حجت‌الاسلام سرلک می‌گوید: شرکای قتل رومینا، کسانی هستند که سردمدار روابط آزاد میان دختران و پسران هستند و این روابط را عادی جلوه داده و می‌دهند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ماجرای قتل دختر نوجوان در استان گیلان به دست پدر بر اثر یک اتفاق ناموسی در فضای مجازی، اظهار نظر‌های فراوانی را در پی داشت.

با این‌که رفتار افراطی و بی‌مبنای پدر رومینا در به قتل رساندن دخترش، موجی از انزجار را در افکار عمومی در پی داشته و رؤسای قوای قضاییه و مجریه، دستور رسیدگی فوری به این حادثه وحشتناک داده‌اند، عده‌ای با دستمایه قرار دادن این اتفاق به هجمه علیه موضوع «غیرت» پرداخته و این رویه فطری و طبیعی انسان را قبیح جلوه داده‌اند.

شرکای قتل ناموسی/ کدام غیرت، داس را به دست قاتل رومینا داد؟

خبرنگار ما موضوع «غیرت، تعریف و حدود آن» را در گفتگو با حجت‌الاسلام والمسلمین علی سرلک، استاد حوزه و دانشگاه به بحث گذاشته است.

غیرت یکی از شئون قوه غضب است

غیرت دارای چه تعریف و تفسیری است؟

انسان‌ها دارای قوا و نیرو‌های بازدارنده و حفاظتی از وجود خود هستند که یکی از آن‌ها، قوه غضب است که از به هدر رفتن وجود انسان جلوگیری می‌کند. این قوه موجب می‌شود انسان تحریک شود تا آسیب نبیند و در برابر آسیب‌هایی که بناست به او وارد شود، واکنش مناسبی داشته باشد.

عرصه‌های آسیب انسان متفاوت است؛ یک زمان آسیب مالی به انسان وارد می‌شود و فرضا پول انسان بناست دزدیده شود که انسان در برابر آن، بر اساس قوه غضب واکنش نشان می‌دهد. زمانی هم جنبه‌های جسمی مطرح است که فردی بنا دارد به جسم ما آسیب وارد کند و ما براساس این قوه در برابر او خشمگین می‌شویم.

در نهایت یک زمان نیز عرصه آسیب در حوزه آبرو و حیثیت است. اگر بنا باشد فردی نسبت به آبرو و حیثیت ما تعرضی داشته باشد، به صورت طبیعی در برابر او واکنش نشان خواهیم داد و این واکنش، برخاسته از قوه غضب است، اما باید تحت کنترل عقل قرار گیرد تا واکنشی متناسب با فضای هجوم وارده صورت گیرد.

یکی از شئون غضب، غیرت است که در مباحث آبرویی و اصطلاحاً ناموسی، مثلا تعرض‌هایی که در روابط همسرانه و خانوادگی رقم می‌خورد، انسان به صورت طبیعی، واکنش نشان می‌دهد، اما قوه غضب باید همواره تحت مدیریت و سرپرستی قوه عقل باشد تا نوع دفاع ما صحیح و درست باشد و به نوعی برای درست کردن ابرو، چشم را کور نکنیم.

مبنا و معنای رفتار غیرتمندانه

تحت کنترل بودن قوه غضب و به نوعی غیرت به چه معنایی است؟

اساساً قوه غضب مانند قوه شهوت، اگر عقلانی باشد، انسان را به کمال می‌رساند، اما اگر عقلانی نباشد، کمالات انسان را هم از بین می‌برد؛ بنابراین رفتار غیرتمندانه عبارت است از واکنشی که انسان براساس فکر و اندیشه در برابر صدماتی که به جنبه‌های حیثیتی و ناموسی او وارد می‌شود، نشان می‌دهد. خود این واکنش و رفتار بسیار دقیق است و دارای حدود و شرایطی است که اگر رعایت شود، حد و کمال را محقق می‌کند و در غیر این صورت با بنزین به سراغ خاموش کردن آتش رفته‌ایم.

رعایت نکردن این حدود و شرایط، مانند آن است که فردی در مقام غیرت‌ورزی نسبت به همسر و دختر خود کار‌های خشونت‌آمیز انجام دهد که در این‌صورت غیرت‌ورزی به عکس خود تبدیل خواهد شد.

اسلام موافق غیرت عقلانی است

دین اسلام در برابر این غیرت به عنوان یک قوه فطری و طبیعی چه واکنشی داشته است و اساساً آن را چگونه پذیرفته است؟

غیرت اگر براساس اعتدال و حکم عقل باشد، بخشی از کمال و رشد انسان است و به نوعی جزو فضایل وجودی او محسوب می‌شود و مورد پذیرش اسلام است، اما اگر عقلانی نباشد، جزو رذایل به حساب خواهد آمد.

به طور مثال اگر فردی در مقام دفاع در برابر یک مهاجم، او را بیش از حد مجازات کند، نوعی خروج از اعتدال است و افراط و تفریط محسوب می‌شود که در قرآن کریم نهی شده است. در قرآن کریم داریم: «وَلا یَجرِمَنَّکُم شَنَآنُ قَومٍ عَلىٰ أَلّا تَعدِلُوا ۚ اعدِلوا هُوَ أَقرَبُ لِلتَّقوىٰ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ خَبیرٌ بِما تَعمَلونَ؛ دشمنی با جمعیّتی، شما را به گناه و ترک عدالت نکشاند! عدالت کنید که به پرهیزگاری نزدیک‌تر است! و از (معصیت) خدا بپرهیزید که از آنچه انجام می‌دهید باخبر است!» یعنی انسان حتی با دشمنانش هم باید با عدالت رفتار کند تا مبادا دچار افراط و تفریط شود که موجب آسیب به خود و جامعه است و آرامش را از جامعه سلب می‌کند.

با این تعریف، حد و مرز رفتار غیرتمندانه کجاست؟

برخورداری از غیرت برای آنکه خالی از افراط و تفریط باشد تا موجب برهم خوردن آرامش جامعه نشود، چه ویژگی‌هایی دارد؟

غیرت یکی از شئون و شعبه‌های قوه غضب است که قوه حمایتگر برای انسان محسوب می‌شود و حس بقا و حب به ذات را در وجود انسان ایجاد می‌کند، اما اگر غیرت از اعتدال خود خارج شود از سویی بی‌غیرتی، بی‌تفاوتی، بی‌قاعدگی و در اصطلاح عرفی بی‌ناموسی را ایجاد می‌کند که فرد در برابر هیچ رفتار زشت و زننده‌ای که آسیب‌های روانی، بهداشتی، اعتقادی و اخلاقی را ممکن است در جامعه ایجاد کند، حساسیتی ندارد. چنین فردی حتی تقبیح می‌کند که انسان واکنشی در قبال تهدید‌ها از خود نشان دهد.

دین اسلام نسبت به خوک که در مسائل غریزی و جفت‌گیری هیچ ابایی ندارد، بسیار تقبیح کرده است و داریم که نباید انسان مانند خوک باشد؛ یعنی اصطلاحاً بی‌غیرت شود؛ زیرا حریم‌ها برداشته می‌شود.

در دنیای امروز براساس مدل زیستن و سبک زندگی افراد که انسان در آن تماما محور شده است، یکی از گام‌هایی که باید برداشته شود عبور از سنت‌ها و اصالت‌هایی است که انسانیت با آن تعریف می‌شود؛ بنابراین امروز در ماجرای رخ داده برای رومینا این دختر نوجوان برخی از افرادی که در فضای مجازی عمل پدر را تقبیح می‌کنند، البته ما نیز این رفتار را تقبیح می‌کنیم، اما خاستگاه اظهارنظر‌ها متفاوت است. آن‌ها به دنبال حمله کردن به حریم‌ها و حرمت‌ها هستند. در این شکی نیست که پدر رومینا، جنایتی بزرگ مرتکب شده است و قتل این دختر با هیچ دلیلی قابل توجیه نیست. او یک گناه کبیره انجام داده است و حتماً باید مجازات شود.

اما برخی این اتفاق را دستمایه‌ای برای حمله به اصل غیرت‌ورزی قرار داده‌اند و به دنبال تجویز نوعی اباحه‌گری و بی‌دروپیکری در روابط دختر‌ها و پسر‌ها هستند که براساس مثال مقام معظم رهبری دست چدنی است که دستکش مخملی پوشیده است؛ یعنی ظاهر حرف‌ها دلسوزانه است و نوعی خیرخواهی دارند، اما متاسفانه مسئله آن‌ها رومینا و مظلومیت اتفاق افتاده نیست؛ بلکه به دنبال آن هستند که تفریط در غیرت و حذف قید و بند‌ها در روابط را به دست آورند.

البته از سوی دیگر نیز برخی مشابه همان افرادی که گفته می‌شود به پدر رومینا اعلام کردند که باید برخورد کند و اگر او را نکشد بی‌غیرتی کرده است، امروز هم از آن طرف پشت بام در حال افتادن هستند و به افراط در غیرت می‌پردازند؛ در حالی که هر دو، دو روی یک سکه هستند و افرادی که افراط می‌کنند و یا در غیرت تفریط دارند، دو لبه قیچی هستند که حقیقت و غیرت واقعی را ذبح می‌کنند.

امیرالمومنین، علی علیه‌السلام می‌فرماید: جاهل یا افراط می‌کند و یا تفریط؛ یعنی یا کم می‌گذارد و یا زیاده‌روی دارد.

شرکای قتل ناموسی/ کدام غیرت، داس را به دست قاتل رومینا داد؟

زنان و دختران، قربانیان مظلوم روابط آزاد دختر و پسر هستند

امروزه در کشور شاهد روابط بی‌حد و مرز دختران و پسران هستیم. این اتفاق چقدر در اثر بی‌غیرتی مردان کشور رو به گسترش است؟

روابط زن و مرد تنها در چارچوب زن و شوهری مورد قبول و پذیرش است و زمانی که از این چارچوب خارج شود، موجب آسیب به کیان خانواده است و بهداشت عاطفی به خصوص دختران را مورد هجوم قرار می‌دهد.

برخی از این دوستی‌ها که هدفمند نیستند و صرف تبادل عواطف ایجاد می‌شود، مصداق روشن تفریط در غیرت است. فردی که به دنبال بی‌خیال دانستن این چهارچوب‌ها و مرز‌ها در جامعه است، باید بداند آتشی را در حال روشن کردن است که روزی دامن خود را خواهد گرفت.

دنیای امروز نیز نسبت به این روابط پشیمان است و حقیقتاً این لیبرالی در روابط و آزادی در ارتباطات تاسف بار است. اخیراً یکی از زنان مسئول سرشناس در آمریکا به یکی از زنانی که از ایران خارج شده بود، گفت: تو نباید دختران و زنان ایرانی را تشویق کنی که شبیه آمریکایی‌ها باشند؛ زیرا در آمریکا اتفاق بسیار بدی برای زنان و دختران رخ داده است. او آمار تکان دهنده‌ای از روابط نامشروع در آمریکا ارائه می‌کند که همگی ناشی از تجاوز به عنف و علی‌رغم خواسته طرف مقابل بوده است و بچه‌های بسیاری نیز از این روابط نامتعارف متولد شده‌اند که پدر و مادرشان مشخص نیست و آمار بسیاری از سقط جنین در این کشور ارائه می‌دهد.

در روابط آزاد، زنان قربانیان مظلوم هستند؛ زیرا انسان‌ها به جای آن‌که زن و مرد باشند، مذکر و مونث می‌شوند و جنسیت، محور ارتباطات آن‌هاست. انسان‌ها از انسانیت خود عدول می‌کنند و به مرتبه غریزی نازل می‌شوند که در این گونه روابط، زن در طول تاریخ به دلایل مختلف صدمات بسیاری دریافت کرده است و از گردونه رشد و آرامش خارج شده است.

در ماجرای رخ داده برای رومینا آیا می‌توان گفت که شاهد افراط و تفریط توأمان از سوی پدر بوده‌ایم؟ چرا که او با بی‌مبالاتی اولیه، دختر را به سمت برقراری این ارتباطات آزاد برد و در نهایت با افراط او را به کام مرگ کشاند.

اگر پدر در فضای خانواده، فردی مهربان و غمگسار باشد و بتواند با فرزندان خود به خصوص دختران ارتباط خوبی برقرار کند، هرگز کار به این‌جا نخواهد رسید. مشکل اصلی ما در این است که خانواده نقش عاطفی خود را نادیده گرفته و پدران نیز وظایف پدرانه و نوازشگرانه خود را به درستی ایفا نمی‌کنند.

در دین اسلام توصیه شده است اگر هدیه خریداری می‌کنید، اول هدیه دختر را بدهید؛ زیرا احساسی‌تر و حساس‌تر است. بوسیدن دختر و پسر و در آغوش گرفتن آن‌ها جزو توصیه‌های موکد دین است. دختر خانمی به من مراجعه کرد و گفت، از زمانی که در خاطر دارد، پدرش او را کمتر از ۱۰ بار به آغوش گرفته و بوسیده است. در حالی که اگر محارم یک دختر، نسبت به او محبت و عاطفه داشته باشند، کار به مردان نامحرم نمی‌کشد. زمانی که عواطف در خانواده‌ها نباشد و زمینه از عاطفه خالی باشد، شکوفه‌های تنگ‌نظری جوانه خواهد زد و خانواده مانند پدر رومینا، داس به دست می‌شود و از آن برای تنبیه و ترساندن فرزندان استفاده می‌کند.

خانواده‌ها بدانند که محیط خانه باید سرشار از محبت و عاطفه باشد و اگر اختلاف نظری هم وجود دارد که طبیعی هم است، نباید به تنش و درگیری مبدل شود.

شریک جرم‌های پدر رومینا در قتل او

خیلی‌ها معتقدند که پدر رومینا در انجام این جنایت، تنها نبوده و همدستانی داشته است. شما در این باره چه نظری دارید؟

درست است که رومینا در ظاهر، قاتلی به نام پدر دارد، اما شرکای قتل او، افراد بسیاری هستند. کسانی که زمینه روابط آزاد میان دختران و پسران را ایجاد کردند و این روابط را عادی جلوه دادند و می‌دهند، شرکای جرم قاتل رومینا هستند. کسانی که پدر رومینا را تحریک کردند و به او غیرت افراطی تزریق کردند، آن‌ها هم شرکای جرم پدر داس‌کش و ظالم رومینا هستند. کسانی که هم‌اکنون در فضای رسانه‌ای با حرف‌ها و کنش‌های خود و موضع‌گیری‌هایشان رومینا‌های دیگری را پرورش می‌دهند، این‌ها هم قاتلان بالقوه رومینا‌های آینده هستند.

ما باید بدانیم یک خانواده و یک کشور هستیم. این در کنار هم بودن را نباید به قیمت تسویه حساب‌های سیاسی و غیرسیاسی خراب کنیم. باید بدانیم درست است که داس را پدر رومینا بلند کرد، اما انگیزه و فضا را دیگران به او دادند. شاید آنان را در این دادگاه‌های دنیایی محاکمه نکنند، اما باید منتظر باشند تا در دادگاهی که مو را از ماست بیرون می‌کشند، محاکمه شوند؛ زیرا خداوند در آیات قرآن کریم می‌فرماید ما هم کار‌های انسان‌ها را می‌نویسیم و هم آثار اعمال آن‌ها را ثبت می‌کنیم؛ بنابراین کنشگران سیاسی مراقب باشند و تصور نکنند یک سوژه‌ای را پیدا کردند و می‌توانند حرف‌های خود را مطرح کنند.

داغ ترین اخبار حوادث امروز

‌گفتگو با پسر جوانی که عمویش را به قتل رساند؛ می‌خواستم تنبیه‌اش کنم، اما مُرد!

پسر بیمار، پدرش را کشت

جنایت وحشتناک در خانه ویلایی!

روایت خانم «ح» از بلایی که زندگیش را تا پای نابود‌ی برد

منبع: فارس

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
باسلام اینهایی که اومدن اینجادارن مردم روقضاوت میکنن خودشون تاحالاهیچ خطایی نکردن آقایون شدن حضرت یوسف وخانماشدن مریم مقدس باباخجالت هم خوب چیزیه برابعضیها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
پدره چطوری دلش اومده. واقعا چرااااااا
Iran (Islamic Republic of)
"دانا"
۰۱:۴۵ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
دختری که از منزل پدرش فرار میکند و بساط فسق و فجور به راه می اندازد و خدا را ناظر بر اعمالش نمیبیند باید مجازات سخت شود . این مجازات میتواند شامل سلب تمام وسایل ارتباطی و شلاق و حبس در اتاق باشد . نباید اجازه داد تا یک عده انسان از خدا بی خبر و فاسد باعث خدشه دار شدن و جریحه دار شدن آبرو و حیثیت خانواده ها شوند .


مراقــــــــــب باشیــــــــــــم
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۱:۲۹ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
دلم به حال پدره خیلی میسوزه.....................
خدا بچه ی فاسد رو نصیب هیچکس نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
خود پدر این بچه رو تربیت کرده. بچه خود به خود اینطوری نميشه.
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۰۱:۲۸ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
دختری که عرضه گری و عشوه گری کنه واسه نامحرمان و اونا رو تحریک کنه، باید منتظر بدترین شکنجه ها باشه
Iran (Islamic Republic of)
طاها
۰۱:۲۵ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
تا باشد درس عبرتی برای هر دختری که به فکر کیلو کیلو آرایش و عشوه گری برای نامحرم و سرکش شدن در جامعه هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
خدا نگذره از اونی که میخواد توی این اوضاع ار آب گل آلود ماهی بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
تا زمانی که دختران عکس نیمه عریان خود را در شبکه های مجازی فاسد میگذارند و در سنین پایین دچار غرب زدگی میشوند و به روابط نامتعارف و فرار از خانه روی می آورند و حرمت آبروی خانواده خود را پاس نمیدارند، اوضاع همین خواهد بود و هر روز شاهد قتل های بیشتری در این زمینه خواهیم بود . هر کسی که فحشا را رواج دهد و راه اهل بیت را خدشه دار کند و اسلام را به بازی بگیرد ، باید گردنش را با داس و اره برقی برید و پیکرش را خوراک تمساح ها و کوسه ماهی ها کرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
یه دختر ۱۳ ساله تونسته یک پسر ۲۸ ساله رو از راه بدر کنه؟ چجوری یک مرد پخته و عاقل نمیتونه خودش رو کنترل کنه، یه دختر نوجوان که درست و نادرست رو درست تشخیص نمیده مقصره؟ زن باید مراقب باشه تا مردبیماردل به خطا نیفته؟ عجب!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
zari9900
۲۰:۲۰ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
برای بر پاداشته شدن پرچم غیرت و حیا، این چنین برخورد های سختگیرانه ای با ترویج دهندگان فساد و فحشای کثیف لازم و ضروری هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
چرا با این پدر بزرگوار این دختر بی حیا این قدر بد برخورد میکنید ؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۲۰:۰۴ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
چرا با دخترایی که علنی ترویج فحشا میکنن برخورد نمیشه؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا کاری میکنین که حتما باید به قتل ختم بشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
وقتی دیدم به اون پدر بیچاره فحش میدید خیلی ناراحت شدم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
چرا جلوی فساد دخترا رو نمیگیرید؟؟؟؟ دارن پسرا رو از راه به در میکنن. بسه دیگهههههههههههههههههههه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۹ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
آرام باش فرزندم . درست میشود فرزندم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
چرا الکی میگی؟یه دختر چهارده ساله چطور میتونه مرد بیست وهشت ساله رو فریب بده؟؟؟یه کم برای خدا انصاف داشته باشین...مرده اون دختر روفریب داده بعدشماها طلبکارین ؟،،
Iran (Islamic Republic of)
2002
۱۹:۴۲ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
مشکلی هست؟؟؟؟

جامعه رو باید فساد پر کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
سیمین
۱۹:۴۰ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
حتما اون پسره خیلی پولدار بوده که رومینا مثلا عاشقش شده بود.....
Iran (Islamic Republic of)
کیمیا
۱۹:۳۴ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
دختر فاسد و سرکش باید هلاک و نابود شود
دختر فاسد و سرکش باید هلاک و نابود شود
دختر فاسد و سرکش باید هلاک و نابود شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۶ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
موافقم. احسنت. هر چی میکشیم از دست همیناست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
پسر فاسد وسرکش چی؟،پسری که گول میزنه چی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
اگر جای پدرش بودم ، می انداختمش داخل اتاق و در را می بستم و تا میخورد میزدمش تا ادب شود . اگر بار دوم این هرزه بازی ها را در می آورد ، چشمانش را از حدقه بیرون میکشیدم و یک دستش را از مچ قطع میکرد
Iran (Islamic Republic of)
واقعیت
۱۹:۰۱ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
کسی که باید لعن بشه، اون دختری هست که عشوه گری کرد و مرتد شد و جوان مردم رو از راه به در کرد............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۶ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
گل گفتی دوست عزیز
Iran (Islamic Republic of)
24443
۱۸:۵۸ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
باید بشدت با دختران بی بندوباری برخورد کرد. تا برخوردی نباشه همین وضعه جامعه میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
بچه مدرسه ای 13 ساله باید سرش در کتاب و مشق و دفتر باشد نه اینکه در شبکه های اجتماعی دوست یابی کند و بساط خرابکاری و فساد به راه بیندازد و آبروی خود و خانواده اش را خدشه دار کند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
تا باشد درس عبرتی برای هر دختری که به فکر آرایش و عشوه گری در جامعه هست
Iran (Islamic Republic of)
sanazzzz
۱۸:۳۱ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
چرا نمیخواین قبول کنین مقصر اصلی همون دختربچه بوده؟؟؟؟
اون چرا اینقدر راحت با پسرا دوست میشده و بد حجاب بوده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
چرا همیشه همه چی تقصیر دخترهاست؟؟اون دختر کم سن بوده..یعنی پسره مقصرنبوده؟؟متاسفم برات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
دلم به حال پدره میسوزه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
ماجرای باهالی بود
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۸:۰۸ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
منم جای اون پدر بیچاره بودم بدجور کتک میزدم اون دختر بی تربیت رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
خدایا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
دخترای فاسد باید درس بگیرن از این ماجرا. این همه مردای جوان پاک رو از راه به در کردین و هیچکس بهتون چیزی نگفت. وگرنه شلاق رو حتما باید میخوردین و بشدت مجازات میشدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
چرا یطرفه به قاضی میری؟همیشه تقصیر مازنهاست چون شما پسرها گردنتون کلفته. ...برو بابا
Iran (Islamic Republic of)
سیدوحید
۲۳:۳۷ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
چرا خانواده کاری میکنند ک یک دختر بچه ازشون فرار کنه پناه ببره ب غریبه؟؟؟ مگه چند سالش بود اون دختر ک عاقبتش اینطوری بشه؟؟؟ کجا مسولینی ک بعد مرگ و اتفاق تازه میفهمن مسیولن
Canada
حامد
۲۳:۱۱ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
مردم دوست ندارن مشکل خانوادگیش به مشاور درمانی برسانند یا از مشکلاتشان گفت و گو کنند بهتر نیست برای مردم مشکلات با ساخت یک فیلم نمایشی نخش مشاور درمانی با مشکلات در رسانه داشت باشی گاهی به جای که به مردم بگین به مشاور درمانی مراجعه کنید کلاس آموزشی مشاوردرمانی در سراسر ایران و همه محل ها در مسجدها داشت باشی و برای مردم سخنرانی به مشکلات کنید بهتر نیست با مردم باید سخن گفت تا شب خواب باشی صدای خشونت صبح صداش درمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
دختر 14 ساله مشکل روانی داشته که با یه آدم هم سن باباش میخواد ازدواج کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
سلام خانواده حرمت داره و این حرمت آبروی مرد خانه هست. وقتی یک جوان پست سعی می کند بزور وارد حریم خصوصی خانواده بشه این اتفاقات طبیعتا پیش میاد قاتل اصلی این جوان او رومینا کشت. بابای. رومینا. کشت مادر رومینا آواره پریشان کرد حالا پیراهن عثمان. را علم کرده که چون من سنی. بودم. دختر. بهم. ندادن. درصورتی که. چنین. نیست خیلی. سنی ها. از شیعه. زن گرفتن. وبلعکس. این جوان. باید مجازات. سخت. بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
فضای مجازی .و بس.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۹:۳۸ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
این پدر خیلی خوب کاری کرد . ولی جلوی ضرر رو هر وقت بگیری منفعته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
کدوم منفعت ؟؟قتل منفعته
Iran (Islamic Republic of)
ساناز
۱۹:۲۳ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
درود بر این پدر مظلوم
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۹:۲۱ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
متاسفانه فرهنگ غلط تو جامعه ما داره نفوذ میکنه معلوم نیست از کجا الگو میگیرن، سن این دوستیها خیلی اومده پایین.تو پارک و خیابون خیلی راحت دختر و پسر باهم نشستن و از هیچ چیز خجالت نمیکشن.والدین تو تربیت بچه هاشون دقت کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
حداقل دخترراتحویل خانواده نمیدادن تا امکان خشم پدر پایین میامد اگربگم دادگاه دختروپسرراعقدمیکرد بازم تفاوت سنی داشتن که قابل قبول خیلی ازمردم نیس برحرحال تحویل داده نمی شد بهترازقتل بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
پسره خیلی تقصیرکاره که قبول کرده فراریش بده
United States of America
ناشناس
۱۸:۵۹ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
کسی که بی حیا باشد جایی در این دنیا و در آخرت نخواهد داشت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
اگه دقت کنید وقتی قاضی دختر رو تحویل پدرومادرش داده همه آرام بودند ورفتن خونه اما اون پسر نامرد با ارسال یه فیلم پدر رو جریحه دار می کنه وپدر دیت به این کار می زنه مقصر اصلی اون پسر فقط کافیه یه ثانیه اون پسر رو بدن دست من کاری می کنم که تو ایران هیچ پسری دیگه قید دوستی با دخترها رو برای همیشه بزنه قانون نداریم که
Iran (Islamic Republic of)
سید جاسم موسوی
۱۸:۳۲ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
مسئله غم‌انگیز هست، نباید خود سرانه و با پشت دادن به قانون اسلامی اقدام می کرد.
Iran (Islamic Republic of)
علي
۱۸:۰۹ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
شنيدين ناموست باكسي رفيق ميري طرف و ميزني درحدمرگ بعدكسايي كه ميشنون ميگن اگ غيرتيي بروناموس خودت وجم كن؟
اين همون حكايت جا طرف رفته دخترخودش و ادب كرده ولي ديگ بد خراب كاري كرده .رحم هم خوب چيزيه ديگ ادم گنجشك دلش نمياد اينطوري كنه بي وجدان خب.جوان لشتباه ميكنه ديگ
Canada
حامد
۱۷:۴۸ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
10سال پیش ما یک مهمان داشتیم زن و شوهر بودن

شوهر صبح سرکار میرفت ظهر برمیگشت شخص ناشناس با همسر تماس گرفت شوهر خونه بود دید یک چیزی هست نام غیرت است که اگر نتوانی کنترل کنی باید کسی باشه این غیرت را کنترل کند شاید انقدر تنها بود که یاد بگیری غیرت اجتمایی را حالا خودتان فکر کنی ویادبگیرین غیرت اجتمایی بهتر یک غیرت به این شکل رسانه ها و مردم دارن این عکس منتشر میکنند وهیچ کسی نمیتونه رسانه ها را کنترل کند و نه مردم را من که میگم حسابی باید این عکس منتشر شود چون فکرمیکنم بازاز این پدرهست
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۲۱ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
همه ی گفته های کارشناس نیکو ومنطقی است ولی یک خلائی درنیروی انتظامی وقوه قضائیه را گاهی همگیمان حس میکنییم وهمان قسمت که خشم وغضب کسی بهردلیلی فروزان شده نقش قوه قضائیه این است که این آتش رفروبنشاند کاش با بازداشت جوان وتحت نظر بودن دختر دمحلی امن فرصت عادی شدن اوضاع را به خانواده مخصوصا پدروی که روی آبرویش غیرت درست یا نادرست داشت میداد حتما بیشتر فکر میکردن خشم فروکش میکرد
Iran (Islamic Republic of)
Hichkas
۱۷:۱۷ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
همش تقسیر دخترس
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۵۲ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
شمایی ک خودتو در مقام قضاوت میبینی اول یاد بگیر که تقصیر درسته نه تقسیر برات متاسفم که نمیفهمی یه دختر ۱۳ ساله باید با حرف و محبت توسط خانواده راهنمایی بشه تا دچار همچین مشکلاتی نمیشد نه با شلاق و کتک
Iran (Islamic Republic of)
یه انسان
۱۷:۱۲ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
مشکل اصلی همچنان سواد و دانش تو این کشور که باید همه گیر بشه.
بنده اگه ریس جمهور بشم یا هر کسی که قدرت داشته باشم نمی زارم هیچ ایرانی بی سواد باشه که دست به همچین اقدام جاهلانه ای بزنه .
نکته دوم. تو اون مدرسه و دانشگاه به کل یه سری چیزهای دیگه درس می دم. اینو درس می دم که پدر شدی با دخترت مشکل پیدا کردی هم خودتو هم دخترتو نزد یه مشاور برسون.
عزیزان دل مشکل این مملکت سوا؛ سوادی که بدردت بخوره.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۷:۰۲ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
تمام دستگاهای متولی فرهنگی در قتل این دختر مقصر هستند حاظرم با کارشناسان شما در رودروی مردم مناظره کنم
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۶:۳۷ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
ماجرا ساده است، پدر=وحشی ،دختر= بچه،پسر =قاتل
ولی اینجا بوی فیلم هندی می آید نه فرهنگ غربی هر چی شد به دشمنتون ربط ندین
Netherlands
آرمان
۱۶:۳۷ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
نیرو انتظامی خیلی ضعیف عمل کرد هیچ پلیسی درجهان وقتی بهش بگن جانم در خطر هست بی تفاوت بچه رو کنار قاتل نمیندازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
قتل دختر به دست پدر هیچ توجیه منطقی ندارد و چطور خودش حکم صادر کرده و مجازات هم انجام داده به ان طرز فجیح
پدر رومینا باید اعدام شود
Iran (Islamic Republic of)
لیلی
۱۶:۱۹ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
همه تو این قضیه سهیم هستن.شاید بیشترینش مادرش
اون دختر ازنه سالگی دلداده شده خودتون قضاوت کنید یه دختر نه ساله چی میفهمه؟؟؟مادرش همون موقع میدونسته بجای اینکه بادختربچش حرف بزنه نصیحتش،کنه وخیلی ازکار های دیگه که مادرا میتونن انجام بدن هیچ کاری نکرده از یازده سالگی واسش گوشی گرفتن که بدترشه نقش مادر تو سرنوشت وزندگی هرفرد مخصوصا دختر خیلییی مهمه.پدرش اون لحظه جنون آنی بهش دست داده باید دادگاه چندروز دختر رونگه میداشت تا پدرش یکم آروم میشد.ولی درکل پدرش به عنوان قاتل بایداعدام بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
آن پسر ۲۸ ساله که مظلوم نمایی کرده و می گوید" جرمش فقط اهل سنت بودنش است" را دریابید. جرمش اهل سنت بودن نیست ، جرمش اغفال یک کودک ۱۳ ساله است ، جرمش آدم ربایی است ، جرمش هتک حرمت یک خانواده و روستا و فامیل آن دختر معصوم است. اگر در بلاد کفر یک پسر ۲۸ ساله یک کودک ۱۳ را فریب دهد و ۶ روز بدزدد قانون با او چه می کند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
پدر دختر در این کار حق داشته ،فقط اشتباهی کشته باید اون مردک رو تیکه تیکه میکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
بد بخت خواست آبرو داری کنه بی آبرو تر شد
Iran (Islamic Republic of)
missfatemeh
۱۵:۴۳ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
از قدیم گفتن دختر گوشه روسریش هم دشمنشه :/
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
بعضی از روابط بی چارچوب دختر و پسر حمایت می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
اون پسره از همه گناه کارتره
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۴۲ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
مهمترین دلیل این اتفاقات عدم برقراری روابط عاطفی کافی پدر با بچه ها مخصوصا دختر در خانواده هست و همچنین سخت گیری های بی مورد که بدتر موجب کشش فرزندان به سمت غریبه ها میشود.
United States of America
ناشناس
۱۳:۳۴ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
این دختر باید با اره برقی میمرد نه داس
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۵۴ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
به نظرم خودت باید با اره برقی بمیری که انقدر راحت راجب یه قتل وحشتناک صحبت میکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
دختری با این سن که اینطور فرار میکنند با یه پسری که اصلا قصد ازدواج هم ندارند مطمئن در آینده هم چیزی جز بی آبروی برای خانوادش نمیتوانست داشته باشه...
پدرش چاره ای جز این نداشت...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
دختر یا پسری که حیثیت و شرف پدرش را لگد مال می کند
باید هم کشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
هم پدره هم مادر و هم خود دختر همه تقصیر کارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
قصاص !!!
Iran (Islamic Republic of)
امير
۱۱:۲۹ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
واقعا خوب كسي داره بچه ي خودشو درس تربيت كنه اصلا كار به اينجا نمي كشيد كسي كه نمي تونه بياد خاستگاري يك دختر ديگه بقيش معلوم ديگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
کسی که دختر ۱۳ ساله را فریب داده و او را از خانه چند روز برده و خانواده و فامیلش را بی آبرو کرده دارد راست راست در خیابان می گردد و مدعی می شود که می خواسته دختربچه را نجات بدهد!
قانون کجاست که این مردی که سراسر بدنش خالکوبی است و دختربچه را فریب می دهد دستگیر و مجازات کند
Netherlands
امیر
۱۱:۲۸ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
جدا از واکاوی رفتار پدر و صد البته مردی که معاونت داشته باید متذکر شوم نقش نیروی انتظامی کم نیست، عدم وجود یک کارشناس در خصوص کمک به تحویل ندادن سریع دختر به خانواده جهت بررسی فضای روانی و پایین آوردن فشار خون پدر ، کمترنیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
دقیقا درسته وقتی می بینن دختر خانم دلش نمی خواد برگرده خونشون باید به جای زور ببینن چرا نمی خواد بره خونه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۱۵ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
واکاوی رفتار مردی که دختربچه ای را فریب داده و خانواده اش را در چنین فشاری قرار داده و حالا نیز مدعی نجات دختر بچه است و ادعا می کند جرمش سنی بودنش است نیز لازم است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
من مشکل رو بی حجابی، بی عفتی، بی غیرتی، تأثیر پذیرفتن از فرهنگ غرب و روابط ناصحیح دختر و پسر قبل از ازدواج می دونم.
این مسئله ربط به ایران هم نداره جوامع غربی هم به خاطر همین روابط نامشروع، مشکلات خانوادگی منجر به قتل رو زیاد داشته.
دوستی دختر و پسر کاملا مفسده خیزه.
Germany
آرش صادقیانی
۱۴:۲۴ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
چند وقت خارج زندگی کردی دوست عزیز؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
بیشتر از شما زندگی کردم
Denmark
حسن
۱۶:۵۶ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
اینجا اینقدر هم بی بندوباری نیست، هرکسی حدود ارتباطش رو میدونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
با حرفاتون مخالفم
Czechia
ناشناس
۱۷:۳۳ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
مشکل دقیقا همینه.
Luxembourg
ناشناس
۱۸:۵۴ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
البته بی بندوباری رو به رواج هست اما در طول تاریخ وجود داشتن قتل های ناموسی که اتفاقا در مورد افرادی رخ داده که خلاف شرعی انجام نداده اند.یش تر تربیت نادرست مطرحه. پدران و مادرانی که خود برای نقش پدری و مادری تربیت درست نشده اند. قضیه اینجاست که پدر و مادر باید قبل از بروز چنین اتفاقی فرزندشان را جهت مدیریت رفتارهای خود و البته بارعایت محبت تربیت کنند و از طرفی اگر فرزندانشان دچار خطایی شدن با دلسوزی به اصلاح آنها بپردازن. و از طرفی واقعا یک نفر چنین قتل هایی رو مرتکب نمی شه. همه افرادی که به آتش افروخته شده این پدر هیزم افزودن هم گناهکار هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
وقتی دیدم به اون پدر بیچاره فحش میدید خیلی ناراحت شدم.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۱:۵۱ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
شما ناراحت نشید بهتره. این آقا جنایت کرده. و باید مجازات بشه
United States of America
ناشناس
۱۴:۲۹ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
ب اون پدر میگی بیچاره !!!
متاسفم برات
Iran (Islamic Republic of)
زهره
۱۵:۵۹ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
خیلی بی رحمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
پدری که دخترشو سر بریده بیچاره ست بیچاره مادرش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
به پدری که سر از تن دخترش جدا کرده میگی بیچاره؟ یا خدااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
هر پدری اگر غیرت داشت بشدت اون کودک نادان رو باید شلاق میزد
Iran (Islamic Republic of)
"دانا"
۱۱:۱۷ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
این "ساده لوحی" مردان هست که به خاطر نزدیک شدن به "بانوی" امروزی خودش رو درد سر و نابودی میندازه
زن امروزی به فکر "مهریه" و طلاق هست و برای رسیدن به خواسته هاش همه کاری میکنه و به دنبال جذب "طرفدار هست
بعد از انجام کارش دیگه هیچ اهمتیی به کسایی که براش کار کردند نمیده

