فرماندار هریس تجهیز دهیاری‌ها به ملزومات اطفای حریق را برای کنترل آتش سوزی‌های احتمالی مراتع و مزارع را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،علیرضا خاکپورفرماندار هریس  روز شنبه در جلسه کمیته اطفاء حریق شهرستان با اشاره به بارندگی‌های سال زاراعی جاری اظهار داشت: شدت بارندگی‌ها در سال جاری موجب پوشش گیاهی مناسب در منطقه شده است و شرایط آب و هوایی احتمال وقوع حریق را افزایش می‌دهد.

اواعلام کرد: با توجه به گستردگی وپراکندگی عرصه‌های منابع طبیعی، امکانات شهرستان پاسخگو نمی‌باشد و مسئولین استانی باید در راستای تجهیز اداره منابع طبیعی شهرستان چه از لحاظ وسائط نقلیه موتوری و چه امکانات اطفاء حریق اهتمام لازم را به کار بگیرند.

او در ادامه به ارائه راه کاری‌های برای مقابله با آتش سوزی اشاره و بیان کرد: تهیه بانک اطلاعاتی و آموزش نیرو‌های محل، استفاده از ظرفیت شورا‌ها و دهیاران، اطلاع رسانی به کشاورزان، امحای پوشش گیاهی کنار جاده ها، تقویت نیرو‌های دیده بان و استفاده از ظرفیت بسیج از مهمترین راهکار‌های مقابله با حریق می‌باشد.

فرماندار هریس با اشاره به نقش منابع طبیعی، جنگل‌ها و مراتع در خصوص جلوگیری از سیل و خشکسالی و همچنین تلطیف هوا اظهار داشت: در صورت کوتاهی در حفظ محیط زیست شاهد خسارات جبران ناپذیری بر حیات بشری خواهیم بود و فرمانداری هریس بر اعمال قانون و معرفی متخلفین به مراجع مسوول در جهت حفظ و صیانت از اراضی مرتعی و زراعی با هیچ کس مماشات نخواهد کرد.

خاکپور با بیان اینکه هزینه پیشگیری از احیا به صرفه‌تر می‌باشد، خاطرنشان کرد: مطابق قانون در زمان آتش سوزی کلیه دستگاه‌های اجرایی موظف به همکاری و هماهنگی با فرمانداری و منابع طبیعی جهت اطفاء حریق می‌باشند.

او از تمامی مدیران ادارات شهرستان خواست در مواقع بروز حریق در مراتع، نیرو‌های انسانی و امکانات خودرویی و ماشین آلات مورد نیاز را در اختیار منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست قرار دهند.

خاکپور همچنین یکی از راهکار‌های کاهش آتش سوزی را فرهنگ سازی دانست و از اداره آب و فاضلاب شهرستان خواست در سریعترین زمان نسبت به نصب شیر‌های آتش نشانی شهرداری‌های تابعه اقدام کند.

او از ادارات شهرستان و دهیاری‌های تابعه خواست هرگونه آتش سوزی احتمالی را در سریعترین زمان از طریق تلفن رایگان امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و همچنین تلفن ۴۳۴۳۲۰۱۹ اطلاع دهند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.