دمای هوا خراسان رضوی در روز‌های اخیر گرم‌تر از درجه حرارت میانگین در دراز مدت بوده و دمای هوا به ۴۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در روز‌های اخیر شاهد افزایش کم سابقه دمای هوا در سراسر کشور هستیم و خراسان رضوی هم از این قاعده مستثنی نیست و مردم با گرما دست و پنجه نرم می‌کنند.

پیش‌بینی هواشناسی، خبر از ورود موج گرما به خراسان رضوی را می‌دهد و دمای هوای امروز مشهد به ۳۶ درجه سانتیگراد رسیده است و این روند تا اواسط مرداد ماه ادامه دارد.

یحیی قائنی‌پور ‌رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: شهر‌های گرمسیری خراسان رضوی در هفته کنونی دمای ۴۰ درجه سانیتگراد را تجربه خواهند کرد.

او با اشاره به تقویت توده گرم هوا از اواسط خرداد ماه، افزود: این گرما تا اواخر خرداد ماه ادامه خواهد داشت و در این بازه زمانی افزایش دما در تمامی نقاط خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.
 



 ‌رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: گرمای هوا بی‌سابقه نیست، اما نسبت به نرمال بیشتر است و حداکثر دما در مشهد به ۴۱ و ۴۲ می‌رسد که در این صورت نسبت به میانگین بلند مدت ۲-۳ درجه افزایش دارد.

قائنی پور بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته قوچان با ۹ و سرخس با ۴۰ درجه سانتیگراد به ترتیب کمترین و بیشترین دما در خراسان رضوی را ثبت کرده‌اند.

او تصریح کرد: پیش بینی می‌شود به تناوب، وزش باد شدید در همه نقاط خراسان رضوی سرعت گیرد و موجب افزایش غلظت ریزگردها  و کاهش دید افقی شود.
 
انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.