مراقــــــــــب باشیــــــــــــم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
مردای امروزی اکثرا خیلی فاسد شدن که به یه بچه هم رحم نمی کنن نمونش کم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
چقدررررر هم مردان ساده هستند.واقعاااااا
Luxembourg
ناشناس
۱۸:۵۶ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
فعلا که آمار نشون می ده وجود مردان برای خانم ها خطرناک تره!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
دختر غلط می کنه لباس عجق وجق بپوشه که پسرای هیز بیفتند دنبالش. اسم دین رو هم خراب نکنید. خواستگار خواستگاری می کنه نه ولگردی و دوستی تو کوچه خیابونا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
آفرین
Iran (Islamic Republic of)
زهره
۱۵:۵۹ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
بی رحم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۳۱ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
ای ول
Luxembourg
ناشناس
۱۸:۵۷ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
لحنتون رو اصلاح کنین. اینجا که کسی دعوا نداره که اینقدر خشن و بی ادبانه صحبت می کنین
Iran (Islamic Republic of)
مهندس سمانه
۱۹:۰۱ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
احسنت
خواستگار خواستگاریشو میکنه....
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۱۱:۱۴ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
متاسفانه تصمیم پدر کاملا اشتباه و احمقانه بوده رومینا قربانی عشق شد همین این طفل معصوم خدا لعنت کنه کسایی را که راه عشق دو جوان را میبندند چرا تصمیم پدر اینقدر جاهلانه بوده رومینا نمادی از عشق بود دخترها سر سبد گل خانوادها هستند مونس پدر و مادر قوه قضایه و مجلس و دولت با ید طرح خشونت خانوادگی را به تصویب برسانند تا دیگه شاهد چنین فجایعی نباشیم از قتلهای که راحت شوهر همسر و فرزندان خودشا میکشه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۴۸ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
قوه قضاییه و مجلس و دولت قانون تصویب و اجرا کنند ؟؟؟؟؟ خب صد در صد ...ولی قانون حجاب رو هم تصویب کردند و باید اجرا شود ..... درسته ؟
Czechia
ناشناس
۱۷:۳۷ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
عشق سیخی چنده دادا ؟
دو جوان چیه ؟
یکی سن بچه یکی سن بابای دختره رو داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
عشق دو جوان؟ اشتباه منوجه شده اید!

