معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد از اعمال کرایه‌های جدید اتوبوس و قطار شهری با دوماه تاخیر از ۱۵ خرداد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، خلیل الله کاظمی معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به اعمال کرایه جدید اتوبوس و قطار شهری شهر،گفت: بنا بوده است این تغییرات از ابتدای سال اعمال شود، اما اجرای آن با توجه به شیوع ویروس کرونا، پیشنهاد شهردار و موافقت شورای اسلامی شهر تا ۱۲ خرداد ماه تعلیق شده بود و اکنون از ۱۵ خرداد لحاظ خواهد شد.

او افزود: بر این اساس بهای خدمات دهی در ناوگان اتوبوسرانی بخش خصوصی و سازمانی از ۱۵ خرداد با افزوده شدن ۱۰۰ تومان از ۶۵۰ به ۷۵۰ تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: همچنین بهای خدمات دهی در خطوط قطار شهری نیز از ۱۵ خرداد با افزوده شدن ۲۰۰ تومان از ۸۰۰ تومان به ۱۰۰۰ تومان افزایش پیدا می‌کند.

کاظمی با اشاره به اینکه تمام تلاش مان را کرده ایم تا حداقل افزایش را در بهای بلیت اتوبوس و قطار شهری داشته باشیم، بیان کرد: با توجه به افزایش تورم و سایر موارد در حال حاضر قیمت تمام شده برای هر سفر در ناوگان اتوبوسرانی و قطار شهری بیش از دو برابر بهای دریافت شده از شهروندان است که به صورت یارانه از سوی شهرداری پرداخت می‌شود.

او تصریح کرد: طبق قانون، یک سوم قیمت تمام شده بهای خدمات اتوبوس و قطار شهری توسط دولت، یک سوم آن توسط شهروندان و یک سوم دیگر از سوی شهرداری پرداخت می‌شود، اما چند سالی است که دولت سهم خود را پرداخت نمی‌کند و بار آن بر دوش شهرداری است.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.