مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت:انجمن خیران و واقفان فرهنگی هرمزگان تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،رضا کمالی زرکانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: بدون تردید یکی از اولی‌ترین و پر خیر و برکت‌ترین و ماندگارترین نوع خیرات و وقف به صورت فرهنگی است.

کمالی با تاکید بر اهمیت حضور خیران و واقفان در حوزه فرهنگ افزود: از نتایج آن همه بخش‌های جامعه و به ویژه جوانان و نوجوانان بهره می‌برند.

او گفت: استان هرمزگان به لحاظ گستردگی و پراکندگی جمعیتی و همچنین تنوع قومی و مذهبی نیازمند نگاه ویژه در جهت تامین زیر ساخت‌های فرهنگی است و ورود خیران و واقفان به این حوزه می‌تواند باعث ایجاد عدالت فرهنگ و بهره مندی عموم مردم از محصولات و خدمات فرهنگی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به جنبه‌های دیگر این ضرورت اشاره کرد و افزود: از سوی دیگر همجواری استان هرمزگان با کشور‌های حوزه خلیج فارس و ضرورت تبادل با این کشور‌ها و همچنین قرار داشتن در خط مقدم جنگ نرم می‌طلبد خاکریز فرهنگی در تمام نقاط استان برای حفاظت از فرهنگ مردم این خطه ایجاد شود.

کمالی زرکانی افزود: سال‌های متمادی است که تاریخ، هویت و گنجینه‌های فرهنگی هرمزگان به دلیل نبود پایگاه‌های فرهنگی منسجم در تمام نقاط استان در حال چپاول از سوی دیگران برای ساخت هویت و تاریخ جعلی است و این دلایل ایجاب می‌کند هر چه زودتر و سریعتر با مشارکت خیران و واقفان فرهنگی این کمبود مرتفع شود.

او هرمزگان را هویت ساز و تمدن ساز منطقه وسیعی از خلیج فارس، شمال آفریقاو آسیای شرقی و اقیانوس هند دانست و عنوان کرد: مردم هرمزگان از چند هزار سال قبل از طریق دریانوردی فرهنگ ایرانی را در سطح وسیعی از آسیا و آفریقا گسترش دادند که همچنان نشانه‌های این تمدن در بسیاری از کشور‌ها به وضوح وجود دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: اساسنامه خیران و واقفان فرهنگی هرمزگان تدوین و برای رفع اشکال و اصلاح به متخصصان این حوزه ارسال شده است که پس از نهایی شدن اساسنامه، این انجمن تشکیل خواهد شد و برکات و ثمرات این اقدام اجر دنیوی و اخروی برای مشارکت کنندگان آن به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.