عادل حرباوی گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده و تسریع در روند پروژه انتقال آب، تا ۳ هفته آینده مشکل تامین آب بخش غیزانیه رفع می‌شود.

عادل حرباوی سرپرست اداره آب و فاضلاب روستایی و قائم مقام شرکت آبفا استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: در سال‌های اخیر، شهروندان ساکن در بخش غیزانیه اهواز با مشکل کمبود آب مواجه شده اند و پروژه خط انتقال آب به این بخش در سال ۹۵ آغاز گردید که بدلایل مختلفی روند پیشرفت آن به کندی پیش رفت، اما با توجه به تشدید مشکلات، تصمیماتی مبنی بر تسریع پروژه در دستورکار قرار گرفت.

او افزود: با بهره برداری از این پروژه و اتمام آن، انتقال آب به بخش غیزانیه، ۲ برابر خواهد شد و از آنجائیکه مشکل کمبود آب روستا‌های غیزانیه حاصل هدررفت آب در خطوط فرسوده است، با جایگزین شدن خط جدید علاوه بر کاهش هدررفت، به واسطه میزان آبی که در ایستگاه‌های پمپاژ و ایستگاه‌های تقویت فشار ایجاد خواهد شد، بخش عمده‌ای از مشکل اهالی تا ۳ هفته آینده رفع می‌گردد.

حرباوی به پروژه مشرحات اشاره کرد و بیان داشت: با بهره برداری از این پروژه، حدود ۸ روستای فاقد آب، از این نعمت بهره‌مند خواهند شد که در داقع با وارد مدار شدن این ۲ پروژه، بیش از ۸۰ درصد مشکل آب اهالی بخش غیزانیه و مشرحات رفع می‌شود، البته در حال حاضر با وجود این مشکلات، آب مورد نیاز اهالی به وسیله ۱۱ تانکر سیار تامین می‌گردد و ان شاءالله تا زمان اتمام پروژه، تامین آب ادامه خواهد داشت.

سرپرست اداره آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان درخصوص آخرین وضعیت پروژه مذکور تصریح کرد: این پروژه شامل؛ بازسازی و توسعه تصفیه خانه شیبان، اجرای خط انتقال ۶۰۰ جی آر پی و بازسازی و افزایش ظرفیت ایستگاه تقویت فشار صفیره بوده که مراحل نهایی این پروژه در حال انجام است و بزودی وارد مدار می‌شوند و بخشی از مشکل تامین آب مردم رفع می‌گردد.

قائم مقام شرکت آبفا استان در پایان بیان کرد: فاز اول پروژه غیزانیه که بازسازی و توسعه تصفیه خانه شیبان است، ظرفیت تصفیه و انتقال آب از ۷ هزار مترمکعب به ۱۵ هزار متر مکعب در روز افزایش خواهد یافت، ضمن اینکه احداث خط انتقال بین تصفیه خانه شیبان تا صفیره به طول ۲۵ کیلومتر و همچنین اصلاح و بازسازی و افزایش ظرفیت ایستگاه پمپاژ صفیره منجر به رفع مشکل تامین آب غیزانیه می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.