استاندار فارس گفت: با بهره برداری از مرکز فرهنگی سعدی، شاهد افزایش جذب گردشگران داخلی و خارجی در شیراز خواهیم بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت‌الله رحیمی در حاشیه بازدید از موزه منطقه‌ای فارس و پروژه مرکز فرهنگی سعدی، تاکید کرد که این مرکز، از طرح‎های فاخر فارس در آینده‌ای نزدیکخواهد بود.

او ادامه داد: این مرکز فرهنگی و هنری با مساحتی بالغ بر دو هزار و هفتصد متر مربع و با دارا بودن فضای مناسب برای فعالیت‎های مختلف فرهنگی یکی از طرح‎های فاخر فارس به شمار می‎رود که با بهره برداری از آن گامی موثر در جذب گردشگران داخلی و خارجی برداشته خواهد شد.

استاندار فارس یادآور شد: این طرح به صورت سرمایه گذاری ( BOT) و با اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال تا دو ماه آینده تکمیل خواهد شد.

او تصریح کرد: ۲ پروژه موزه منطقه‌ای و موزه مشاهیر در جنب آرامگاه حافظ بزرگترین پروژه فرهنگی کشور است که درصورت تامین اعتبار سال ۱۴۰۰ به اتمام می‌رسد.

رحیمی عنوان کرد: این مرکز به عنوان یک مرکز فاخر می‌تواند در خدمت ایرانگردان و جهانگردان و سعدی دوستان باشد و از پروژه‌های مهم در شهر شیراز است، این پروژه براساس نظر مدیرکل میراث فرهنگی و پیمانکار مربوطه تا ۲ ماه آینده نهایی می‌شود.

استاندار فارس درباره اعتبارات پروژه تصریح کرد: براساس برآورد پیمانکار پروژه ۱۳- ۱۴ میلیارد تومان هزینه شده، ولی دولت امتیاز بهره‌برداری از این مرکز را برای چند سال مشخص در اختیار این فرد قرار داده است که منافع حاصله را داشته باشد.

رحیمی درباره طرح جامع گردشگری سعدی و کندی میزان پیشرفت آن نیز گفت: پروژه‌هایی که با موضوع تملک و اموال مردم سرکار دارد، وقت‌گیر است به‌ویژه در این سال‌ها که اعتبارات به صورت اسناد خزانه است مشکل برای تملک دوچندان می‌شود.

او درباره مشکلات این پروژه‌ها بیان کرد: هرکس بخواهد ملکش را برای توسعه پروژه واگذار کند درخواستش اخذ وجه نقد است که پرداخت وجه نقد نیز در این سال‌ها امکان ندارد و پرداخت بیشتر به صورت اسناد خزانه و مدت‌دار است.

استاندار فارس با اشاره به اقداماتی که برای تسریع پروژه در نظر گرفته شده است، گفت: از گذشته یک سری تعهدات را راه و شهرسازی و شرکت عمران و بهسازی داشتند که پیگیری می‌شود، در شهرجدید صدرا هم راه و شهرسازی تعهداتی را داشته که میزان زمین را در اختیار این ۲ پروژه قرار دهد.

رحیمی افزود: همچنین در سیل اخیر هم طرحی تهیه شد که بتوانیم اطراف آرامگاه سعدی بازسازی شود. کاری که از جهت حاکمیت امکانپذیر بود ما انجام دادیم و زمین استحصال شد و در اختیار مدیریت شهری قرار گرفت که می‌بایست با مالکان توافق صورت گیرد تا امکان جابه‌جایی بافت فرسوده اطراف آرامگاه سعدی فراهم شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار