خروج بدون مجوز گندم از مازندران ممنوع

خروج گندم از مازندران به استان‌های دیگر بدون مجوز ممنوع است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،نجفی سرپرست اداره کل غله مازندران با اشاره به برداشت و آغاز خرید تضمینی گندم از ۱۵ خردادماه در استان،گفت: خروج گندم از مازندران به استان‌های دیگر بدون مجوز اداره کل غله استان ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود.

او افزود:خرید گندم از گندمکاران مازندرانی از سوی دلالان و واسطه‌ها اخلال در امنیت غذایی کشور تلقی می‌شود و با متخلفان برخورد قضایی خواهد شد.

نجفی گفت: گشت ویژه نظارتی متشکل از نمایندگان استانداری، کارشناسان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، جهاد کشاورزی و شرکت غله و خدمات بازرگانی مازندران تشکیل شده است تا بر نحوه خرید و فروش گندم در استان نظارت کنند.

او افزود: ۲۳ مرکز خرید تضمینی گندم در استان تجهیز و راه اندازی شد و از ۱۵ خرداد آماده تحویل محصول کشاورزان استان هستند.

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی مازندران ،گفت: براساس اعلام کارشناسان جهاد کشاورزی پیش بینی می‌شود ۱۵۵ هزار تن گندم امسال از زمین‌های کشاورزی استان برداشت که از این میزان ۱۱۰ هزار تن به مراکز خرید تحویل داده شود.

بیشتر بخوانید: پیش بینی تولید ۱۴ میلیون تن گندم در کشور

او به افزایش ۴۷ درصدی قیمت گندم در مقایسه با پارسال اشاره کرد و افزود: بر اساس دستور العمل خرید تضمینی گندم قیمت پایه خرید هر کیلوگرم ۲ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

نجفی از کشاورزان مازندرانی خواست در زمان تحویل محصول، معرفی نامه جهاد کشاورزی، کپی کارت ملی و شماره حساب بانک کشاورزی خود را به همراه داشته باشند.
 
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.