۲۶ مبتلای جدید به کرونا در استان بوشهر شناسایی شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: با تأیید آزمایشگاه تشخیص کرونا، ۲۶ مورد جدید به فهرست مبتلایان به ویروس کرونا در استان افزوده شد و تعداد مبتلایان به این ویروس به  ۷۹۵ نفر رسید.

سعید کشمیری افزود: از مجموع افراد مبتلا به کرونا در استان بوشهر تاکنون ۳۶۸ نفر به‌طور قطعی از این ویروس رهایی یافته‌اند و اکنون ۳۹۹ نفر نیز در مراقبت خانگی قرار دارند.

او، پراکندگی جغرافیایی موارد جدید را چنین عنوان کرد: از ۲۶ مورد مثبت جدید در استان بوشهر، ۱۲ مورد در دشتستان، ۹ مورد در بوشهر، ۳ مورد در دشتی و ۲ مورد نیز در گناوه شناسایی‌شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: همه ۱۲ مورد مثبت شهرستان دشتستان که در مرکز بیماریابی شناسایی شده‌اند سابقه تماس با مورد مثبت داشته‌اند و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مراقبت خانگی قرار دارند.

کرونا در بوشهر

 

کشمیری افزود: ۹ مورد مثبت جدید در شهرستان بوشهر نیز همگی در مرکز بیماریابی شناسایی‌شده‌اند و با حال عمومی خوب در مراقبت خانگی هستند.

او عنوان کرد: در شهرستان دشتی هم سه مورد جدید در مرکز بیماریابی شناسایی شده‌اند و همه آن‌ها در مراقبت خانگی به سر می‌برند، یک نفر از این افراد نیز سابقه تماس با مورد مثبت در استان قم داشته است.

کشمیری گفت: در شهرستان گناوه نیز دو مورد به ثبت رسید که یکی از آنان در مراقبت خانگی است و مورد دیگر در بیمارستان بستری‌ است و روند درمانی خود را سپری می‌کند.

افزایش موارد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه

او با اشاره به بستری ۶۷ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان گفت: ۱۵ مورد مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد سه نفر در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

مدافعان سلامت در جبهه مبارزه با کرونا به همراهی مردم نیاز دارند

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: مدافعان سلامت استان بوشهر به همراهی مردم برای پیروزی بر کرونا نیاز دارند و عموم مردم باید با رعایت بهداشت فردی، پایبندی به فاصله‌گذاری اجتماعی، پرهیز از شرکت در تجمعات این همراهی را تا مهار کرونا ادامه دهند.

انتهای پیام/م

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.