حجت‌الاسلام روحانی در مراسم افتتاحیه مجلس یازدهم:

۷۷ میلیون نفر بدون اینکه به بانک مراجعه کنند، وام دریافت کردند

رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه مجلس یازدهم به توانمندی‌های دولت دوازدهم در حوزه ارتباطات و فضای مجازی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مجلس دوره یازدهم، پس از قرائت بیانات حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و تاکید ایشان به نگاه ویژه نمایندگان جدید خانه ملت به معیشت مردم، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور دولت دوازدهم، در خلال سخنرانی خود در صحن مجلس یازدهم درخصوص مقابله کشور با ویروس کرونا و توانمندی‌های عرصه پزشکی، درمانی، آموزشی و ... بر حوزه ارتباطات و زیرساخت‌های فضای مجازی کشور تاکید کرد. 

حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور در بخشی از سخنرانی خود بیان کرد: همین‌طور در زمینه تقویت فضای مجازی، شرایطی را پیدا کردیم که به راحتی توانستیم بسیاری از امور را از طریق فضای مجازی حل و فصل کنیم که نمونه آن گفته شد و کار مجلس شورای اسلامی در ماه‌های آخر دوره دهم بر مبنای امکانات فضای مجازی انجام شد.

رئیس جمهور با اشاره به خدمات دولت الکترونیک، درخصوص گسترش این حوزه در آینده‌ای نزدیک، گفت: امروز گسترش دولت الکترونیک و بودن این فضا در اختیار مردم، آنان را از میلیون‌ها مراجعه به بانک‌ها و دستگاه‌های دولتی بی‌نیاز کرده است؛ ۷۷ میلیون نفر از بانک‌ها، وام دریافت کردند بدون اینکه یک نفر نیاز باشد به بانکی مراجعه کند و این بیانگر توانمندی کشور در زمینه فضای مجازی است. همچنین موبایل هوشمند در کشور در سال ۹۲، ۳۰۰ هزار بوده و امروز بالای ۷۰ میلیون؛ این به معنای امکانات کشور در زمینه فضای مجازی است.

همچنین حجت الاسلام روحانی به خدمات شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان در دولت یازدهم و دوازدهم شاهد یک تحول بزرگ و اساسی بود؛ ما از ۵۲ شرکت دانش‌بنیان امروز به ۵ هزار شرکت دانش‌بنیان رسیدیم؛ درآمد شرکت‌های دانش‌بنیان در سال ۹۸، ۱۲۰ هزار میلیارد تومان بوده است. یک تحول بزرگ هم در اشتغال و هم در زمینه فناوری نوین از طریق دانشمندان جوان ما و بویژه تحول در آی‌سی‌تی و موضوع ارتباطات و فناوری ارتباطات؛ در بقیه موارد هم در دوره گشایش و پیشرفت توانستیم پیشرفت‌های قابل ملاحظه به دست بیاوریم.

شما در ادامه می‌توانید مشروح این سخنرانی را مشاهده و دریافت کنید:

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
از جیب پدرت دادی مگه منت میزاری یه تومن چیه اخه یه سر به مغازه ها بزن سوار ماشین بیت المال شو بیا بیرون ببین چه خبره