مهم‌ترین حوادث امروز را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مهم‌ترین حوادث امروز (چهارشنبه ۷ خرداد ۹۹) استان گیلان را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری پدر و پسر سارق در لاهیجان

فرمانده انتظامی لاهیجان از دستگیری پدر و پسر سارق با ۱۱ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ قاسم جانعلی‌پور، فرمانده انتظامی لاهیجان گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل و اماکن خصوصی در این شهرستان، دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام تحقیقات و تعقیب سرنخ‌ها ۲ متهم را در این پرونده‌ها شناسایی و با هماهنگی قضایی به مخفیگاه متهمان اعزام شدند.

فرمانده انتظامی لاهیجان اظهار کرد: متهمان ۵۱ و ۲۲ ساله که پدر و پسر بودند در تحقیقات پلیس به ۶ فقره سرقت منزل و ۵ فقره سرقت اماکن خصوصی در این شهرستان اعتراف کردند.

سرهنگ جانعلی‌پور به دستگیری مالخر ۴۵ ساله اشاره و تصریح کرد: متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.
او از شهروندان خواست: با رعایت هشدار‌های پلیس در زمینه پیشگیری از سرقت، سارقان را در رسیدن به اهدافشان ناکام کنند.

باند سارقان لوازم داخل خودرو در تالش متلاشی شد

سرهنگ حسین جمال‌دار، فرمانده انتظامی تالش گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت لوازم داخل خودرو در سطح این شهرستان، دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او با بیان اینکه ماموران انتظامی با انجام تحقیقات و تعقیب سرنخ‌ها متهمان این پرونده‌ها و مخفیگاه آن‌ها را شناسایی کردند، افزود: پس از هماهنگی قضایی و با تحت نظر قرار دادن مکان مورد نظر، متهمان دستگیر شدند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: متهمان ۳۱، ۴۰ و ۴۸ ساله در تحقیقات پلیس به ۷ فقره سرقت لوازم داخل خودرو در تالش اعتراف کردند و با تکمیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

سرهنگ جمال‌دار با اشاره به اینکه بالا بودن ضریب ایمنی خودرو‌ها و یا نصب تجهیزات بازدارنده تا حد زیادی باعث می‌شود تا سارقان از سرقت این نوع وسایل نقلیه چشم‌پوشی کنند، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را بلافاصله از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارق اماکن خصوصی و معابر در رودسر

سرهنگ سید جلال‌الدین جوانمردی، فرمانده انتظامی رودسر گفت: سارق اماکن خصوصی و معابر با ۱۰ فقره سرقت در این شهرستان دستگیر شد.

او افزود: در پی وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی و معابر در سطح شهرستان رودسر، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی اظهار داشت: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام تحقیقات و بررسی‌های به عمل آمده یک متهم را در این پرونده‌ها شناسایی و با هماهنگی قضایی این فرد را دستگیر کردند.

سرهنگ جوانمردی ادامه داد: متهم در تحقیقات پلیس به ۸ فقره سرقت معابر و ۲ فقره سرقت اماکن خصوصی در سطح شهرستان رودسر اعتراف کرد.

او با اشاره به اینکه سارق ۲۱ ساله با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد، از شهروندان خواست: ضمن تجهیز اماکن خصوصی خود به قفل‌های مطمئن و دوربین مداربسته در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را بلافاصله از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری قاچاقچی و کشف مواد مخدر در بندر انزلی

سرهنگ سید جعفر جوانمردی، سرپرست فرماندهی انتظامی بندر انزلی از کشف ۸۳۰ گرم مواد مخدر از نوع هروئین و شیشه از یک قاچاقچی ۲۹ ساله در این شهرستان خبر داد.

او افزود: در پی دریافت خبری مبنی بر فعالیت یک قاچاقچی در زمینه تهیه و توزیع مواد مخدر در سطح شهرستان بندر انزلی، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی با بیان اینکه پس از انجام تحقیقات صحت موضوع برای پلیس محرز و محل فعالیت متهم، مورد شناسایی قرار گرفت، اظهار داشت: با هماهنگی مقام قضایی، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر به محل مورد نظر اعزام شدند.

او ادامه داد: در بازرسی از خودروی ام‌وی‌ام متهم که در محل اعلامی پارک بود، ۶۰۰ گرم مواد رونگردان از نوع شیشه و ۲۳۰ گرم هروئین کشف شد.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان بندر انزلی تصریح کرد: متهم ۲۹ ساله دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

کشف بیش از ۲۰ هزار عدد قرص و داروی غیرمجاز در رشت

سرهنگ علی صداقت، سرپرست پلیس امنیت عمومی استان از کشف ۲۰ هزار و ۲۸۲ عدد قرص و داروی غیرمجاز در شهرستان رشت خبر داد.

او افزود: در پی دریافت خبری مبنی بر نگهداری و خرید و فروش دارو‌های غیرمجاز و اعتیادآور در شهر رشت، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی اظهار داشت: با انجام اقدامات اطلاعاتی صحت موضوع برای پلیس محرز و محل فعالیت متهم شناسایی شد.

سرهنگ صداقت ادامه داد: ماموران پلیس امنیت عمومی پس از هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از خودروی پراید متهم ۲۰ هزار و ۲۸۲ عدد قرص و داروی غیرمجاز کشف کردند.

او با اشاره به اینکه در این رابطه متهم ۳۴ ساله دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شد، گفت: برابر اعلام کارشناسان ارزش تقریبی دارو‌های کشف شده ۴۰۰ میلیون ریال است.

سرپرست پلیس امنیت عمومی استان گیلان با تاکید بر مبارزه جدی پلیس با توزیع کنندگان غیرمجاز دارو تصریح کرد: در این زمینه پلیس با تمام توان با متخلفان و توزیع کنندگان غیرمجاز مقابله می‌کند.

قتل دختر ۱۴ ساله توسط پدرش در حویق

سرهنگ مجید رسول‌زاده فرساد، سرپرست معاونت اجتماعی پلیس استان از قتل دختر ۱۴ ساله توسط پدرش در بخش حویق شهرستان تالش و دستگیری قاتل خبر داد.

او افزود: به دنبال اعلام خبر وقوع قتل به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی با بیان اینکه با حضور پلیس در محل حادثه و بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد، مردی ۳۷ ساله دخترش را با وارد کردن ضربات یک جسم تیز و برنده به ناحیه گردن به قتل رسانده است، اظهار داشت: قاتل در محل وقوع جرم دستگیر شد.

سرهنگ رسول‌زاده ادامه داد: متهم در تحقیقات پلیس، علت و انگیزه قتل دخترش را اختلافات خانوادگی و فرار او از منزل به قصد ازدواج با مردی ۳۰ ساله برخلاف رضایتش به دلیل اختلاف سنی زیاد عنوان کرد.

او از تشکیل پرونده و ارجاع به مرجع قضایی خبر داد و گفت: شهروندان در صورت بروز مشکلات فردی یا خانوادگی می‌توانند به مراکز خدمات مشاوره‌ای نیروی انتظامی مستقر در کلانتری‌های نمونه سطح استان مراجعه کنند.

سرپرست معاونت اجتماعی پلیس گیلان ارتباط منطقی و سالم میان والدین و فرزندان را لازمه یک زندگی موفق و نویدبخش سعادت و خوشبختی آینده فرزندان قلمداد و تصریح کرد: ناآگاهی و کم توجهی به احساسات و انتظارات منطقی فرزندان و فقدان یک رابطه صمیمانه میان والدین با آن‌ها به ویژه در سنین نوجوانی و جوانی می‌تواند رفته رفته موجب بیگانگی، سلب اعتماد و گرفتاری‌های جبران‌ناپذیر فردی و اجتماعی برای هر دو طرف شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.