رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت:همه اصناف با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شروع به فعالیت نموده‌اند و فقط خانه‌های بازی، تالارها و چایخانه‌ها تعطیل هستند که درحال پیگیری برای باز شدن تالارها هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول جهانگیری رئیس اتاق اصناف اصفهان اظهار داشت: همه اصناف با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شروع به فعالیت نموده‌اند و فقط خانه‌های بازی، تالار‌ها و چایخانه‌ها تعطیل هستند که درحال پیگیری برای باز شدن تالار‌ها هستیم.

او بیان کرد: همه صنوفی که شروع به فعالیت کرده‌اند کد مجوز فعالیت را باید از سامانه دریافت، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و از ۵۰ درصد ظرفیت پذیرش خود و تراکم جمعیت استفاده نمایند چراکه رعایت این نکات در زمان تعهد دریافت کد فعالیت ذکر شده است و بازرسی میدانی این موارد توسط خود اتحادیه و اداره بهداشت انجام می‌گیرد.

رئیس اتاق اصناف اصفهان تصریح کرد: آستانه تحمل مردم پایین آمده است بنابراین حتی اگر اصنافی مانند تالار‌ها بازگشایی نشوند مردم به صورت خصوصی در اماکن شخصی مراسم خود را برگزار می‌کنند و با این کار علاوه بر اینکه به سلامت جامعه کمک نمی‌کنند بلکه به آن ضربه نیز می‌زنند منتها اگر تالار‌ها باز شوند دو نکته در پی دارد که استفاده از ۵۰ درصد ظرفیت یکی از نکات آن است.

او افزود: یکی دیگر از نکاتی که بعد از بازگشایی تالار‌ها انجام می‌شود رعایت پروتکل‌های اولیه بهداشتی است بنابراین تعلل در بازگشایی این صنف توفیقی درپیش ندارد پس در تلاش هستیم تا این صنف را نیز از حصار تعطیلی در بیاوریم که از هفته آینده این اماکن نیز فعالیت خود را آغاز نماید.

جهانگیری خاطرنشان کرد: اوضاع اقتصادی مردم خوب نیست و باتوجه به بازگشایی بسیاری از اماکن مختلف مردم در صحنه حاضر می‌شوند و خود به جای دولت اقدام به تصمیم‌گیری می‌نمایند درحالی که نباید چنین اتفاقی بیفتد پس با تصمیمات درست مانند رعایت نکات بهداشتی باید اقدام به بازگشایی صنوف باز نشده نماییم.

او درخصوص تعهدات دولت برای مشاغل متضرر از کرونا در ادامه گفت: متاسفانه دولت همچنان به هیچ یک از قول‌های خود عمل نکرده است و ما به دنبال پیگیری کار‌هایی از جمله مالیات آنان هستیم.

رئیس اتاق اصناف اصفهان بیان کرد: دولت در خصوص اصناف کاری انجام نداده است فقط تمهیداتی مالیاتی درنظر گرفته است و پرداخت هزینه اظهارنامه ارزش افزوده ۳ سال پایانی سال گذشته را تا پایان خردادماه تمدید و اظهارنامه‌های مالیاتی که اصناف تا خردادماه باید پرداخت می‌کردند را تا ۲ ماه به تعویق انداخت.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.