ابوالقاسم کربلایی غلامی گفت: ۲ حفار غیرمجاز در سمنان هنگام حفاری برای کشف اشیای عتیقه دستگیر شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ابوالقاسم کربلایی غلامی فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: بر اساس گزارش دوستداران میراث‌فرهنگی در خصوص حفاری در سمنان، کارکنان یگان حفاظت به محل گزارش شده اعزام و طی اقدام عملیاتی ۲ نفر از حفاران غیرمجاز را هنگام حفاری برای به دست آوردن اشیای عتیقه دستگیر کردند.

او ادامه داد: ادولات حفاری این حفاران توقیف و پس از هماهنگی با مقام قضائی، پرونده به همراه متهمان به فرماندهی انتظامی شهرستان سمنان ارجاع شد و موضوع از طریق واحد حقوقی اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان در حال پیگیری است.

کربلایی غلامی بیان کرد: هموطنان و دوست داران میراث‌فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود را با حفظ امانت داری از طریق سامانه خبری به شماره تلفن ۳۱۷۰۵ اعلام کنند تا ماموران یگان حفاظت در کمترین زمان پس از تأیید صحت و سقم گزارش با هماهنگی نیروی انتظامی و دستور قضایی به محل مراجعه کنند.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: صیانت از میراث‌فرهنگی در استان به دلیل گستردگی و پراکندگی آثار نیاز به مشارکت همه‌جانبه هموطنان در معرفی حفاران و دلالان اشیای عتیقه دارد.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.