میزان صادرات برق جمهوری اسلامی ایران به کشور‌های همسایه در سال ۹۸ با رشد ۲۷.۶ درصدی نسبت به سال قبل از آن به بیش از هشت میلیارد کیلووات ساعت رسید که این رقم ۶ برابر واردات برق در همین سال است.

افزایش ۶ برابری صادرات برق کشور در مقایسه با واردات + اینفوگرافیبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، میزان صادرات برق جمهوری اسلامی ایران به کشور‌های همسایه در سال ۹۸ با رشد ۲۷.۶ درصدی نسبت به سال قبل از آن به بیش از هشت میلیارد کیلووات ساعت رسید که این رقم ۶ برابر واردات برق در همین سال است.

جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۸ به کشور‌های ارمنستان، آذربایجان، پاکستان، افغانستان، عراق و جمهوری خودمختار نخجوان صادرات برق داشته است. مجموع انرژی ارسال شده ایران به این کشور‌ها در این سال هشت میلیارد و ۳۱ میلیون کیلووات ساعت بوده که میزان صادرات برق ایران در مقایسه با سال ۹۷ حدود یک میلیارد و ۷۳۶ میلیون کیلووات ساعت افزایش یافته و ارزآوری خوبی برای کشور به همراه داشته است.


بیشتر بخوانید: برق ایران به چه قیمتی صادر می‌شود؟


بیشترین انرژی ارسال شده برون مرزی در این سال با ۶ میلیارد و ۶۵۲ میلیون کیلووات ساعت مربوط به کشور عراق بوده که نسبت به سال ۹۷ رشدی ۳۴.۶ درصدی داشته است.

افزایش ۶ برابری صادرات برق کشور در مقایسه با واردات + اینفوگرافی

انتهای پیام/

برچسب ها: صادرات ، برق رسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
نفت رو میسوزونن برق تولید میکنن صادر میکنن خوشحال هم هستن ! این همون خام فروشی نفته
آخرین اخبار