مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: اراضی ملی روستای دروان مورد هجوم ملخ اُوارو ويستيا قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، محمدرضا فلاح نژاد، مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به این که گزارشات مردمی حاکی از هجوم گونه ای از ملخ بومی در اراضی ملی روستای دروان بعد از تغییرات اقلیمی است، گفت: پس از هماهنگی واحد گياه پزشكی اداره كل منابع طبیعی با بخشداری مرکزی کرج و دهياری روستای مزبور و شركت پيمانكار حوزه آبخيز مربوطه، در اسرع وقت تيم مبارزه با ملخ تشكيل و به اراضی ملی روستای دروام اعزام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با بیان این که این نوع ملخ از نوع شاخك بلند به اسم اُوارو ويستيا است، افزود: با توجه به وسعت مراتع روستا و ممنوعيت مبارزه شيميايی در مراتع و امكانات و گزينه‌های محدود جهت انجام عمليات مبارزه، برنامه نهايی تهيه و اجرا شد.

فلاح نژاد افزود: از جمله اقداماتی که در راستای مبارزه با این نوع خشرات موزی در نظر گرفته شده است استفاده از حفر كانال و كارگذاشتن تله نوری بسته است که با آموزش اين روش به بهره برداران ادامه عمليات مبارزه بر عهده آن‌ها قرارداده می‌شود.

او گفت: مقرر شد در خصوص گزارش دهی کلیه اخبار و حوادث در استان از منظر وضعیت بحرانی براساس فعالیت حوزه‌های تخصصی و شرح وظایف قانونی دستگاه‌ها ضمن انعکاس به موقع به اداره کل مدیریت بحران استان، با اصحاب رسانه به جهت تنویر افکارعمومی و آگاه سازی مردم مبنی بر نحوه عمل اقدام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان رصد مداوم مزارع استان را در دستور کار خود قرار داده ، افزود: همچنین مقرر شد با استفاده از ظرفیت‌ دهیاران درچهارچوب قوانین و مقررات مربوطه اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای را تا عادی شدن وضعیت داشته باشیم.

فلاح نژاد با اشاره به این که تمامی دستگاه‌های مربوطه موظف به ازدیاد و جلوگیری از حمله ملخ ها به مراتع و مزارع هستند، گفت: همچنین بهره گیری از روش نوین سازمان محیط زیست برای مقابله با این نوع حشرات در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.