یک به اصطلاح مرد ۲۸ ساله یک دختربچه ۱۳ ساله را فریب داده و از خانه دور کرده و فراری داده و با خود برده است و عکس های خود و دختر را در شبکه های اجتماعی منتشر و خانواده دختر بیچاره را تحت فشار شدید اجتماعی و روانی قرار داده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
عمل قتل تقبیح و فساد است ولی آیا دختر معصوم ۱۴ ساله که در اوج قلیان احساسات است و اون پسر ۲۸ یا بیشتر که چشم به دختران دم بخت بسته و این نوجوان را علاقمند شده صحیح است؟ آیا با قانونی که میگویید برای چه و چه تصویب بشود جلوگیری میکند؟ آیا زیر سوال بردن خانواده با توجه به شرایط سخت زندگی که پدر و مادر همه در تلاش برای آن هستند و توجه مادران و پدران و اجتماعات خانوادگی که باعث کاهش این رفتار هاست مجالی گذاشته؟ الان همه راحتن که بگن چرا کشته ٫ ولی الان کسی جای اون پدر نیست که تا الان هر لحظه آرزوی مرگ میکند که دختر ع یزش را ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
عشق یا هوس.............................................................
Iran (Islamic Republic of)
AZIZMIAR
۱۱:۰۷ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
اینکه یک پدر دخترش با داس شقه کنه یعنی چی چرا باب دوستی با مشورت با یک روانپژشک خانوادگی این رومینا حل میشد وقتی خون جحلو چشماتتون میگیره خودتون کنترل کنید با گشته شدن چیزی درست نمیشه الان مادر رومینا داغداره کی میخواد سنگ صبورش باشه برادر رومینا شب حادثه کنار رومینا خوابیده بود چرا یک دختر قربانی خشم قیرقابل کنترل پدر میشه
Iran (Islamic Republic of)
شکیب
۱۹:۳۹ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
تو کی سواد نداری و متن و نوشته ات پر از غلط املایی هستش نظر ندی بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
آن پسر بی شرف که شعله خشم پدر بر می انگیزد باید ........ ای با غیرت تالشی
Iran (Islamic Republic of)
تالش
۲۱:۰۴ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
اسم تالشی ها رو خراب نکن جاهل. غیرت با جهل زمین تا آسمان متفاوته.شما مگه خبر از همه ی ماجرا داری که اراجیف میبافی.تالش پر از انسانهای باغیرته نه حیواناتی که فرق غیرت و وحشی گری رو نمیدونن.در ضمن پدر اگر هم میخواست غیرت به خرج بده و جرات عرض اندام داشت اون پسر رو با داسش آشنا میکرد . ناموست رو بردن به جای کشتن دزد ناموس ناموست رو کشتی تف به شرف و غیرت نداشتت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
آن پسر بی شرف که شعله خشم پدر بر می انگیزد باید ........ ای با غیرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
دقیقا خوب مطلبی گذاشتین اینا همش از بی بندو باری جامعس
Luxembourg
ناشناس
۱۸:۵۹ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
خوب قتل های ناموسی رو در زمان های قدیم چه جوری توجیح می کنین، اون موقع که بی بندوباری اینقدر نبوده
Iran (Islamic Republic of)
سید میلاد
۱۰:۰۲ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
شرایط ازدواج را برای جوان ها اسان کنید که دچار اینگونه مشکلات نشوند-
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
دختر ۱۳ ساله وقت ازدواجشه یا مدرسه شه؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
الان بعضی از جوانان اعتقادات ولنگاری دارند و الا ازدواج با تمام سختی هاش عشق و خاطرات زیبا درست نیکند ولی اینکه نیگن هم کف باشه طرفتون بی خود نیست بی تناسبی عوارض بدی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
برو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
مجازات محدود به پدر دختر فقط نیست بلکه جوان بی غیرتی که دختر مردم رو بدون اجازه والدینش از خانه برده باید پاسخگو رفتار بی شرمانه اش باشه.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۵۱ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
خب اون جوون هم حرفایی داره ... هر چن بسیار مقصره ولی دیگران تقصیری ندارند ؟؟؟ آیا همه چی درست بوده و این جوون صد در صد مقصر بوده؟ خدا میداند
Czechia
ناشناس
۱۷:۴۰ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
دختر مردم نه
دختر بچه مردم!
باز اگه طرف 16 17 سالش بود یک چیزی یک عقل حداقلی داشت
دیگه بچه مدرسه ای 10 12 ساله چی میفهمه ؟
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۹:۴۸ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
سلام
درودبرشما
آن شخص نامردی که این دختربچه راپنج روزازخانواده دور
کرده قاتل استِ
آن کسی که شرایط وقواعداجتماعی رازیرپاگذاشته وبرعلیه
سنت هاوفرهنگ حاکم برجامعه اقدام به پیروی ازهوی وهوس
خودکرده وباآبروی یک خانوده یازی کرده قاتل استِ
من اگرقاضی بودم به هرقیمتی آن نامردبزهکاررابه عنوان شریک جرم به پای میزمحاکمه میکشاندمِ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
آن کسی که شرایط وقواعداجتماعی رازیرپاگذاشته وبرعلیه
سنت هاوفرهنگ حاکم برجامعه اقدام به پیروی ازهوی وهوس
خودکرده وباآبروی یک خانوده یازی کرده قاتل استِ؟؟؟؟!!!!!!!!!

فقط این جوون مقصره؟؟؟

سنت و فرهنگ فقط همینو میگه؟طرف یا دیگران مقصر نییستند؟؟؟
دربسته حرف میزنم ...خودتون متوجه میشید چی میگم ...نمیخوام نمک بپاشم روی زخم ولی بفهمید که فقط یک نفر مقصر نیست .... البته الله اعلم ...قضاوت با خداوند است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
شک نکنید بزور نبردش ب اراده خودش رفته بچه بوده گول خورده عاشق شده
Luxembourg
ناشناس
۱۹:۰۶ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
هوا و هوس؟! پزشکی قانونی و مادر رومینا می گن که اون دختر بیچاره کاملا پاک و مطهر به خونه برگشته بوده شما چجوری تهمت می زنی؟ البته اون پسر هم خیلی بی عقلی کرده که رومینا رو با خودش برده . کسی از نیت اون چه می دونه . شاید از روی ناپختگی بوده. باید با اون هم مصاحبه بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
هوا و هوس؟! پزشکی قانونی و مادر رومینا می گن که اون دختر بیچاره کاملا پاک و مطهر به خونه برگشته بوده شما چجوری تهمت می زنی؟ البته اون پسر هم خیلی بی عقلی کرده که رومینا رو با خودش برده . کسی از نیت اون چه می دونه . شاید از روی ناپختگی بوده. باید با اون هم مصاحبه بشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۴۵ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
باید پسره رو محاکمه کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
یه جوون ۲۸ ساله لاابالی یه دختر ۱۳ ساله رو گول زده، تو یه محیط کوچیک دزدیده برده ۶ روز نگهش داشته، حیثیت یه ایل و تبار و روستا رو برده، کلی فشار عصبی به خانواده دختر اومده، اختیار تصمیم گیری و رفتار از پدر دختر سلب شده وگناه بزرگی مرتکب شده. این یه روند طبیعیه برا بیشتر آدما تو این شرایط ممکنه پیش بیاد،گرچه غلطه.
عکسای اون آدم لاابالی رو نگاه کنین، اون آدم مرد زندگیه؟! مثل بختک افتاده تو زندگی مردم، مسبب یه قتل شده، مسبب قاتل شدن یه پدر شده، مسبب ازهم پاشیدگی یه خانواده شده، مسبب بی آبرویی یه طایفه و روستا شده، بعد فایل صوتی میذارن که به یه دختر بی پناه، پناه دادن، اون دختر مگه فامیل نداشت؟! مگه مادر نداشت؟! مگه دولت مراکز حمایت از آسیب دیده های اجتماعی نداشت؟! اون پسر خودش میگه که به دختره گفته تو سنت برا ازدواج کمه، پس چرا با حیله و نیرنگ دختر رو دزدید و مخفیش کرد؟! چرا همون اول به خانواده دختر اطلاع نداد تا دختره برگرده و این مصیبت درست نشه؟!
Switzerland
ناشناس
۱۴:۱۷ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
میتونست به دختره بگه نمیخوادش
Iran (Islamic Republic of)
سید علی
۱۴:۵۴ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
روند طبیعی؟؟؟؟؟
کشتن یک دختر روند طبیعیه به نظرت شما برو ی ازمایش انسانیت بده اول برادر من
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۵۵ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
فقط اون یه جوون ۲۸ ساله لاابالی مقصره ؟؟؟؟ درسته که خیلی هم مقصره اما دیگران مقصر نیستند؟؟؟ ...دقت کنید ...البته الله اعلم ...من فقط نظر خودمو گفتم
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۰۹:۳۴ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
باسلام این موضوع باعث ناراحتی هرانسانی میشود که پدر فرزند خودرا به قتل برساند اما ایا واقعا باید این حجمه فشار به پدران اورد که فرزنذان دراینده از پدر ومادر خود اطاعت نکنن خداوند بعد ازخودش درقران پدر ومادر واحترام به انان را بارها تاکید کردن لطفا زیاد دامن زدن وبزرگ کردن موضوع کار درستی نیست شاید این پدر ناخواسته وتحت شرایطی این اتفاق برایش رخ داده به هرصورت دستاویزی برای کوبیدن پدران قرار نگیرد پدرانی که فرزندان قلب وجان انان هستن وحرف از قصاص پدرنزنید که اگر پدر نبود فرزندی هم نبود
Iran (Islamic Republic of)
زهره
۱۶:۰۱ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
چقدر بی رحمید
Iran (Islamic Republic of)
یگانه
۰۲:۰۰ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
آبرو خیلی مهم ولی مهم تر از جون یک انسان ک نیس در هر صورت نباید ب این صورت اون بچه رو میکشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
صد بار گنه کردی و دیدی ثمرش را خوبی چ بدی داشت که یک بار نکردی ؟؟؟؟ هزار بار همه چیز رو انداختیم گردن دین و مذهب این شد اخر کار وضعیتمون
Iran (Islamic Republic of)
الف
۰۸:۵۰ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
باید اون پسره که وقتی میبینه پدر رضایت نداره باز دختره اغفال میکنه
مجازت کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
بسیار مطالب درستی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
پدر سلامی نداشت دختر برای فراز از خانواده به آن پسر پناه آورده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
دقیقا....
بقیه مرداي فامیل هم تشویق ش میکردن....
بابا ش برای مرگ موش خریده که خودش،خودشو بکشه...
به مادر گفته برو یادش بده چطوری خودشو آويزون کنه!!!
کلا مریض بودن انگار.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
وااااااااای خدا ببین کارمون به کجا رسیده......عاقبت پول حرام همینه که داریم میبینیم بی غیرتی مرد و بی حیایی زن.فقط از خدا میخوام که زود تر صاحبمون رو برسونه ، دیگه صبر کردن خیلی سخت شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
شما از کجا می دونی که پول پدر رومینا یا پدر اون پسره حرام بوده ؟
Switzerland
ناشناس
۰۸:۱۱ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
اصلا از تمام این حرف های که زدید بگیم درست بگذریم کلا پدر و حشی و زنجیری این دختر تصمیم زندگیش دست خودش نبود دیگران برایش تصمیم گرفتن چیکار کن همان که بهش گفت این کار را انجام بده قطعا اگر خودش بود همچین کاری نمی کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۴ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
سلام ممنون
Canada
ناشناس
۱۷:۳۶ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
واقعا قاتل اصلی ان پسر بی خانواده وبی مسعولیته که ابروی دختر کم سن روستایی قربانی هوس خود کرده وخانواده پسره که از دختر حمایت به موقع نکردن خدا ازشون نگذره ان قاضی باید پسره رو مجازات بکنه ن پدری که دختره
Iran (Islamic Republic of)
مهندس
۱۹:۰۳ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
خواهش میکنم