از روز گذشته ثبت نام کامیون های وارداتی سه ساله اروپایی آغاز شده که این خود باعث ایجاد مشکلات بسیار زیادی برای صنف کامیون داران شده است.

پشت پرده کامیون های وارداتی اروپایی چیست؟به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، این روز‌ها خبر‌های خوبی به  رانندگان کامیون  برای نوسازی ناوگان فرسوده خود می‌رسد به طوری که  بسیاری از شرکت‌های  حمل ونقلی معتقد هستند که با اجرای طرح  نوسازی ناوگان فرسوده و واردات کامیون‌های سه ساله اروپایی این بخش جان تازه‌ای می‌گیرد.  

طرح کلید به کلید به عنوان یکی از مهم‌ترین وعده‌های وزارت راه وشهرسازی در حوزه حمل ونقلی بوده که هنوز بعد از گذشت چندین سال این وعده به مرحله اجرایی نرسیده و همچنان رانندگان کامیون چشم انتظار اجرای این طرح هستند، اما این روز‌ها خبر‌های خوبی برای واردات کامیون‌های اروپایی به گوش می‌رسد که باعث شده حمل ونقل جاده‌ای امیدوار شود به طوری که روز گذشته با حضور وزیر راه وشهرسازی مراسم رونمایی از سامانه ثبت نام برای کامیون‌های وارداتی سه ساله انجام شد.

 نوسازی ۲۴ هزار دستگاه ناوگان جاده‌ای فرسوده در کشور

وزیر راه وشهرسازی در این مراسم  اعلام کرد: اولویت در این طرح نوسازی ناوگان فرسوده، قشر رانندگان کامیون است، اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند وارد سامانه شده و بر اساس آئین نامه طراحی شده، ثبت نام کرده و موارد را طی کنند تا نسبت به کاهش سن ناوگان که هم به فرسودگی رانندگان منجر شده و هم آلودگی محیط زیست و تصادفات جاده‌ای را در پی داشته، اقدام کنیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اولویت با کامیون‌های بالای ۵۰ سال سن است و تا کنون ۸۶۳ راننده که بیشترین میزان پیمایش داشته اند را انتخاب کرده ایم و می‌توانند به ایران خودرو دیزل مراجعه کنند تا مبادرت به دریافت خودروی نوسازی کنند.

اسلامی گیریبکس این کامیون‌ها را برند بنز عنوان و اظهار کرد: از امروز ۴ گروه رو دعوت کرده ایم که به این طرح ملحق شوند اولاً سازندگان کامیون در داخل است که هزار دستگاه در هر سال به آن‌ها تعلق می‌گیرد. دوم شرکت‌های حمل و نقل است که کسری ناوگان دارند و با احتمال لغو مجوز روبه رو هستند، سومین گروه، واردکنندگان خودرو هستند که از وزارت صمت مجوز دریافت کرده اند و چهارمین گروه هم اشخاص حقیقی هستند که امکان واردات ۱۰ دستگاه در سال را دارند.

اسلامی اعلام کرد: منشأ تأمین ارز باید حتماً به اطلاع بانک مرکزی برسد که موجبات ورود این ارز به بازار داخل فراهم نشود تا بتوانیم از منابع مالی آن مطمئن باشیم که صرفاً در بخش صنعت حمل و نقل سرمایه گذاری شود.

او  با بیان اینکه از سال ۸۸ تا کنون تنها ۲۴ هزار دستگاه ناوگان جاده‌ای نوسازی شده که در مقایسه با ۳۴۶ هزار دستگاه کامیون فعال در کشور فعال است، عدد بسیار کوچکی است؛ برا ما مهم است که کارخانه‌های داخلی ما در سال جهش تولید، افزایش تولید داشته باشند و ناوگان همزمان با توسعه جاده‌ها، نوسازی شود.

وزیر راه و شهرسازی نوسازی ناوگان را سبب ارتقای ایمنی جاده‌ها و کاهش مصرف سوخت و آلایندگی زیست محیطی دانست، و هدف از اجرای این طرح را نوسازی ۵۳ هزار دستگاه ظرف ۳ دانست و افزود: باید زودتر از ۳ سال این هدف محقق شده و متوسط سن ناوگان ۵ و نیم سال کاهش یابد.

اسلامی درباره کمبود استطاعت مالی برخی رانندگان یا مالکان کامیون‌های فرسوده که از ورود به این طرح عاجزند، گفت: این رانندگان می‌توانند با مشارکت شرکت‌های واردکننده یا به صورت مشارکت دو نفر راننده با هم وارد این طرح شوند.

فاصله طولانی صنف کامیون داران با سازمان راهداری

در همین زمینه احمد کریمی دبیر کانون کامیون داران در گفت  وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،با بیان اینکه متاسفانه در مراسم رونمایی از سامانه ثبت نام خودرو‌های سنگین هیچ کدام از تشکل‌های حمل نقلی که به عنوان اولویت دار‌ترین ارکان در این بخش دعوت نشده بودند، افزود:  این دعوت نشدن حکایت از فاصله بسیار زیاد بخش خصوصی با وزارت راه وشهرسازی و سازمان راهداری دارد.

او ادامه داد: هنوز بعد از گذشت چندین ماه طرح کلید به کلید به مرحله اجرایی نرسیده دولت مرحله جدیدی از نوسازی و واردات خودور‌های سنگین را آغاز کرده است.

دبیر کانون کامیون داران با اشاره به اینکه به دلیل عدم اطلاع رسانی نادرست برای ثبت نام در این طرح بسیاری از متقاضیان با مشکل روبرو شده بودند، افزود: بسیاری از متقاضیان تصور می‌کردند که باید در سامانه طرح نوسازی ناوگان فرسوده  ثبت نام کنند در صورتی که برای ثبت نام کامیون‌های وارداتی سه ساله در سایت و سامانه دیگر باید ثبت نام انجام می‌شد.

کریمی با اشاره به اینکه به گفته وزیر راه شهرسازی تاکنون ۷۸۰ نفر در سامانه خودرو‌های وارداتی در روز گذشته ثبت نام کرده بودند، افزود: ۷۸ هزار نفر هم در این سامانه ثبت نام کنند زمانی که عملیات اجرایی و اطلاع رسانی درست در آن انجام نشود همچنان با مشکل مواجه خواهد شد.

او به قیمت بالای خودرو‌های وارداتی هم اشاره کرد و افزود: رانندگان کامیون نمی‌توانند ۴۰ هزار یورو را تأمین کنند؛ وقتی هم که به سازمان راهداری اعتراض کردیم، توجیهشان این بود که برخی رانندگان در خارج از کشور دوست یا آشنایی دارند که می‌توانند این ارز را تهیه کرده و در اختیار مالک کامیون‌های دست دوم اروپایی قرار دهند.

کریمی بیان کرد: در این طرح، ارز را باید مالک کامیون تأمین کند که تهیه این میزان ارز در استطاعت بخش بزرگی از مالکان کامیون‌های فرسوده نیست.

او با بیان اینکه اجرای این طرح اوج بی تدبیری سازمان راهداری را نشان می‌دهد، گفت: اینکه صرفاً ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر در سایتی که اعلام شده، ثبت نام کنند، دلیل بر موفق بودن آن نیست؛ چون اکثراً با کمک شرکت‌های خودروسازی داخلی، به شرکت‌های لیزینگ معرفی می‌شوند که اقساطی سرسام آور به خریدار کامیون نوساز تحمیل می‌کند؛ اگر این خودرو فقط چند روز خراب و غیر فعال شود، مالک کامیون‌های لیزینگی از عهده پرداخت اقساط آن برنمی آیند.

چه شرکت های کامیون های وارداتی سه ساله اروپایی وارد می کنند؟

در ادامه بمانا مشاور سازمان راهداری در امر نوسازی ناوگان فرسوده  در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه   این طرح با حضور وزیر راه وشهرسازی در روز گذشته برگزار شد، افزود: به دلیل رعایت فاصله گذاری اجتماعی  و کمبود فضا  از انجمن‌ها و صنف‌های مختلف  دعوت نشد، اما این به معنای بی احترامی و یا جویا نشدن از نظرات آن‌ها نیست.

او ادامه داد: هنوز این سامانه تازه راه اندازی شده و طبیعی است که اطلاعات کامل بسیاری از ثبت نام کنندگان را نداشته باشد. اما  باید اعلام کرد که این سامانه به گونه‌ای طراحی شده تمامی اطلاعات افراد و شرکت‌های وارد کننده را دارد و با وارد کردن شناسه ملی و یا کد ملی تمامی مشخصات و هویت فرد در آن اعلام  می‌شود.

بمانا تصریح کرد: سامانه اتوماتیک وار با داشتن یک بانک اطلاعات قوی از همان روز‌های اول تمامی اطلاعات افراد را بررسی می‌کند و در صورتی که اطلاعات وارد شده با بانک اطلاعاتی مطابقت نداشته باشد نمی‌توان در این سامانه ثبت نام کند.

او با اشاره به اینکه در این طرح ۴ گروه می‌تواند در طرح  خودرو‌های وارداتی سه ساله اروپایی ثبت نام کند افزود:در این طرح چهار گروه تولید کنندگان داخلی ناوگان با سهمیه ۱۰۰۰ دستگاه برای هر یک، شرکت‌های حمل‌ونقل بزرگ مقیاس با مجوز واردات ۱۰۰ دستگاه کامیون برای هر شرکت، شرکت‌های وارد کننده دارای مجوز از وزارت «صمت» با سهمیه ۱۰ دستگاه برای هر شرکت و مالکان حقیقی و حقوقی کامیون‌های فرسوده واجد شرایط و متقاضی واردات می‌توانند در این طرح مشارکت کنند.

بمانا  با اشاره به ملاحظات لازم برای اجرای این طرح تصریح کرد: خودرو‌هایی که قرار است در قالب این طرح وارد شوند حتما باید خدمات پس از فروش آن‌ها در کشور مد نظر قرار گیرد و در خصوص منشاء ارز نیز تاییدیه بانک مرکزی الزامی است.

قیمت هر کدام از این کامیون‌ها ۴۰ هزار یورو است

در ادامه  محمد خان‌بلوکی رئیس اتحادیه  صنفی رانندگان ناوگان جاده‌ای حمل کالای سراسر کشور با بیان اینکه این طرح خود به عنوان یک رانت بزرگ در حوزه حمل ونقل جاده‌ای به شمار می‌رود، افزود:  طرح واردات کامیون‌های سه ساله اروپایی به دلیل آنکه به درستی اجرا نشده به مرحله اجرایی و یا عملیاتی نخواهد رسید و با ضوابط و گروه‌های وارداتی که  برای واردات این خودرو‌ها در نظر گرفته شده بعید است که موفق شود.

او ادامه داد: گروه‌های که برای واردات این خودرو‌ها تعیین شده باعث انحصاری شدن این خودرو‌ها خواهد شد و تا چند ماه آینده قیمت این کامیون‌های وارداتی چندین برابر خواهد شد.

خان بلوکی با بیان اینکه قیمت هر کدام از این کامیون‌ها ۴۰ هزار یورو است که با رسیدن به دست خریدار چندین برابر خواهد شد این خود در آینده نزدیک مشکلات بسیار زیادی برای رانندگان این صنف ایجاد خواهد کرد، گفت: گروه‌ها و شرکت‌های که برای واردات این خودرو‌ها در نظر گرفته شده تاکنون مشکلات بسیار زیادی برای رانندگان این صنف ایجاد کرده بنابراین باید در گروه‌های وارد کننده تجدید نظر شود.

رئیس اتحادیه  صنفی رانندگان ناوگان جاده‌ای حمل کالای سراسر کشور  بیان کرد: هم اکنون قیمت هر کامیون وارداتی ۲.۵ میلیارد  تا ۳ میلیارد تومان است این در حالی است که با واردات این کامیون برای رانندگان و یا متقاضیان این بخش فایده چندانی ندارد.

او تاکید کرد: هفته  آینده  جلسه‌ای با حضور نمایندگان تشکل‌های صنفی و نمایندگان سازمان راهداری و دولت برگزار خواهیم کرد تا بتوانیم بخشی از مشکلات و ضوابطی که برای این بخش تعیین شده را برطرف کنیم.

گفتنی است طرح واردات کامیون‌های سه ساله اروپایی به عنوان یکی از مهم‌ترین طرح‌ها در حوزه‌های حمل ونقلی کشور به شمار می‌رود و بسیاری از کارشناسان در این حوزه معتقد هستند با اجرای درست این طرح بخش بزرگی از عقب ماندگی و فرسودگی ناوگان جاده‌ای برطرف می‌شود، اما به شرط آنکه بتوان پای دلالان و واسطه گران در این حوزه به صورت کامل قطع شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شهرام صفری
۲۳:۳۰ ۰۷ دی ۱۴۰۰
باسلام بنده راننده پایه یک هستم ده سال تریلر داشتم متعثفانه سال 96ماشین خود را فروخته و به خاطر گرانی ماشین دیگر نتوانستم خرید کنم خداوکیلی یه فکری بخاطر قیمت ها بالای ماشین بکنید که امسال من هم بتوانند ازاین گرفتاری وبیکاری نجات پیدا کنند خدا براتون خوش بخاد جون اون بچه هاتون که عزیزترین کس تون هستند یه کاری بکنید از این بلا تکلیفی نجات پیدا کنیم
Iran (Islamic Republic of)
محمدحسن کوهستانی
۱۱:۱۰ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
با سلام خدمت مسئولین و همکاران عزیز در عرصه حمل ونقل عمومی کشور عزیزم ایران اسلامی،سوال بنده از مسئولین محترم این است که چرا وقتی یک نوشابه ویا کوچکترین بسته داخل سوپرمارکت ،بر روی آنها قیمت درج شده و خریدار موقع خرید مشاهده کرده و فروشنده اجازه گرانفروشی را ندارد ،ولی کامیون به این بزرگی قیمتی مشخص نداشته و صلیقه ای قیمت گذاری میشود،براساس ارز هم اگر قیمت گذاری میشد اینقدر گرانی در کامیون نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
باسلام خدمت اقای اسلامی اگه میشه طرح دو راننده ای برای کامیون ای وارداتی انجام بشه بهتر لااقل کامیونهاوارداتی دست رانت خوارنمیفته،باتشکر
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
رضا امینی
۰۲:۰۵ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
خیلی مفید
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۳:۴۶ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
بنز تک باری فروختم 200 میلیون بعدازچهارماه ماشین خودم شد 600 میلیون من الان بی ماشین ماندم بانک هم سود آورد پایین پولم دیگه خیلی. بی ارزش
Iran (Islamic Republic of)
نجفی
۱۹:۲۰ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
چرا به شما چیزی نرسیده ناراحت شدین تخریب میکنید ۵۰۰ اف شده ۳۳۰۰ خوشت میاد اما ماشین خارجی میاد به قیمت تاثیر میزاره بدت میاد .ببخشید آما در واقعیت نبایدهای ۵۰۰اون قیمت باشه که .فراری نیست بیارن برا خوش گذرونی پلاک قرمز هست میخواد بار عمومی حمل کنه باید نهایت بشه ۵۰۰ میلیون
United States of America
ناشناس
۱۷:۵۶ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
باسلام وخسته نباشی ماراننده هایی که مدارک کامل وسابقه بالا داریم توجاده هاباجون خودمون پول درمیاریم تاکی بایدشوفریه مردم کنیم لطفا به فکرماهم باشیدممنون میشم پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۱۱ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
با سلام.ماشین سه ساله در اروپا به پول ایران 10 میلیون هم نیست اونوقت چطور به مردم 3الی 4میلیارد میفروشن؟ یعنی درهرماشین 3میلیاردسود میبرن؟؟؟ آدم نمی دونه چی بگه آخه بی انصافی هم این اندازه؟ بهترین ماشین 3یا 5 ساله آلمان به پول ایران 5میلیون هست مامیگیم 10 میلیون آخه چرا اینقدر گرون؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
سلام ما که رفتیم تو چهار سال از95 از شرکت سایپا دیزل طرح فرسوده راهداری پیش خرید کردیم برگه اسقاط هم داریم تمام زندگی وماشینمون رو با قیمت پایین فروختیم پس چرادولت واهداری وسایپا دیزل به تعهدشون عمل نکردن ودوباره یه جوری دیگه سرماها روکلاه میزارن بنفع شرکت ها ودلالها کی می خوات جوابگو باشه هزاره خرده‌ای کامیون دارو بیکار کردن کسی هم جوابگونیست تکلیف اینها چیه الان هم دوساله کارشون به دادگاه وپاسگاه وسایپا گیره اول بایدکامیون ماها روبدن بعد ثبت نام جدید ضمنا ماشینهای پیش خرید مارو فروختن با قیمت بالاتر تو بازار آزاد به دلالها بقیه روهم احتکار کردن میگن نداریم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۲:۱۷ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
کشنده اف اچ ۴۶۰ مدل ۸۵ فروختم دویست وسی تومنگذاشتم بانک ثامن که بعدازچندماه صفربگیرم پولمودیگه ندادن تادوسال همینطور بی ماشینم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
آیا برای کسانی که ماشین اسقاط ندارند و وضع مالی درستی هم ندارند مسئولین هم فکری کرده اند که بتوانند برای خود ماشین بخرند یا کاری فراهم کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
حتما میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
خیلی بد تایپ شده خیلی اشکال تایپی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
صادرات تولیدات منقضی شده به ایران مشمول تحریم نیست تازه این هم توافق پشت پرده هست ما رکورد زدیم
Germany
محمد
۱۰:۲۶ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
شما با وارد کردن ماشین سعی کنید قیمتش کاهش یابد نه اینکه ماشینی۳میلیارد براورد کردی من خودم کامیون فروختم ۱۰۰میلیون بعد یه ماه رفت ۴۰۰میلیون الان میگه ۷۰۰میلبون دیگه تو خوابم نمیتونم ماشین بگیرم حداقل شما بااین کار قیمتهارو
کاهش بدید که ما بتونیم ماشینی مدل پایین تر بگیریم.
هرچند که این سیاست دولته و خودش میخواد گران بشه چون
سود خودش توشه....
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۹:۵۸ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
اگه به فکر مردمند چرا کامیون سه ساله مجوز میدند خوب صفر کیلومتر بیارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
آقا جون بازم که دارین به اسم لطف به ملت...........
قیمت خرید مصرف کننده در همین افغانستان همسایه 18000 دلاره چه بنزایی نگاهش لذت داره. 18هزار دلار نه 40هزار یورو که اونم وقتی وارد شه میشه 400هزار یورو دست راننده زحمتکش این مملکت میخوایم بدیم حتما........ آقا اگه واقعا طرحتون رانت نداره مجوز واردات به همه بدین تمام رانت تمام میشه اولین شرط رانت انحصاری مختلف که میزارین.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۵:۵۶ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
کاملا تدبیر برایی پول تر شدن دلال و .... در این طرح بزرگ مشهوده.
خدا قوتی عرض کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
جوادافروشته
۰۴:۴۱ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
سلام خواهش میکنم فکری به حال رانندگان بکنید که بعد چنیدین سال هنوزم شوفری یه عده که نه گواهیناهشو دارن نه ارتباطی به این سنفو دارن میکنیم لطفا سازمان باگرفتن سند منزل هردو راننده ای رو یک دستگاه بده بصورت قسطی باتشکر جوادافروشته راننده 10ساله جاده وبیابون
Denmark
راننده ترانزیت
۰۱:۱۰ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
اگر واقعا به فکر نوسازی کامیون وناوگان حمل ونقل هستید دست دلالان ونااهلان را از طرح مذگور کوتاه کرده و با دست انجمن رانندگان و مشارکت خود راننده انجام شود ر غیر اینصورت با مشارکت نا اهلان این کار غیر ممکن ولاعلاج خواهد شد چون کامیونهای وارداتی به چندین برابر به راننده پیشنهاد خواهد شد ورانندگان قدرت خرید آن را نخواهند داشت که کامیون خود را تعویض کنند.یک سوال فنی چرا به راننده اجازه داده نشده خودش لااقل یک دستگاه کامیون وارد کند
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۰۱:۰۶ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
باسلام وخسته نباشید تکلیف رانندگانی که هوشمندفعال دارن وچندساله کشنده خودشونو تو ارزونی ازدست دادن که بنده یکی از اون افراد هستم چیه ؟ لطفا خواهشن تدبیری بی اندیشید که ماها دوباره صاحب ماشین شده وبرای کشورمون تلاش کنیم و خودمون هم از بلاتکلیفی نجات پیدا کنیم لطفا جواب دهید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۹ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
متن به طویلی قطار بود من که حوصلم نشد متن به این طولی را بخونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
ای بابا چ خبره کامیون دویست ملیون شده سه ملیارد، کی باید بپرسه از این ها، چرا قیمت رفته بالا، مگه طلا کار کردن، باید بیاد ب قیمت اولش تورو خدا نخرید پبت نام نکنید تا بیارن پایین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
سلام پلاسما نوع مهمه مثال نجوم ..
خو این کامیون نیست کارمیون خودکفا میخواستیم....
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۵۲ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
میشه بگید کدوم قانون مکتوب شده در این ده سال در مورد خودرو چه سنگین چه سبک به نفع مردم دموم میشه؟؟؟ میشه قیمت خودرو مثل سوخت جهانی بشه. هر روز خبر بیست و سی میگفت بنزین ارزونه الان میگه خودرو اف اچ دویست تومنی یک و نیم ملیارد شده؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
متاسفم از بی غیرتان تجارت ایران که سود آنها در بدبختی ایرانی به کل دنیا است نه جهادی برای ارتقاء ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
مشکل بی ارزش بودن پول ملی وفساد وبی سوادی مسولین کشور است
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۳:۲۹ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
ما باید ماشین کار کرده هایه اروپایی رو با هزاران پارتی بخریم ؟الابرکت الله
Iran (Islamic Republic of)
اینترناش
۲۳:۱۹ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
باسلام.ما در سال 95برای ماشین تریلر در طرح ماشین فرسوده ک به سورط اوراق بود ثبت نام کردیم ک16میلیون بابت اوراق دادیم بعد تحریم شد ماشین گرون شد شرکت پول بیشتری خواست نداشتیم مولو پس دادن و پول ارواقو ندادن و اوراق از بی رفت حالا چرا نباید به بقیه بدون ماشین فرسوده از این ماشنا ندن البته به پایه یک ها بدن.
Netherlands
ناشناس
۲۱:۵۳ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
خدالعنتتون کنه ایقد کامبون این کشور میخواد چکار
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۲۱:۵۱ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
سلام خدمت آقای اسلامی آقای اسلامی شما را بخد فکری برای رانندگانی ده بیست سال در بیابانها زحمتکشیداند وماشین فرسود برای تعویض ندارند بکنیند که این رانندگان زحمتکش هم بتوانند با یک شرایتی که توانای آن را برای خرید ماشین بشکل قستی را داشت باشند بتوانند قسطی بغیر از قیمتهای نجومی بتوانند صاحب ماشین شوند انشالاه آقای اسلامی کمک کنیند این رانندگانهم ماشیندار شوند بیاری خدا موفق باشیند)
Iran (Islamic Republic of)
الیاس پیام عسکری
۱۹:۴۲ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
سلام. لطفا پیگیر کامیونها وارادتی باشید.تو این ۶ماه آنقدر قیمت ها بالا رفته .که من خودم ماشین داشتم برای تعویض فروختم .بعد از یک‌ هفته باید ۳۰۰میلیون میزاشتم روش تا همان ماشین خودم رو بخرم.متاسفانه هنوز قادر به خرید نشدم.بعد از ۲۰ سال قسط و قرض که ماشبن خریدم.الان برگشتم به ۲۰ سال پیش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
سلام خواهشن نزارید پای دلالان به این طرح باز شود وگرنه همون اشه همون کاسه والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
باسلام لطفا برای ثبت نام بالای چهل سال کامیون های فرسوده برای وارداتی ها کدوم سایت باید ثبت کنیم
Iran (Islamic Republic of)
مسعود عکافزادهبه
۱۶:۴۳ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
باسلام بنده مالک کامیون وایت با قدمت ۴۷ سال و با مستهلک بودن این ماشین خودم وخوانواده ام را در گیر این کامیون فرسوده هستم از شما تقاضا دارم به خاطر خداوند فکر اساسی به حال ما بکنید با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
آقایونی که تو این صنف واین برنامه تصمیم می گیرن بدونندکه کامیون دومیلیاردونیمی تاسه میلیاردی بااین کرایه های پوچ وخیلی کم جوابگوی قسط نمی باشند وهمه قسطهاشان عقب می افتد.مگه یک کشنده باهردمبی که داشته باشه درماه چقدر درآمدبطورمیانگین داره که هم بتونه قسط بده هم بتونه خرج کلان ماشینش رابده هم بتونه خرج زندگیش رابده...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
جالب است که این طرح با نام نویسی سایپا و ایران خودرو همزمان شده
به نظر شما عجیب نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله یاغی
۱۳:۰۸ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
موارداصلی پشت پرده .....ا....اینکه درهرمعامله باخترج طرف ایرانی پرصدتپلی به جیب می زند ۲درشرایط سخت فعلی که بانکها تحریم هستند وجوه بصورت نقددراین کامیونهاجاسازی چیه کشچرچکشچرهای باجگیرکه همه می شناسیم آنها را منتقل می شود ۳ اجناس مهم تحریکی نیزبه همین صورت منتقل می شود ووو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
ما که ۲۰ سال جون کندیم تا یه قراره ماشین کشنده نیم دانگ پیک دانگ خریده بودیم بخاطر چرا هی کمرم فروختم هالاشده ۷۰۰ملیون چه خاکی سرم بریزم ۱۰سال مانده بازنشست بشم شغلم ازدست دادم فکری هم برای ما کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
اره.این.کامیونهای.سه.سال.کارهم.بدین.کارخانه.داران.اگراونهاکارخانه.تولیدماشین.هستن.ماشین.سه.سال.کاربرای.چی.شان.ببرن.انبارش.بکنندچون.پول.این.ماشینهابرایشان..خورده.است.یابدین.به.باربری.وشرکتهای.حمل.ونقل.تامثل.کمیسیون.بارشان.نفس.رانندگانوبگیرن.افرین.به.شماتصمیم.گیرندگان.این.ارثه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
چرا خودروهای سواری با کیفیت ارزان وارد نمیکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
فقط می دونم مردم نیستن پای مسئولین و نوچه ها در کار هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
آقا چرا جلوی قیمت نجومی کامیونها رو نمیگیرند آنقدر کامیون گران شده که دیگه بار نمی‌برند این گرانی‌ها اقتصاد را فلج کرده یک خاور با بیست سال عمر از پنجاه میلیون رسیده به دویست میلیون یعنی چی اخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
مسلما واردات بر خلاف ظاهر ایجاد اشتغال ، باعث بیکاری بیشتر است. شاید با خرید یک کامیون از خارج ، برای یکی دو نفر ایجاد شغل شود، اما اگر در داخل تولید شود علاوه بر شغل مزبور چند ده شغل دیگر ایجاد می کند. البته باید بدانیم که تولید در داخل کاری نیست که ایران خودرو و سایپا انجام می دهند. ایران خودرو و سایپا دقیقا تولید خارجی را انجام می دهند نه داخلی. تولیدات آنها همان مونتاژکاری و سرهم بندی تولید خارجی و تحت لیسانس آنهاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
پشت پرده یک کلام رانت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
همه خودروها باید استاندارد ترانزیت جهانی را داشته باشند.
Germany
علی
۰۰:۵۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
یعنی ما از افغانها کمتریم که همه بهترین ماشینهای اروپای سوارن با هو و رفتم افغانستان . ماشینم خراب شده بود کلی بنده رو مسخره کردن.گفتم هنوز لیلاند و خاور و وایت و...ندیدید
آخرین اخبار