گفته می‌شود در بحبوحه شیوع کرونا در انگلیس، وزیر دارایی این کشور برنامه ویژه برای حمایت مالی از برخی از شرکت‌های مهم ارائه کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ریشی سوناک، وزیر دارایی انگلیس، طرحی را برای نجات شرکت‌های بزرگ و مهم این کشور از خطر ورشکستگی در بحبوحه شیوع ویروس کرونا ارائه داده است.

فایننشال تایمز با انتشار این خبر نوشت منابع آگاه از وزارت دارایی می‌گویند براساس این طرح دولت از شرکت‌هایی که ورشکستی آن‌ها احتمال دارد به اقتصاد انگلیس آسب بزند، حمایت خواهد کرد. به گفته این منابع، سوناک تعهد کرده است که منابع لازم برای حمایت از این شرکت‌ها را از خزانه کشور تامین کند.

بلومبرگ به نقل از وزیر خزانه‌داری در این خصوص نوشت در این طرح در مرحله ابتدایی به دنبال ارائه سهام شرکت‌های در معرض خطر نیستند بلکه استراتژی اصلی دادن وام به این شرکت‌هاست.

چندی پیش رسانه‌ها از اختلاف بوریس جانسون، نخست وزیر، و سوناک بر سر سرعت بازگشایی اقتصاد این کشور خبر داده بودند. وزارت دارایی انگلیس از آسیب‌های جدی که شیوع ویروس کرونا به اقتصاد این کشور وارد می‌کند ابراز نگرانی کرده است. سوناک در پارلمان انگلیس گفت: «یونان و ایتالیا در حال بازگشایی اقتصاد خود هستند. اینجا نمی‌تواند تنها مکان در دنیا باشد که مردم نتوانند بیرون بروند و یک فنجان قهوه در کافه بخورند. تنها و بهترین راه برای کمک به گردشگری در این کشور آن است که به مردم اجازه داده شود بیرون بیایند.»

دفتر آمار ملی انگلیس نیز در اواسط ماه جاری میلادی اعلام کرد از ژانویه تا مارس ۲۰۲۰، تولید ناخالص داخلی این کشور حداقل دو درصد کمتر از سه ماهه آخر سال گذشته (۲۰۱۹) بوده است. این بزرگترین کاهش رشد اقتصادی سه ماهه از سال ۲۰۱۸ است. در سال ۲۰۰۸ بحران مالی انگلیس به اوج خود رسیده بود.

بانک مرکزی انگلیس نیز در گزارشی اعلام کرد انتظار می‌رود تولید ناخالص داخلی این کشور در سال ۲۰۲۰ شاهد کاهش ۱۴ درصدی باشد.

انگلیس با بیش از ۳۶ هزار قربانی کرونایی پس از آمریکا بیشترین موارد فوتی ناشی از بیماری را دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار