۲۲۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن روستایی در چرداول پرداخت شد

مدیرکل بنیاد مسکن استان ایلام گفت: تاکنون ۲۲۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن روستایی در چرداول پرداخت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ حبیب الله محبی مدیرکل بنیاد مسکن استان ایلام گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات بنیاد مسکن استان ایلام در سال‌های گذشته اعطای تسهیلات برای بازسازی، احداث، تعمیر واحد‌های مسکونی در روستا‌های استان به منظور ایمن سازی بوده است.

او افزود: شهرستان چرداول یکی از مهم‌ترین شهرستان‌هایی بوده که در این طرح موفق عمل کرده است به طوری که تاکنون ۲۲۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن روستایی در این شهرستان پرداخت شده است.

محبی با اشاره به اینکه این اعتبار برای احداث و تعمیرات واحد‌های مسکونی با اعطای تسهیلات قرض الحسنه و بلا عوض پرداخت شده است، تصریح کرد: همچنین تعداد ۲۳ هزار کیسه سیمان رایگان برای احداث و تعمیرات ۸۶۰ باب مسکن روستایی اختصاص یافته که در حال اجرا هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن ایلام با اشاره به اینکه متقاضیانی که تسهیلات ساخت مسکن روستایی دریافت کرده‌اند، ساخت و ساز را زیر نظر ناظران بنیاد انجام داده اند که از نظر مقاوم سازی مورد تایید است، یادآور شد: بزرگترین دستاورد طرح بهسازی و بازسازی مسکن روستایی ایجاد آسایش، آرامش و امنیت در مسکن روستایی است.

محبی بیان کرد: علاوه بر بخش مسکن، بنیاد مسکن برای ساخت و تکمیل ۹ پروژه‌های عمرانی و روستایی در شهرستان چرداول اعتباری افزون بر ۴۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی هزینه خواهد کرد.

او اظهار کرد: این پروژه‌ها شامل، کانال سنگی، سیلبند، احداث دیوار حائل و آسفالت در روستا‌های گدمه، صیدنظری علیا، کل کل، دراشکفت، شله کش، گلمه، میان قلعه، جوب سرخ علیا و قریب است.

مدیر کل بنیاد مسکن ایلام بیان کرد: توسعه روستایی مبتنی براقتصاد روستاها، اجرای طرح هادی روستا‌های استان، مقاوم سازی واحد‌های مسکونی روستایی، ساخت واحد مسکونی برای اقشار کم درامد و اقدامات قابل ارائه در سیل اخیر از جمله اقدامات بنیاد مسکن استان ایلام است.

منبع: شبستان

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.