استاندار قم گفت:فعالیت ادارات دولتی استان قم از ۱۰ خرداد ماه با حضور تمامی کارمندان آغاز می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، بهرام سرمست استاندار قم،روز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران قم گفت: فعالیت ادارات دولتی استان قم از ۱۰ خرداد با حضور تمامی کارمندان از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ آغاز می‌شود و مدیران دستگاه‌ها می‌توانند در خصوص کارمندان با بیماری زمینه‌ای از قانون دورکاری استفاده کنند.

او در ادامه بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی خادمان و زائران حرم حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران تاکید کرد و افزود: با قرار گرفتن استان قم در شرایط زرد و بازگشایی حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران از ساعت ۷ صبح تا ۱۹ عصر باید از آلوده شدن محیط تردد مردم و زائران جلوگیری شود.

سرمست بازگشایی مراکز اقامتی و موزه‌ها را از دیگر مصوبات این جلسه برشمرد و افزود: بازدید از اصناف و رستوران‌ها و مراکز تجاری و دستگاه‌های دولتی همچنان با حضور کارشناسان بهداشتی استان ادامه دارد.

استاندار قم قدردانی از قشر‌های مختلف جامعه، خیرین، گروه‌های جهادی که در کنترل ویروس کرونا در استان فعالیت داشتند را از برنامه‌هایی دانست که با حضور مسئولان برگزار می‌شود.

سرمست بر بازگشایی بازار‌های روز قم هم تاکید کرد و گفت: باتوجه به همکاری شهرداری و عوامل ستاد پیشگیری از کرونا ویروس در تلاش هستیم با رعایت دستورالعمل‌های و شناسایی افراد آسیب پذیر با اعلام دستور ستاد ملی کرونا مکان‌هایی را برای فعالیت این افراد در اختیارشان بگذاریم.

در ادامه این جلسه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت: در حال حاضر ۱۰۸ بیمار در بیمارستان کامکار بستری هستند که حال ۳۸ نفر آن‌ها وخیم گزارش شده است.

 قدیر ادامه داد: بیشتر افراد بستری در بیمارستان دارای بیماری‌های زمینه‌ای همچون دیابت، سرطان، مشکلات ریوی و سن بالای ۶۵ سال هستند.

او افزود: رعایت اصول حفاظت فردی مهمترین عامل برای مدیریت و کنترل بیماری کرونا است که باید مردم به آن توجه جدی داشته باشند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار