کرونا در خوزستان لنگر انداخت/گریبان چند نفر در دستان این ویروس قرار گرفت؟

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه جندی شاپور اهواز از ابتلای ۵۷۲ نفر دیگر به ویروس کرونا در خوزستان در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

علی احسان پور سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه جندی شاپور اهواز درخصوص آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا و آمار ابتلا به آن در استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: علیرغم هشدار‌ها نسبت به رعایت نکات بهداشتی و خودداری از تردد‌ها و سفر‌های غیرضروری در مکان‌های شلوغ، همچنان شاهد افزایش ابتلاء شهروندان در نقاط مختلف استان به این بیماری هستیم.

او افزود: در نتیجه بیماریابی قوی و فعالیت شبانه روزی آزمایشگاه‌های نمونه گیری و غربالگری کرونا ویروس، در ۲۴ ساعت گذشته نتیجه آزمایش ۵۷۲ نفر دیگر در استان مثبت اعلام شد و با احتساب این تعداد، شمار مبتلایان به ۱۱ هزار و ۶۲۰ نفر رسید که نشان دهنده وضعیت قرمز خوزستان است.

احسان پور با بیان اینکه ۴۱۸ بیمار با نظارت مستمر کارشناسان مرکز بهداشت در قرنطینه خانگی به سر می‌برند و ۱۵۴ بیمار نیز بستری شدند، اظهار داشت: در حال حاضر ۸۰۶ بیمار در بیمارستان‌های استان خوزستان تحت درمان هستند، ضمن اینکه با تلاش‌های مدافعان سلامت مردم، ۱۰ هزار و ۳۳۳ بیمار پس از بهبودی از مراکز درمانی استان ترخیص شده اند.

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه جندی شاپور اهواز، در ۲۴ شبانه روز گذشته، ۱۶ نفر از مبتلایان به این بیماری، جان خود را از دست دادند تا تعداد فوت شدگان ناشی از کرونا به ۴۸۱ نفر برسد.

او بیان کرد: با توجه به اعلام بازگشایی ادارات و فعالیت اصناف کم خطر، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، توجه ویژه به پروتکل‌های بهداشتی از سوی اصناف و مردم و پرهیز از حضور در هرگونه تجمع، جهت کاهش خطر ابتلا به این بیماری، همچنان مورد تاکید است و تنها راه ریشه کنی این بیماری، رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.