مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: مربیان و مهارت‌آموزان استان سمنان تاکنون بالغ بر ۳۰۰ هزار عدد ماسک، ۶۰۰ دست لباس ایزوله پرستاری و کلاه با نظارت بهداشتی تولید کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، فاطمه منصوری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: با هدف رفع کمبود ماسک در بیمارستان‌ها و تامین نیاز جامعه برای مهار کرونا، ۱۰ کارگاه در سمنان، شاهرود، دامغان، میامی، شهمیرزاد و بیارجمند تجهیز و استریل شد و ۳۰۴ هزار و ۱۳۰ عدد ماسک، ۶۶۵ دست لباس ایزوله پرستاری و ۶۵ عدد کلاه با همکاری مربیان و مهارت آموزان به تولید رسید.

او افزود: از این تعداد ۲۷۶ هزار و ۴۳۰ عدد ماسک توسط بخش دولتی و ۲۷ هزار و ۷۰۰ عدد ماسک توسط آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تولید شد.

منصوری تصریح کرد: ۱۹ دستگاه چرخ خیاطی شامل چرخ‌های صنعتی، راسته دوز و سردوز نیز در اختیار فرمانداری و گروه جهادی در شهرستان دامغان، کارگاه خیریه در شهرستان سمنان و فرمانداری و دانشگاه فنی و حرفه‌ای در شهرستان شاهرود قرار گرفت و ۱۷ مربی و ۳۰ مهارت‌آموز نیز با این نهاد‌ها در تولید ماسک و لباس ایزوله پرستاری همکاری می‌کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان بیان کرد: پنج هزار بسته شامل ماسک، مواد ضدعفونی کننده و برگه آموزشی توسط مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بیارجمند، بسته بندی و در روستا‌های این منطقه توزیع شد.

او ابراز داشت: تعدادی از آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در سمنان و دامغان، و رییس انجمن طراحی و دوخت شهرستان شاهرود به صورت مستقیم با در اختیار قرار دادن نیرو و امکانات خود، در خط تولید ماسک و لباس ایزوله پرستاری مشارکت فعال داشتند.

منصوری گفت: مراکز دولتی و آموزشگاه‌های آزاد زیر نظر اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان با همکاری سایر نهاد‌ها به طور متوسط روزانه ۶ هزار ماسک تولید می‌کنند و اختصاص فضا و تأمین تجهیزات و مواد مصرفی از جمله چرخ خیاطی، پارچه، اتو و کمک‌های نقدی از دیگر اقدام‌های این اداره کل در راستای کمک به شبکه سلامت کشور است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار