌های قاچاق در شهرضا

سرهنگ" صادق کاظم زادفرمانده انتظامی شهرستان شهرضا گفت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید "امامی" فرماندهی انتظامی شهرستان "شهرضا" با هوشمندی بالای خود حین رصد و کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه خودروی کامیون کشنده حامل بار تخمه آفتابگردان خارجی که از استان‌های جنوبی کشور به سمت تهران در حرکت بود مشکوک و آن را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد، اسناد ارائه شده با بار خودرو هماهنگی ندارد اظهار داشت: در این عملیات یک هزار و ۱۷۵ کیسه ۲۰ کیلویی تخمه آفتابگردان خارجی قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا، ارزش محموله مکشوفه را برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۸ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این رابطه راننده خودرو دستگیر و همراه با پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شد.
 

۱۰۱ کیلو تریاک در "نائین کشف شد

سرهنگ "ایرج کاکاوند فرمانده انتظامی شهرستان نائین گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی شهرستان "نائین" با انجام یک سری اقدامات اطلاعاتی هوشمندانه از عبور یک دستگاه خودروی کامیون کمپرسی حامل مواد افیونی مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران در همین راستا با کنترل محور مواصلاتی شهرستان خودروی مذکور را حین عبور از این محور شناسایی و متوقف کرده و در بازرسی دقیق علمی و تخصصی از آن ۱۰۱ کیلو و ۱۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نائین" با اشاره به دستگیری راننده خودرو و تحویل وی به مراجع قضائی گفت: مبارزه با پدیده شوم موادمخدر همواره و با جدیت از سوی پلیس دنبال می‌شود و در این رابطه نیز از شهروندان می‌خواهیم، اخبار و اطلاعات خود پیرامون این موضوع را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.
 

دستگیری رمال کلاهبردار در "تیران و کرون

سرهنگ "علی صادقی اظهار داشت:ماموران پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان تیران و کرون با اشرافیت اطلاعاتی و رصد هوشمندانه خود از فعالیت فردی در زمینه رمالی و دعا نویسی مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از کسب اطلاعات لازم طی هماهنگی با مقام قضائی فرد مذکور را در یک عملیات ضربتی دستگیر و در بازرسی از منزل وی وسایل مخصوص رمالی و فال گیری، انواع طلسم و دعا‌های نوشته شده با حروف ابجد کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون تصریح کرد: متهم با وعده درمان بیماری‌های لا علاج، بخت گشایی و باز کردن در‌های خوشبختی، حل مشکلات و برآورده کردن حاجات و افزایش مهر و محبت، شهروندان را فریب داده و از آنان کلاه برداری می‌کرد که در این خصوص پرونده تشکیل و وی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

سرهنگ صادقی گفت: طبق قانون، افرادی که از طریق رمالی و پیشگویی و دعانویسی در منزل یا مغازه اقدام به فریب و اغفال مردم کنند و این کار را به عنوان کسب و پیشه خود قرار دهند، مرتکب جرم شده و قانون برای این افراد مجازات حبس و جزای نقدی پیش بینی کرده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه رمالی و دعا نویسی در بسیاری از موارد نتایج و اثرات جبران ناپذیری بر روی سلامت جسمی و روانی افراد می‌گذارد گفت: از شهروندان می‌خواهیم هرگونه اخبار و اطلاعات در این زمینه را از طریق سامانه مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به نیروی انتظامی اطلاع دهند تا با این گونه افراد سودجو و فرصت طلب برخورد قانونی صورت گیرد.
 

کشف محموله لوازم خانگی قاچاق در خمینی شهر

سرهنگ "علیرضا ملک محمودی" در تشریح این خبر گفت: مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز فرماندهی انتظامی شهرستان "خمینی شهر" با انجام یک سری اقدامات اطلاعاتی انبار دپوی یک محموله کالای خارجی قاچاق را شناسایی کردند.

او افزود: ماموران پس از اخذ مجوز از مقام قضائی از انبار مذکور بازدید به عمل آوردند که در نتیجه این عملیات انواع لوازم خانگی خارجی شامل: ۸ دستگاه ماشین لباسشویی، ۲ دستگاه ماشین ظرفشویی، ۲ دستگاه کولر گازی و ۳ دستگاه جارو برقی که همگی فاقد مدارک معتبر گمرکی بوده و به صورت قاچاق تهیه شده بودند، کشف کردند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان "خمینی شهر" ارزش این محموله را برابر اعلام کارشناسان مربوطه یک میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و همراه با پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شد.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار