فراهم سازی ظرفیت انجام ۲۰۰ تست کرونا در آبادان

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: ظرفیت انجام ۲۰۰ آزمایش مولکولی تست کووید ۱۹ به صورت روزانه در سه نوبت کاری در آبادان فراهم شد.

به گزارش   گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، شکرالله سلمان‌زاده رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان روز سه‌شنبه سرعت بخشیدن به روند شناسایی و بیماریابی را یکی از راهکاری مهم برای کنترل بیماری کووید ۱۹ دانست و گفت:شناسایی سریع مبتلایان به ویروس کرونا در درمان به موقع افراد و جلوگیری از انتشار ویروس در جامعه تاثیرگذار است.

او افزود: هم اکنون به طور متوسط روزانه ۱۰۰ آزمایش مولکولی در آزمایشگاه دانشکده علوم پزشکی آبادان با توجه به نیاز انجام می‌شود.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به روند افزایشی بیماران کووید ۱۹ در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان اظهار داشت:ظرفیت پذیرش بیمارستان طالقانی آبادان مرکز درمان بیماران کرونایی در حال پرشدن است و در صورت نیاز مجبور به استفاده از بیمارستان‌های سفید منطقه خواهیم شد.

سلمان‌زاده افزود:نگران تحلیل رفتن توان درمانی کادر درمان در بیمارستان طالقانی آبادان با توجه به روند افزایشی بیماران کرونایی در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان هستیم و برخی از گزارش‌ها حاکی از ابتلای خانواده‌های کادر درمانی به کووید ۱۹ دارد.

او ادامه داد: افزایش تعداد نمونه‌گیری‌های سرپایی در چند روز اخیر در شهرستان های تابعه زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان ناشی از کم توجهی به دستورالعمل های بهداشتی و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی است.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان در خصوص رعایت نکردن نکات و اصول بهداشتی و استفاده نکردن برخی از شهروندان از ماسک و سایر اقلام بهداشتی بخصوص در بازارها  هشدار داد و گفت: به هیچ وجه دارو و واکسن تائید شده برای درمان بیماری کرونا وجود ندارد و تنها رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در این زمینه می‌تواند مؤثر باشد.

سلمان زاده  افزود:با این‌وجود شهروندان باید دستورالعمل های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند تا وضعیت موجود به وضعیت نگران‌کننده نرسد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.