استاندار فارس با استناد به قانون، به فرمانداران این استان در خصوص مبارزه با ملخ به وِیژه در شهرستان‌های درگیر با این آفت، تکلیف کرد که از تمام توان موجود بهره بگیرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت‌الله رحیمی در جلسه مقابله با بحران آتش سوزی استان فارس با تاکید بر عملیاتی شدن برنامه‎ها، گفت: در بسیاری از موارد و مسائل، اراده‎ها بیش از اعتبارات اثرگذار است.

او با بیان اینکه خوشبختانه در موضوع مدیریت بیماری کرونا اتفاقات خوبی افتاده و تلاش تیم‌های مختلف موجب شده تا فارس در این زمینه موفق عمل کند، افزود: نیاز به همدلی مشابه مدیریت کرونا در عبور از بحران‌های پیش رو به ویژه آتش سوزی و هجوم دسته‌جات ملخ داریم.

استاندار فارس بیان کرد: حمله دسته‌جات بالای ملخ‌ها به مزارع می‌تواند معیشت استان را دچار خدشه کند، لذا سازمان جهاد کشاورزی باید با برنامه در این باره ورود کند.

رحیمی ادامه داد: تکلیف ما به دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌ها به وِیژه شهرستان‌های لار، لامرد، داراب، مهر، فراشبند و قیر و کارزین این است که به کمک جهاد کشاورزی بیایند.

او همچنین با بیان اینکه آتش سوزی‌ها منجر به خسارت‎های زیادی خواهند شد که امکان دارد اثرات عمیقی در بلندمدت از خود به جای بگذارند، افزود: چهار دستگاه اجرایی منابع طبیعی، امور عشایر، جهاد کشاورزی و محیط زیست باید برنامه‌های پیشگیری و آمادگی مقابله با حریق را در دستور کار قرار دهند و حتی اگر آتش سوزی محدودی هم حادث شد، با تمرینات سخت میزان آمادگی دستگاه متبوع خود را بسنجند.

استاندار فارس تاکید کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس نیز پیگیر اعتبارات لازم در این زمینه باشد.

رحیمی با بیان اینکه در صورت بروز هرگونه آتش سوزی شهرستان همجوار تکلیف دارد بدون فوت وقت همه تجهیزت و نیروی انسانی را در اختیار شهرستان درگیر آتش سوزی قرار دهد، گفت: مدیران مربوطه باید حتما در صحنه در صورت آتش سوزی حضور داشته باشند.

او همچنین خواستار تشکیل یگان واکنش سریع در شهرستانی که دچار آتش سوزی در عرصه‎های منابع می‎شود، شد تا با اولین اعلام گزارش، در منطقه حضور پیدا کنند.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه باید نیروهای جوان را برای مقابله با آتش سوزی ساماندهی کرد، خواستار استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان به ویژه شرکت‌هایی که در زمینه تولیدات ریز پرنده‌ها کار می‌کنند، برای مهار و کنترل آتش سوزی‌ها شد.

منتصری مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان فارس گفت: با توجه به بارش باران در استان، امسال پوشش گیاهی بسیار خوبی در استان دیده می‌شود.

او با بیان اینکه ۱۸ درصد جنگل‌ها و ۹ درصد مراتع کشور در استان فارس است، افزود: تاکنون ۵۶ فقره آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان رخ داده که ۱۱۳ هکتار را شامل می‌شود که در مقایسه با پارسال افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری فارس گفت: با هدف مقابله سریع با آتش سوزی‌ها تاکنون ۱۱۰ گروه مردمی در قالب گروه‌های ده تا پانزده نفره تشکیل شده است.

منتصری افزود:هم اکنون ۱۳۰ دیده بان و قرقبان در مناطق پرحادثه استان مستقر هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار