سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: سمنان به عنوان قطب تولید فروسیلیسیوم کشور، سالانه ۲۵ هزار تن از این ماده را با عیار ۷۵ درصد فرآوری و تولید می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی تشنه سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: کارخانه فروسیلیس ایران با سرمایه گذای بیش از ۱۴۷ میلیارد ریال در زیربنایی به مساحت ۷۱ هزار و ۴۷۱ متر مربع در سمنان واقع شده و زمینه اشتغال حدود ۳۵۰ نفر را در استان فراهم کرده است.

او افزود: این کارخانه ظرفیت تولید سالانه ۳ هزار تن فروسیلیکومنیزیم، ۲۵هزار تن فروسیلیسیوم با عیار ۷۵ درصد، ۲۵هزار تن کک از زغال سنگ و ۶ هزار و ۵۰۰ تن پودر میکرو سیلیکا دارد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به اهمیت تولیدات کارخانه فروسیلیس گفت: تولیدات این کارخانه در زمینه‌های مختلفی از قبیل صنایع پلیمری، صنایع دیرگداز‌ها و نسوز‌ها، صنایع ساختمانی به منظور افزایش مقاومت فشاری و الکتریکی و مقاومت به خوردگی بتن، عامل اکسیژن‌زا در فولادسازی، عامل جوانه‌زا در ریخته‌گری چدن و عامل نشکن‌ساز در تولید چدن‌های داکتیل از اهمیت بالایی برخوردار است که تنها ۲ کارخانه فروسیلیس سمنان و همدان در این زمینه تولیدات دارند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بیان کرد: این واحد تولیدی از صنایع مهم کشور محسوب می‌شود و به منظور رونق اقتصادی و تحقق شعار سال باید به مسایل و مشکلات این واحد پرداخت.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.