کارشناس اقتصادی گفت: تقاضاکنندگان سهام به دنبال خرید سهم با قیمت‌ پایین هستند که منجر به پیشی گرفتن عرضه بر تقاضا شده است.

چرا عرضه از تقاضا پیشی گرفته است؟/تقاضا کنندگان به دنبال سهام ارزان ترحامد ستاک کارشناس اقتصادی و تحلیلگر بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به دلیل افت شاخص کل بازار بورس در روز‌های اخیر اظهار کرد: دلیل افت شاخص کل بورس، این است که بسیاری از سهامداران در شرایط سوددهی سهام هستند و تمایل دارند که سود خود را شناسایی کنند، این موضوع باعث شده است که افرادی که تقاضاکننده سهم هستند  به دنبال  خرید  سهام  با قیمت‌های پایین تری باشند و این عمده دلایل باعث شده است که عرضه بر تقاضا پیشی بگیرد و در نهایت سبب منفی شدن شاخص شود.

او با اشاره به نقش بازار سرمایه در رونق تولید تصریح کرد: در واقع در بورس، سهام شرکت‌هایی اعم از تولیدی و بازرگانی وجود دارند که در این بازار خرید و فروش می‌شوند و سهامداران می‌توانند در شرایط رونق بورس افزایش سرمایه‌های مختلفی داشته باشند.

به گفته این کارشناس سهامداران از طریق بازارگردانی سهم خود در روز‌های پر رونق می‌توانند سهم خود را عرضه کنند و در مواقعی که هیجانات بازار باعث می‌شود بازار منفی شود، آنان می‌توانند سهام خود را نگه دارند.

این کارشناس اقتصادی افزود: سهامداران از فعالیت بازارگردانی که بر روی سهم خود دارند، سود کسب می‌کنند و از آنجایی که واسطی بین خریدار و سرمایه‌گذار در بازار سرمایه وجود ندارد، تامین مالی ارزان قیمت‌تر است.

او در پایان تصریح کرد: مجموع این اتفاقات می‌تواند سبب ورود نقدینگی به حوزه تولید شود و همین امر موجب اشتغال بیشتر خواهد شد که در نهایت به افزایش تولید منجر می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
ایا سهامداران قبلی با این وضعیت باقی می مانند
آخرین اخبار