پزشک تیم فوتبال استقلال گفت: ما همه تمهیدات بهداشتی را در نظر گرفتیم، اما تضمینی برای جلوگیری از شیوع کرونا وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، کاوه ستوده پزشک تیم فوتبال استقلال درباره اینکه در آستانه برگزاری مسابقات لیگ بوی مرگ می‌آید، اظهار کرد: صددرصد موافق این موضوع هستم. پیش‌بینی کرده بودیم که قادر به اجرای پروتکل بهداشتی به خاطر نداشتن زیر ساخت‌هاس مناسب نیستیم. به هر حال «سالی که نکوست از بهارش پیداست»، اما امیدوارم که ما اشتباه کرده باشیم.

ستوده درباره اجرایی کردن پروتکل بهداشتی بیان کرد: ما و بازیکنان تمایل به برگزاری بازی‌ها داریم، اما بحث در مورد انجام شدن یا نشدن بازی‌ها نیست. آیا ما زیرساخت‌های لازم را داریم؟ من بیان کردم که تضمینی در این باره وجود ندارد. البته ما طبق پروتکل شروع کردیم و همه تمهیدات را از لحاظ ضدعفونی را در نظر گرفته ایم، اما واقعا هیچ تضمینی وجود ندارد. طبق پروتکل نوشته شده باید بازیکنان با کمترین برخورد بدنی تمرین کنند، اما مگر می‌شود؟ مگر پلی‌استیشن است؟

معلوم نیست استقلال پروتکل را به خوبی انجام بدهد

پزشک تیم استقلال ادامه داد: ما برنامه‌ها و تصمیمات روی کاغذ می‌نویسیم، اما باید آن‌ها را اجرایی کنیم. نظارتی بر روی نوشته‌ها در کاغذ صورت نمی‌گیرد. من مثال درباره تیم خودمان می‌زنم که به کسی بی احترامی نشود. از کجا معلوم که استقلال پروتکل را به خوبی انجام دهد؟ ممکن است یکسری از جا‌ها نتوانیم کاری انجام بدهیم.

او درباره اینکه چرا به وزارت بهداشت نامه نمی‌نویسند یا اینکه به طور مستقیم به وزارت ورزش نمی‌روند، بیان کرد: ما در تریبون ملی صحبت می‌کنیم و باشگاه‌های مختلف نظر دادند. همچنین ۴ باشگاه نامه نوشتند و شاید مسائلی پشت پرده است که ما اطلاعی از آن‌ها نداریم.

بازیکن مبتلا به کرونا باید به دنبال شغل دیگری باشد

او تصریح کرد: آیا یک بازیکن فوتبال نمی‌تواند برای چند ماه زندگی خودش را اداره کند؟ پس یک کارمند چه بگوید. من از نظر پزشکی می‌گویم اگر یک بازیکن به این بیماری مبتلا شود و بعد از آن بهبود یابد ممکن است از نظر بازتوانی بدنی، قلب و ریه دیگر نتواند فوتبال بازی کند و باید به دنبال یک شغل دیگر برود.

پزشک تیم استقلال درباره اینکه برخی افراد معتقدند از نگاه سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش بازیکنان موش آزمایشگاهی هستند، اظهار کرد: من نمی‌توانم بگویم این مسئله وجود دارد، اما امکانات باید آماده باشد. تیم‌ها قبل از شروع مسابقات می‌خواهند بازی تدارکاتی برگزار کنند از کجا معلوم تیمی که در بازی تدارکاتی مقابل ما قرار می‌گیرد، مشکلی نداشته باشد. خیلی از تیم‌های لیگ برتری با قرض تمرینات را شروع کردند و امکانات تمرینی ندارند. ما هم مشکلات زیادی داریم.

همه عوامل تیم‌ها را خطر تهدید می‌کند

ستوده بیان کرد: باشگاه‌های خصوصی هم اعلام کردند جان افراد برای ما خیلی ارزش دارد. چه اصراری است به اینکه خطر و ریسک را بپذیریم و با نبود امکانات بخواهیم موضوعی را پیش ببریم. شوآف که نمی‌توانیم انجام بدهیم. برگزاری بازی‌ها برای همه باشگاه‌ها با این شرایط خطر دارد و همه عوامل تیم‌ها را خطر تهدید می‌کند.

او ادامه داد: ما بازیکنان را چند ساعت را در اختیار داریم و آن‌ها را از بخار ازنیک رد می‌کنیم، اما بعد از آن در اختیار خودشان هستند و به سوپرمارکت و ... می‌روند. مسئولان می‌گویند با این ویروس زندگی کنیم این موضوع را قبول داریم، اما چه کسی مسئول است؟ چه کسی جواب می‌دهد و تضمین می‌دهد. اگر بازیکنی گرفتار شد نباید بگوید در زمین تمرین بوده است؟ چه کسی ضمانت می‌دهد؟ آیا سازمان لیگ قبول می‌کند؟ صددرصد فردا می‌گویند شما رعایت نکردید یا پروتکل‌ خوب نبود، ما فقط دنبال مقصر هستیم.

سازمان لیگ فقط می‌گوید باشگاه‌ها پروتکل را اجرا نکردند

ستوده درباره اینکه به طور سازمان لیگ زیر بار این موضوع نمی‌رود، اظهار کرد: مطمئن هستم سازمان لیگ صددرصد می‌گوید که ما پروتکل دادیم و شما اجرا نکردید، ما نبودیم، اما نمی‌گوید که هشدار داده شد. آیا تیم‌های شهرستانی امکانات دارند؟ آیا خودشان این کار‌ها را خوب انجام می‌دهند؟ آیا امکاناتی داریم که ۲ ماه بازیکن را به قرنطینه ببریم؟ همه این‌ها وجود دارد اکنون ۴ تیم لیگ برتری درگیر این مسئله هستند.

پزشک تیم استقلال بیان کرد: در فوتبال بازیکنان با هم برخورد می‌کنند و این موضوع غیر قابل اجتناب است. ما می‌گوییم آلمان بازی‌ها را برگزار کرده، اما چرا نمی‌گوییم پرتغال، هلند، بلژیک و فرانسه لیگ را تعطیل کردند. فدراسیون فوتبال فرانسه گفت ما اکنون زیرساختش را نداریم و در شهریور بازی‌ها را برگزار می‌کنیم و من دوباره اعلام خطر می‌کنم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار