رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش‌و‌پرورش کردستان گفت:ثبت‌نام مدارس شاهد از طریق سامانه سجا به نشانی saja.medu.ir انجام می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،صلاح‌الدین مفیدی با اشاره به زمان ثبت‌نام مدارس شاهد گفت: پیش ثبت‌نام مدارس شاهد در پایه اول ابتدایی از اول تا ۱۷ خردادماه، پایه هفتم (دوره اول متوسطه) از اول تا ۱۴ تیرماه و همچنین پیش ثبت‌نام‌ پایه دهم از پنجم تیرماه آغاز و تا ۲۱ تیر ادامه دارد.

او افزود:پیش‌بینی می‌شود در سال تحصیلی ۴۰۰-۹۹، ۱۴ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز دوره‌های مختلف تحصیلی در مدارس شاهد استان مشغول به تحصیل شوند.

رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش‌و‌پرورش کردستان با اشاره به اینکه مدارس شاهد نمونه‌ای از خدمات فرهنگی به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران هستند، بیان کرد: یکی از مأموریت‌های ویژه مدارس شاهد، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و همه ما مسئولیت اعتقادی و اجتماعی در برابر خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و فرزندان این عزیزان را داریم.

مفیدی بیان کرد: شناسنامه فعالیت مدارس شاهد ویژگی متمایز، پلاک و تابلویی ارزشمند برای این مدارس در رسیدن به اهداف اعتقادی و نگرشی که خاستگاه و ریشه آن در ارزش‌ها و جریانات شکل‌گیری انقلاب شکوهمند اسلامی است.

او اعلام کرد: متأسفانه عده‌ای فرصت‌‎طلب در فضای مجازی از طریق سایت‌های متفرقه نسبت به ثبت‌نام دانش‌آموزان اقدام می‌کنند که از نظر این اداره کل وجاهت قانونی ندارد و خانواده‌ها تنها از طریق سامانه سجا اقدام به ثبت نام کنند.

رئیس امور شاهد و ایثارگران آموزش‌و‌پرورش استان کردستان با اشاره به محدودیت‌های ثبت‌نام در مدارس شاهد، گفت: با توجه به ظرفیت مدارس شاهد استان کردستان و طبق دستورالعمل و اولویت امتیازبندی اعلام شده مدارس باید ظرفیت ثبت‌نام خود را از جامعه ایثارگری پُر کنند.

او یادآور شد: در صورتی که دانش‌آموزان حائز امتیاز، ثبت‌نام شوند و باز جای خالی باقی مانده بود، می‌توان از دانش‌آموزان بدون اولویت امتیاز نیز ثبت‌نام کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.