هشدارهایی که جدی گرفته نمی‌شود/غرق شدگی یک نفر در استهبان

رئیس اورژانس استان فارس از فوت یک نفر بر اثر غرق شدگی در شهرستان استهبان خبر داد و نسبت به آمار بالای غرق‌شدگی در دریاچه‌ها، و استخرهای کشاورزی در چند روز گذشته هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در ماه‌ها و هفته‌های اخیر شاهد افزایش غرق شدگی در آب‌ها و استخرها بوده‌ایم و این در حالی است که همواره نسبت به عدم شنا در مناطق خطرناک هشدار داده می‌شود اما شهروندان کمتر به آن توجه می‌کنند.

محمدجواد مرادیان رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  اظهار داشت:  يك نفر ظهرامروز درشهرستان استهبان روستای  سلطان شهباز غرق شد و جان باخت.

او افزود: این حادثه ساعت ۱۲ و ۳ دقیقه امروز به اورژانس اعلام و یک آمبولانس به محل اعزام شد، اما این فرد پیش از حضور نیرو‌های اورژانس براثر غرق شدگی جان خود را از دست داده بود.

مرادیان ادامه داد: افراد ابتدا باید در محل‌های تعیین شده برای شنا که دارای نجات غریق است اقدام به شنا کنند و از حضور در آبگیرها، استخر‌های غیراستاندارد و دریاچه پرهیز کنند.

او اضافه کرد: همچنین باید خانواده‌ها از نزدیک شدن افراد مُسن و کودکان به استخر و آبگیر‌ها جلوگیری کنند چرا که این افراد به علت نداشتن توان و مهارت شنا کردن و نجات جان خود، در صورت سقوط در آب، غرق می‌شوند.

به گفته مرادیان، طی دوماه گذشته (از ابتدای فروردین تا پایان اردیبهشت ۹۹)، ۲۵ نفر در محیط‌های آبی دچار غرق شدگی شدند و جان باختند.

اورژانس پیش بیمارستانی استان فارس با توان ۱۸۶ پایگاه شهری و جاده‌ای و ۵ فروند بالگرد اورژانس ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به شهروندان و مسافران را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار