کمیسر وزارت خارجه چین در هنگ‌کنگ ماهیت اعتراضات سال گذشته این کشور را تروریستی دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، شی فنگ، کمیسر وزارت خارجه چین در هنگ‌کنگ روز دوشنبه در کنفرانسی با محور «قوانین پیشنهادی امنیت ملی»، ماهیت اعتراضات سال گذشته هنگ‌کنگ را تروریستی خواند و بیان کرد این رفتارها امنیت ملی چین را به خطر انداخته‌ است.

شی فنگ در این کنفرانس با مخاطره‌آمیز دانستن اعتراضات، تلاش داشت به سرمایه‌گذاران خارجی این اطمینان را بدهد که آنها تحت تأثیر قرار نخواهند گرفت.

او در ادامه درباره قوانین پیشنهادی امنیت ملی صحبت کرده و گفت براساس این قوانین با هرگونه تفرقه، خرابکاری، دخالت خارجی و تروریسم مقابله خواهیم کرد و تنها عده کمی از ساکنین در این میان صدمه خواهند دید بنابراین جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.  

فنگ در این کنفرانس گفت: «قوانین ما نگرانی‌های جوامع تجاری داخلی و خارجی را در نظر گرفته ‌است و اجازه نمی‌دهد خشونت نیروهای تروریستی بر آنها تأثیر بگذارد.»  

دولت آمریکا سال گذشته در امور داخلی چین نیز دخالت کرده و در برای حمایت از معترضان هنگ‌کنگی، لایحه «حقوق بشر و دموکراسی هنگ‌کنگ» را به تصویب رساند.

پکن نیز تلاش کرد قانونی با هدف استرداد مجرمان از هنگ‌کنگ تصویب کند که باعث ایجاد اعتراضات گسترده‌ای در این منطقه شد. در نهایت علیرغم تعلیق کاملِ این قانون، معترضان به بهانه استقلال کامل از چین به آشوب در خیابان‌های هنگ‌کنگ ادامه دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار