تعمیر و بازسازی واحد‌های آسیب دیده از سیل در شهرستان نیکشهر شتاب بیشتری می‌گیرد.

مدیر کل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان در بازدید از روند بازسازی منازل مسکونی آسیب دیده در نیکشهر در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: از تعداد ۲ هزار و ۷۰۰ واحد آسیب دیده در شهرستان نیکشهر، تعداد هزار و ۱۸۸ واحد در مرحله آواربرداری، ۳۸۹ واحد پی کنی، ۱۴۲ واحد آرماتوربندی و ۱۲۰ واحد در مرحله فنداسیون و اسکلت‌بندی قرار دارند.

منبتی افزود: به دلیل بحران کرونا و تعطیلی صنوف و برخی فعالیت‌ها، کار بازسازی با تاخیر مواجه شد که با رفع موانع و رعایت دستورات بهداشتی لازم، فعالیت بازسازی با شتاب بیشتری آغاز می‌شود.

او همچنین با اشاره به مطالعه اجرای طرح هادی در مناطق سیل‌زده استان گفت: این طرح تاکنون در ۱۴۵ روستا تهیه و تنظیم شده و در ۴۸ روستا نیز در دست اجراست که تا پایان نیمه اول امسال به اتمام خواهد رسید.

استاندار سیستان و بلوچستان هم در بازدید از مناطق سیل زده نیکشهر گفت: بازسازی واحد‌های مسکونی و پرداخت خسارات سیل توسط تولت تامین اعتبار شده است و موانع اجرای پروژه‌های مهم عمرانی در استان رفع شده است.

موهبتی گفت: دولت دو مصوبه؛ پرداخت خسارات بخش کشاورزی و احداث منازل مسکونی را تأمین اعتبار کرده و در این راستا بنیاد مسکن ۱۶ هزار و ۲۵۰ واحد مسکونی را بازسازی و ۸ هزار واحد را نیز مرمت خواهد کرد.

او افزود: تامین اعتبار زیرساخت‌های جاده‌ای و برق تاکنون محقق نشده که با توجه به طرح موضوع در حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، امیدواریم مساعدت لازم در راستای رفع این مشکلات انجام شود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: علی رغم شیوع بیماری کرونا، پروژه‌های مهم عمرانی استان شامل گازرسانی و راه آهن تعطیل نشده است و تامین اعتبار و اقدامات اجرایی پیمانکاران انجام و موانع آن‌ها برطرف شده است و امیدواریم با سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه اعتبارات جدید تزریق و این پروژه‌ها شتاب بیشتری بگیرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار