رییس دامپزشکی مراغه با اشاره به واکسینه کردن دام‌ها علیه بیماری‌های مشترک و واگیر گفت: در طول سال گذشته و در بخش مبارزه با بیماری‌ها ۸۲۷ هزار و ۱۹۱ نوبت سر دام واکسینه شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،پاشائی رییس دامپزشکی مراغه در تشریح عملکرد یکساله دامپزشکی مراغه با اشاره به واکسینه کردن دام‌ها علیه بیماری‌های مشترک و واگیر گفت: در طول سال گذشته و در بخش مبارزه با بیماری‌ها ۸۲۷ هزار و ۱۹۱ نوبت سر دام واکسینه شدند.

پاشائی گفت: بیماری یابی، مراقبت فعال بیماری‌های واگیردار دام و طیور، خونگیری و آزمایش تشخیص سل و بروسلوز و کنترل بهداشتی اماکن عرضه فرآورده‌های خام دامی به صورت مستمر، از دیگر اقدامات این اداره در سال گذشته بود.

او  با اشاره به انجام تست سل و بروسلوز و مشمشه در این مدت افزود: در این راستا، خونگیری از ۵۴۲ راس گاو، گوساله، گوسفند و بز و انجام تست سل گاوی بر روی ۶۱۸ راس گاو و تست مشمشه برای ۸۳ راس اسب انجام شده است.

 شهرستان مراغه با بیش از ۹۱۲ هزار واحد دامی و تولید سالانه شش هزار و ۷۰۰ تن گوشت قرمز، رتبه سوم آذربایجان شرقی را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.