رابرت اوبرایان در مصاحبه‌ای مدعی شفاف عمل نکردن مقامات چین درباره منشأ شیوع ویروس کرونا شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، رابرت اوبرایان، مشاور امنیت ملی آمریکا، در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس شیوع جهانی ویروس کرونا و پنهان‌کاری (ادعایی) کشور چین را با حادثه اتمی چرنوبیل در آوریل ۱۹۸۶ (اردیبهشت ۱۳۶۵) مقایسه کرد و مدعی شد پکن در موضوع همه‌گیری شفاف عمل نکرده و این ویروس از آزمایشگاه ووهان شیوع پیدا کرده ‌است.

مشاور امنیت ملی آمریکا با این ادعا که پکن در مسائل مربوط به شیوع ویروس کووید-۱۹ شفاف عمل نکرده است، مدعی شد: این ویروس از چین به کل جهان شیوع پیدا کرده است.

او در پاسخ به این پرسش خبرنگاران که آیا تمامی مقامات پکن را مقصر می‌داند یا عده‌ای مسئول این پنهان‌کاری هستند، گفت: «نمی‌دانیم. آن‌ها تمامی خبرنگاران را بیرون کرده و اجازه ورود هیچ‌یک از کارشناسان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا به این کشور را نمی‌دهند. برای ما مهم نیست که تمامی مقامات باعث این همه‌گیری شده‌اند یا حزب کمونیست این کشور، ما می‌خواهیم به حقیقت دست پیدا کنیم و عاقبت به آن خواهیم رسید.»

او در ادامه مدعی جاسوسی چین برای ساخت واکسن مقابله با ویروس کووید-۱۹ از آمریکا شد و گفت: «اخبار نشان دهنده آن است که چین در تلاش برای دست‌یابی به تکنولوژی و علم ما در کشف واکسن و درمان این بیماری است. اطمینان دارم ما اولین کاشف واکسن این ویروس خواهیم بود.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار